Produktinformasjon
Forlag: Cappelen Damm AS Denne boken handler om etiske aspekter ved ulike pedagogiske praksiser. Pedagogikk dreier seg ikke bare om hva som er effektivt, men også hva som er godt. Forfatterne i boken forstår pedagogisk etikk på en ny måte. Tradisjonelt har man startet med etiske teorier og så anvendt disse på pedagogiske situasjoner og dilemmaer. Tanken i denne boken er at de etiske ressursene finnes i og i forlengelsen av de pedagogiske praksisene. På forskjellig vis starter derfor kapitlene i ulike pedagogiske praksiser. Gjennom teoretisk informerte analyser av disse skriver forfatterne frem etiske ressurser. Boken foreslår at dette kan skje på tre måter: gjennom artikulasjon, forstyrrelse og ekspansjon av praksisene. Ulike pedagogiske praksiser og aspekter blir analysert: Barnehager, spesialpedagogikk, lærebøker, lærerprofesjonens profesjonsetiske plattform, den flerkulturelle skolen, holdningsdannelse, skolegården, fortellinger, religiøst mangfold og mer. Boken henvender seg til lærere i skole og barnehage, pedagogiske ledere, lærerutdannere, forskere innenfor både pedagogikk og etikk, og studenter ved ulike pedagogiske utdanninger. Redaktører er Geir Afdal, professor ved Det teologiske menighetsfakultet, Åse Røthing, professor ved Høgskolen i Oslo og Akershus og Espen Schjetne, førsteamanuensis ved Høgskolen i Østfold Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 231 ISBN: 9788202457389 Vekt: 447 g Innbinding: Heftet Utgitt: 2014 Veil. pris: 479 Kategori: Pedagogisk psykologi
Pris og prishistorikk
Akkurat nå er 445,- den billigste prisen
for Schjetne Espen Empirisk etikk i pedagogiske praksiser blant
1 butikker hos Prisradar.
Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi
for å være
sikker på at du gjør det beste kjøpet.