Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene

Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene

Flere av kapitlene løfter frem fagovergripende temaer innen grunnskolelærerutdanning og presenterer perspektiver på kunnskap på tvers av fag, forskning og praktisk erfaring. Til sammen gir boken en bred kunnskapsforståelse for lærerutdannere, utdanningsledere, skoleledere, lærere og studenter. Boken tar både for seg utfordrin......
fra 371,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne vitenskapelige antologien utfordrer noen av kunnskapsbegrepene innen lærerprofesjonene. Antologien er både et bidrag i forståelsen av kompetanseheving innen lærerprofesjonene, og den viser hvordan ulike perspektiver på kunnskap kan møtes i fellesskap for profesjonsdanning. Intensjonen er å fremme et komplementerende, i stedet for et konkurrerende, kunnskapssyn. <br><br>Flere av kapitlene løfter frem fagovergripende temaer innen grunnskolelærerutdanning og presenterer perspektiver på kunnskap på tvers av fag, forskning og praktisk erfaring. Til sammen gir boken en bred kunnskapsforståelse for lærerutdannere, utdanningsledere, skoleledere, lærere og studenter. <br><br>Boken tar både for seg utfordringer som utdannere og forskere kan møte i spenningsfeltet mellom politikk og praksis, og presenterer ny kunnskap om hvordan ulike parter i felleskap ivaretar profesjonsutøvelsen gjennom lærerutdanningene. De ulike kapitlene gir også flere eksempler på ny arena for praksis, nye metoder for klasseledelse, nye måter å jobbe med fagovergripende temaer fra fagfornyelsen og tverretatlig samarbeid på. Forfatterne oppfordrer til videre arbeid og forskning på temaene. <br><br>Målgruppen er lærerutdannere og studenter i grunnskolelærerutdanningene, i barnehagelærerutdanning, styrer- og rektorutdanning og andre profesjonsutdanninger rettet mot barn og unge. Kapitlene er også aktuell for ansatte i barnehager og skoler. <br><br>Forfatterne er både forskere og lærerutdannere fra UH-sektoren og praksisfeltet og ledere av lærerutdanninger.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Flere av kapitlene løfter frem fagovergripende temaer innen grunnskolelærerutdanning og presenterer perspektiver på kunnskap på tvers av fag, forskning og praktisk erfaring. Til sammen gir boken en bred kunnskapsforståelse for lærerutdannere, utdanningsledere, skoleledere, lærere og studenter. Boken tar både for seg utfordringer som utdannere og forskere kan møte i spenningsfeltet mellom politikk og praksis, og presenterer ny kunnskap om hvordan ulike parter i felleskap ivaretar profesjonsutøvelsen gjennom lærerutdanningene. De ulike kapitlene gir også flere eksempler på ny arena for praksis, nye metoder for klasseledelse, nye måter å jobbe med fagovergripende temaer fra fagfornyelsen og tverretatlig samarbeid på. Forfatterne oppfordrer til videre arbeid og forskning på temaene. Målgruppen er lærerutdannere og studenter i grunnskolelærerutdanningene, i barnehagelærerutdanning, styrer- og rektorutdanning og andre profesjonsutdanninger rettet mot barn og unge. Kapitlene er også aktuell for ansatte i barnehager og skoler. Forfatterne er både forskere og lærerutdannere fra UH-sektoren og praksisfeltet og ledere av lærerutdanninger.

Produktinformasjon

Utforsk Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene

Er du på jakt etter en bok som utfordrer tradisjonelle kunnskapsbegreper innen lærerprofesjonene? Da er Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene fra Aschehoug & Co den perfekte følgesvennen for deg! Dette samleverket av vitenskapelige artikler gir en dypere forståelse av hvordan ulik kunnskap kan sameksistere og berike lærerutdanningene.

Styrk din faglige innsikt

Med sine 197 sider, gir denne antologien kraftige perspektiver som er relevante for:

  • Lærerutdannere
  • Utdanningsledere
  • Skoleledere
  • Lærere
  • Studenter i grunnskolelærerutdanning

Gjennom kapitlene får du innsikt i hvordan fagovergripende temaer blir behandlet og implementert i undervisningen. Boken presenterer også nye metoder for klasseledelse og spennende tilnærminger til tverretatlig samarbeid.

Kunnskap i møte med praksis

En av de mest interessante aspektene ved Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene er hvordan den utforsker spenningsfeltet mellom politikk og praksis. Dette er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å navigere de komplekse utfordringene i dagens utdanningslandskap.

Forfatterne, som inkluderer både forskere og erfarne lærerutdannere, oppfordrer til videre arbeid og forskning på temaene de presenterer. De håper at leserne vil ta med seg nyvunnet kunnskap tilbake til klasserommet.

Detaljer om boken

  • Forlag: Aschehoug & Co
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Utgitt: 2021
  • Sidetall: 197
  • ISBN: 9788215051383
  • Vekt: 363 g
  • Innbinding: Heftet
  • Veil. pris: 379 NOK

Ikke la deg bli begrenset av tradisjonelle oppfatninger om kunnskap. Ta steget mot en mer komplementerende forståelse av lærerprofesjonene med denne antologien. Bestill Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene i dag, og bli inspirert til å transformere din praktiske utdanning!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 371,- den billigste prisen for Komplementerende Kunnskap I Grunnskolelærerutdanningene blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
303,-
Gjennomsnittspris:
320,-
Høyeste pris:
334,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig