Vurdering For Læring I Klasserommet Av Trude Slemmen

Vurdering For Læring I Klasserommet Av Trude Slemmen

Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som ta......
fra 190,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Vurdering FOR læring handler om at lærere og elever bruker vurdering som redskap til å justere opplæringen underveis.<br/>Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada.Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009. Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010. <iframe></iframe>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Lærere kan bruke vurdering i arbeidet med å tilpasse opplæringen. Elever kan bruke informasjon om egen læring til å få innsikt i hvor de er og hvor de skal i sin læringsprosess.Denne boken gir deg en teoretisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert for ti veiledende prinsipper som tar for seg hvordan vurdering kan brukes som et redskap for læring. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning i feltet og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada.Prinsippene og innholdet i boka knyttes til de krav som stilles til underveisvurdering i Kunnskapsløftet. Denne 2. utgaven er oppdatert ut fra endringene som ble gjort i forskrift til opplæringsloven om individuell vurdering 1. august 2009.Sagt om 1. utgave av boka:«Denne boken er et veldig godt utgangspunkt for alle som ønsker å fokusere på vurderingsformer som fremmer læring. Den kombinerer teori og praktiske eksempler og vil være nyttig for lærerstudenter, lærere og skoleledere» Line Tyrdal, lærer.«Trude Slemmen bruger forskningsresultater som fundament for denne meget brugbare bog, hvor ikke mindst forskellen på begreberne vurdering og evaluering spidsformuleres ud fra deres oprindelige betydning. Og det giver en inspirerende genintroducering til begrebet vurdering, som bliver en del af pædagogikken, ikke som envejskommunikation fra lærer til elev om et slutresultat, men som et aktivt procesredskab (...)» Folkeskolen.dk, 29. januar 2010.«Boken er forbilledlig pedagogisk strukturert i den forstand at Slemmen synliggjør sin egen pedagogikk i fremstillingsformen. Den prisverdige utformingen vises ved at den er oversiktlig, lett å orientere seg i og full av gode, konkrete tips.» Bedre Skole, 8. mars 2010.

Produktinformasjon

Oppdag "Vurdering For Læring I Klasserommet" av Trude Slemmen

Er du lærer eller lærerstudent og ønsker å forbedre din vurderingspraksis? Boken Vurdering For Læring I Klasserommet Av Trude Slemmen kan bli din beste følgesvenn. Dette er ikke bare en bok, det er et verktøy for å transformere læringsopplevelsen både for deg og elevene dine.

Hva handler boken om?

Vurdering FOR læring er et tilnærming som hjelper både lærere og elever med å bruke vurdering som et dynamisk redskap. Gjennom praktiske eksempler og teoretiske innføringer, introduserer Slemmen deg for ti veiledende prinsipper som viser hvordan vurdering kan være en drivkraft for læring. Enten du underviser på barneskolen, ungdomsskolen eller videregående, vil innholdet være like relevant.

  • Teoretisk og Praktisk Kunnskap: Boken gir en solid teoretisk bakgrunn og kobler dette til praktiske situasjoner fra klasserom i Norge, England og Canada.
  • Oppdatert Innhold: Den 2. utgaven er revidert og tilpasset de seneste kravene i Kunnskapsløftet.
  • Innsikt og Refleksjon: Elever får verktøy til å reflektere over egen læring og tilpasse sine mål.

Hvorfor velge denne boken?

Med et klart fokus på hvordan du kan implementere vurdering som en del av den daglige undervisningen, gir "Vurdering For Læring I Klasserommet" en oversiktlig og lettfattelig struktur. Du vil finne mange konkrete tips til brukergrupper som lærerstudenter, lærere og skoleledere. Det er ikke bare teori, men også inspirasjon og konkret handling.

Boken er 190 sider fylt med nyttige innsikter, og med et veiledende perspektiv på vurderingsformer, er den et uunnværlig verktøy i enhver lærerhåndbok. Den er praktisk organisert, slik at du enkelt kan finne frem til den informasjonen du trenger.

Praktiske Detaljer

  • Forfatter: Trude Slemmen
  • Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 190
  • ISBN: 9788205406162
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2010
  • Veil. pris: 619 NOK

Er du klar for å ta din undervisning til neste nivå? Skaff deg Vurdering For Læring I Klasserommet Av Trude Slemmen i dag og se hvordan vurdering kan bli en positiv, læringsfremmende prosess for både deg og elevene dine!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 190,- den billigste prisen for Vurdering For Læring I Klasserommet Av Trude Slemmen blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
190,-
Gjennomsnittspris:
190,-
Høyeste pris:
190,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig