Politisk Kommunikasjon I Et Nytt Medielandskap Av Ingrid Lønrusten Rogstad

Politisk Kommunikasjon I Et Nytt Medielandskap Av Ingrid Lønrusten Rogstad

Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemm......
fra 369,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker <em>hvordan</em> det blir kommunisert, <em>hva</em> som blir kommunisert, og <em>hvem </em>som deltar i den offentlige samtalen.</p><br/><p>Hovedspørsmålet som stilles i <strong>Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap</strong> er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?</p><br/><p>Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.</p>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker hvordan det blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen.Hovedspørsmålet som stilles i Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.

Produktinformasjon

Oppdag Politisk Kommunikasjon I Et Nytt Medielandskap Av Ingrid Lønrusten Rogstad

I en tid der sosiale medier har revolusjonert måten vi kommuniserer på, er Politisk Kommunikasjon I Et Nytt Medielandskap et must-read for alle som ønsker å forstå dynamikken i vår moderne politiske offentlighet. Forfatteren, Ingrid Lønrusten Rogstad, gir en grundig analyse av hvordan ulike aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten i dette komplekse landskapet.

Hvorfor Velge Denne Boken?

  • Perspektivrik tilnærming: Rogstad tar for seg spørsmål som hvorvidt sosiale medier fremmer demokrati, og hvordan politikere – som Jens Stoltenberg – bruker disse plattformene til å dele både politiske og personlige meldinger.
  • Enkel å forstå: Med sin pedagogiske stil, er boken lettfattelig og tilgjengelig for både studenter og fagfolk, noe som gjør den til en verdifull ressurs i kommunikasjonsstudier.
  • Bred leserkrets: Enten du studerer politikk eller bare er nysgjerrig på den politiske dialogen i dag, er Rogstads arbeid relevant for en bred leserskare.

Detaljer om Produktet

Forlag: Cappelen Damm AS
Utgave: 1 utg.
Språk: Norsk (Bokmål)
ISBN: 9788202479770
Sidetall: 160
Vekt: 240 g
Innbinding: Heftet
Utgitt: 2016
Veil. pris: 399
Kategori: Kommunikasjonsstudier, Politikk og regjering

Ikke Gå Glipp Av Denne Anmeldelsen!

«Bokens styrka ligger i att ge en nyanserad bild av hur vi kan förstå sociala mediers roll inom politisk kommunikation så som den ter sig i nuläget och de potentiella skiften.» Dette sitatet oppsummerer perfekt hva du kan forvente å lære av denne boken. Ta steget inn i fremtiden for politisk kommunikasjon, og oppdag hvordan disse nye medieplattformene påvirker våre samfunn.

Spesifikasjon

Generelt
SpråkNorsk
Sett
Nei
Antall sider160 Sider
TypPapirbøker
FormatPaperback

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 369,- den billigste prisen for Politisk Kommunikasjon I Et Nytt Medielandskap Av Ingrid Lønrusten Rogstad blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
319,-
Gjennomsnittspris:
341,-
Høyeste pris:
362,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig