Implementering

Implementering

Boka handler om skolers arbeid med å iverksette ideer eller modeller for å forbedre organisasjonen. Til syvende og sist handler det naturligvis om at undervisningen i skolen skal forbedres. Men det kan også handle om delmål på veien, som å skape et trygt sosialt miljø på skolen uten mobbing, eller et godt miljø for lærernes p......
fra 445,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Det finnes i dag mange gode og forskningsbaserte modeller som gir lærere og skoleledere god veiledning i arbeidet med skoleutvikling. Denne antologien introduserer noen av dem som angår klasseledelse, foreldresamarbeid og skolevegring.<br>Boka handler om skolers arbeid med å iverksette ideer eller modeller for å forbedre organisasjonen. Til syvende og sist handler det naturligvis om at undervisningen i skolen skal forbedres. Men det kan også handle om delmål på veien, som å skape et trygt sosialt miljø på skolen uten mobbing, eller et godt miljø for lærernes profesjonelle utvikling.<br><br>Hvorfor skal det være så vanskelig? Kan det skyldes at implementering i for stor grad har hvilt på den enkelte lærer? Antologien utfordrer ideen om den individuelle og sterke læreren og skolelederen. Den gir leseren en god oversikt over nytten ved kollektivt utviklingsarbeid og en orientering om den spesifikke kapasiteten som kan behøves ved f.eks. klasseledelse, foreldresamarbeid og skolevegring.<br><br>Boka er delt inn i en teoretisk del, en praktisk del og et appendiks. Selv om kapitlene i enkelte tilfeller referer til hverandre, er boka bygd opp slik at de ulike kapitlene kan leses hver for seg. <br><br>Dosent Pål Roland og førsteamanuensis Elsa Westergård har redigert boka. De arbeider ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning, Universitetet i Stavanger, i likhet med bidragsyterne Sigrun K. Ertesvåg, May Irene Furunes, Trude Havik, Unni Vere Midthassel, Janne Støen og Tonje Constance Oterkiil. Ulf Blossing er dosent ved Gøteborgs universitet.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Boka handler om skolers arbeid med å iverksette ideer eller modeller for å forbedre organisasjonen. Til syvende og sist handler det naturligvis om at undervisningen i skolen skal forbedres. Men det kan også handle om delmål på veien, som å skape et trygt sosialt miljø på skolen uten mobbing, eller et godt miljø for lærernes profesjonelle utvikling.Hvorfor skal det være så vanskelig? Kan det skyldes at implementering i for stor grad har hvilt på den enkelte lærer? Antologien utfordrer ideen om den individuelle og sterke læreren og skolelederen. Den gir leseren en god oversikt over nytten ved kollektivt utviklingsarbeid og en orientering om den spesifikke kapasiteten som kan behøves ved f.eks. klasseledelse, foreldresamarbeid og skolevegring.Boka er delt inn i en teoretisk del, en praktisk del og et appendiks. Selv om kapitlene i enkelte tilfeller referer til hverandre, er boka bygd opp slik at de ulike kapitlene kan leses hver for seg. Dosent Pål Roland og førsteamanuensis Elsa Westergård har redigert boka. De arbeider ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning, Universitetet i Stavanger, i likhet med bidragsyterne Sigrun K. Ertesvåg, May Irene Furunes, Trude Havik, Unni Vere Midthassel, Janne Støen og Tonje Constance Oterkiil. Ulf Blossing er dosent ved Gøteborgs universitet.

Produktinformasjon

```html

Forbedre Skolen med 'Implementering'

Implementering er en avgjørende ressurs for lærere og skoleledere som ønsker å forbedre sine arbeidsmetoder og organisasjonens struktur. Denne antologien fra Universitetsforlaget AS leverer verdifulle, forskningsbaserte modeller som tar for seg alt fra klasseledelse til foreldresamarbeid, og gir deg verktøyene du trenger for å iverksette effektive endringer.

Hva inneholder boken 'Implementering'?

  • Teoretisk del: En grundig oversikt over de pedagogiske prinsippene bak skoleutvikling.
  • Praktisk del: Konkrete strategier og råd for å implementere endringer i skolen.
  • Appendiks: Nyttig tilleggsmateriale som støtter opp under hovedinnholdet.

Hvorfor er 'Implementering' essensiell?

Skoleutvikling kan ofte virke overveldende, men Implementering tar problematikken på alvor. Hvordan kan vi skape et trygt miljø uten mobbing? Hvordan kan vi styrke lærernes profesjonelle utvikling? Dette er spørsmål boka adresserer ved å utfordre ideen om at endring kun hviler på den enkelte lærer. Istedenfor å peke finger, oppfordrer boka til kollektivt utviklingsarbeid.

Bidragsytere som garanterer kvalitet

Redigert av dosent Pål Roland og førsteamanuensis Elsa Westergård, som begge arbeider ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger, tar boka for seg viktige temaer om klasseledelse, foreldresamarbeid og skolevegring. Sammen med bidragsytere fra forskjellige akademiske bakgrunner, garanterer de et omfattende perspektiv på implementering av skoleutviklingsmodeller.

Praktisk informasjon om 'Implementering'

Boken er på 191 sider og er utgitt i 2015. Den har ISBN 9788215024721 og veier 427 g. Den kommer i heftet format for enkel lesing og bruk.

Hvis du er ute etter et verktøy som virkelig kan hjelpe deg med å navigere i de komplekse landskapene innen skoleutvikling, er Implementering det rette valget for deg. Grip sjansen til å forbedre undervisningen ved å ta i bruk forskningsbasert kunnskap fra denne essensielle antologien i dag!

```

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 445,- den billigste prisen for Implementering blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
383,-
Gjennomsnittspris:
395,-
Høyeste pris:
427,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig