Procedural Storytelling In Game Design

Procedural Storytelling In Game Design

This edited collection of chapters concerns the evolving discipline of procedural storytelling in video games. Games are an interactive medium, and this interplay between author, player and machine provides new and exciting ways to create and tell stories. In each essay, practitioners of this artform demonstrate how tradition......
fra 669,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>This edited collection of chapters concerns the evolving discipline of procedural storytelling in video games. Games are an interactive medium, and this interplay between author, player and machine provides new and exciting ways to create and tell stories. In each essay, practitioners of this artform demonstrate how traditional storytelling tools such as characterization, world-building, theme, momentum and atmosphere can be adapted to full effect, using specific examples from their games. The reader will learn to construct narrative systems, write procedural dialog, and generate compelling characters with unique personalities and backstories.</P><P><STRONG>Key Features</STRONG></P><LI>Introduces the differences between static/traditional game design and procedural game design</LI><LI>Demonstrates how to solve or avoid common problems with procedural game design in a variety of concrete ways</LI><LI>World¿s finest guide for how to begin thinking about procedural design</LI>

Produktinformasjon

Oppdag Procedural Storytelling In Game Design

Er du klar for å dykke ned i en fascinerende verden av prosessuell historiefortelling i spilldesign? Med denne unike samlingen av kapitler, får du muligheten til å utforske et spennende felt hvor interaktiv fortelling står i sentrum. Hver bidragsyter deler sine erfaringer med hvordan tradisjonelle fortellerverktøy som karakterutvikling, verdenskaping, temaer, driv og atmosfære kan tilpasses og brukes i spill. Gjør deg klar til å skape engasjerende og dynamiske narrativer som fanger spillerens oppmerksomhet!

Nøkkelfunksjoner ved Procedural Storytelling In Game Design

  • Forstå forskjellene mellom statisk/tradisjonell spilldesign og prosessuell spilldesign, og hvordan dette påvirker fortellingen.
  • Få praktiske løsninger på vanlige utfordringer innen prosessuell spilldesign.
  • Lær hvordan man konstruerer narrative systemer, skriver prosedyre-dialog og skaper karakterer med unike personligheter og bakhistorier.
  • Oppdag verdien av samarbeid mellom forfatter, spiller og maskin i fortellingens utvikling.

Hvorfor Velge Procedural Storytelling?

Med Procedural Storytelling In Game Design får du ikke bare teoretisk kunnskap, men også konkrete eksempler som setter teori til praksis. Hver artikkel fungerer som en guide for både nybegynnere og erfarne spilldesignere som ønsker å utvide sine ferdigheter. Det er som å ha en personlig mentor, klar til å dele verdifulle innblikk og teknikker som kan løfte ditt spillprosjekt til nye høyder!

Samle Inspirasjon for Ditt Neste Spillprosjekt

Klar til å ta steget? Uansett om du jobber på ditt første spill eller har flere prosjekter bak deg, gir Procedural Storytelling In Game Design deg den kreative kraften til å tenke utenfor boksen og realisere dine vildeste ideer. Møt fremtidens spilldesign med verktøyene og innsikten som gir deg en fordel i denne stadig utviklende industrien.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnShort Tanya X. Procedural Storytelling in Game Design
MerkeOther Brand
TypePapirbøker
Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerDatamaskiner og IT
FormatPaperback

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 669,- den billigste prisen for Procedural Storytelling In Game Design blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
610,-
Gjennomsnittspris:
610,-
Høyeste pris:
610,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig