Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education

Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education

Denne femte og siste NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningene, barnehage, grunnskole og videregående skole. Boken er den siste av en antologiserie med bidrag fra NAFOL-stipendiater, alumni, førstelektorkandidater og internasjonale stipendiater. Alle bidragene er grundig vurdert gjenn......
fra 336,88
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne femte og siste NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningene, barnehage, grunnskole og videregående skole. Boken er den siste av en antologiserie med bidrag fra NAFOL-stipendiater, alumni, førstelektorkandidater og internasjonale stipendiater. Alle bidragene er grundig vurdert gjennom blind fagfellevurdering ¿ først abstraktene og så artiklene. Som tidligere NAFOL-bøker inneholder boken en samling forskningsartikler om lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner, og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående og lærerutdanningene. Bidragene reflekterer utfordringer utdanningene møter i dagens samfunn, og viser hvordan forskning kan bygge broer av forståelser innenfor det komplekse domenet utdanningen er. Boken gir et godt innblikk i dagens lærerutdanningsforskning. Også i denne boken har vi valgt å beholde originalspråket artiklene er skrevet på, og det er med glede vi ser at flere norske forskere melder seg inn i det internasjonale forskningsmiljøet ved å skrive på engelsk. Samtidig er det viktig å ivareta det norske språket i forskningsformidlingen, og boken søker å finne en balanse mellom internasjonal og nasjonal formidling. Det er stort mangfold både i forskningstematikk og forskningsmetoder, noe som preger forskningsfeltet. NAFOLs arbeid og bidrag til lærerutdanningsforskning er kjent langt utover Norge, og denne boken symboliserer den internasjonale dialogen om lærerutdanningsforsking som NAFOL deltar i. Boken er en unik kilde for forskere som ønsker å holde seg oppdatert om lærerutdanningsforskning som reflekterer dagens samfunn. Professor Kari Smith har arbeidet med NAFOL siden forskerskolen ble opprettet i 2010. I de første fem årene var hun styreleder, og fra 2015 og frem til sluttdato i 2022 har hun vært daglig leder. Kari har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanningsprogram. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner både nasjonalt og internasjonalt. Forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling for lærere, og i de siste årene har hun, sammen med norske og internasjonale kolleger, fokusert på lærerutdanneres profesjonelle læring. Kari jobber mye med veiledningskompetanse, særlig på ph.d.-nivå.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne femte og siste NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningene, barnehage, grunnskole og videregående skole. Boken er den siste av en antologiserie med bidrag fra NAFOL-stipendiater, alumni, førstelektorkandidater og internasjonale stipendiater. Alle bidragene er grundig vurdert gjennom blind fagfellevurdering – først abstraktene og så artiklene.Som tidligere NAFOL-bøker inneholder boken en samling forskningsartikler om lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner, og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående og lærerutdanningene. Bidragene reflekterer utfordringer utdanningene møter i dagens samfunn, og viser hvordan forskning kan bygge broer av forståelser innenfor det komplekse domenet utdanningen er. Boken gir et godt innblikk i dagens lærerutdanningsforskning.Også i denne boken har vi valgt å beholde originalspråket artiklene er skrevet på, og det er med glede vi ser at flere norske forskere melder seg inn i det internasjonale forskningsmiljøet ved å skrive på engelsk. Samtidig er det viktig å ivareta det norske språket i forskningsformidlingen, og boken søker å finne en balanse mellom internasjonal og nasjonal formidling. Det er stort mangfold både i forskningstematikk og forskningsmetoder, noe som preger forskningsfeltet.NAFOLs arbeid og bidrag til lærerutdanningsforskning er kjent langt utover Norge, og denne boken symboliserer den internasjonale dialogen om lærerutdanningsforsking som NAFOL deltar i. Boken er en unik kilde for forskere som ønsker å holde seg oppdatert om lærerutdanningsforskning som reflekterer dagens samfunn.Professor Kari Smith har arbeidet med NAFOL siden forskerskolen ble opprettet i 2010. I de første fem årene var hun styreleder, og fra 2015 og frem til sluttdato i 2022 har hun vært daglig leder. Kari har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanningsprogram. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner både nasjonalt og internasjonalt. Forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling for lærere, og i de siste årene har hun, sammen med norske og internasjonale kolleger, fokusert på lærerutdanneres profesjonelle læring. Kari jobber mye med veiledningskompetanse, særlig på ph.d.-nivå.

Produktinformasjon

Oppdag 'Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education'

Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education er den femte og avsluttende boken i NAFOL-serien, som representerer et betydelig bidrag til lærerutdanningsfeltet. Denne antologien er et resultat av samarbeid mellom NAFOL-stipendiater, alumni og internasjonale forskere, som alle har bidratt med innsiktsfulle artikler vurdert gjennom blind fagfellevurdering.

Dypdykk i moderne lærerutdanning

Med et bredt spekter av forskningsartikler, tar boken for seg temaer som går på tvers av nasjoner, fagdisipliner og utdanningsnivåer, fra barnehage til videregående skole. Bidragene reflekterer de utfordringene utdanningsinstitusjoner står overfor i dagens samfunn og hvordan forskning kan legge til rette for dypere forståelse i dette komplekse feltet.

Hvorfor velge 'Inquiry As A Bridge'

  • Bredt mangfold: Variasjonen i temaer og forskningsmetoder gir et helhetlig bilde av lærerutdanningsforskning.
  • Internasjonal dialog: Boken fremmer en viktig samtale mellom norske og internasjonale forskere.
  • Språkbalanse: Vi ivaretar både engelsk og norsk språk i forskning, noe som gjør den tilgjengelig for et bredt publikum.
  • Innsiktsfulle bidrag: Innholdet er sammensatt for å gi deg oppdatert informasjon om aktuelle forskningstemaer.

En kilde til inspirasjon og refleksjon

Enten du er en utdanningsforsker, en lærerutdanner eller bare nysgjerrig på hvordan utdanning utvikler seg, er Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education en uunnværlig ressurs. Med innsikt fra erfarne forskere og fagfolk vil denne boken utfordre dine perspektiver på lærerutdanning og oppmuntre til nye tanker. Gå ikke glipp av muligheten til å utforske utallige måter forskning kan berike utdanningspraksisen!

Bli med på reisen i å fremme bedre lærerutdanning. Kjøp din kopi av 'Inquiry As A Bridge' i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnSmith Kari Inquiry as a bridge in teaching and teacher education
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 336,88 den billigste prisen for Inquiry As A Bridge In Teaching And Teacher Education blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
336,88
Gjennomsnittspris:
339,-
Høyeste pris:
349,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig