Style, Media And Language Ideologies

Style, Media And Language Ideologies

This book is the third publication from the international group of researchers involved in developing the SLICE programme, SLICE being an acronym for Standard Language Ideology in Contemporary Europe. SLICE is interested in ideologies of language as much as in the forms and functions of languages themselves, and in exploring......
fra 372,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
This book is the third publication from the international group of researchers involved in developing the SLICE programme, SLICE being an acronym for Standard Language Ideology in Contemporary Europe. SLICE is interested in ideologies of language as much as in the forms and functions of languages themselves, and in exploring how ideology can be made visible by different research methods. This implies a commitment to researching the attitudes and value-structures that underpin attributions of 'standard', potential subjective complexities and shifts in these subjectivities. <br/> <br/>One of SLICE's key objectives is to make informed assessments of the extent and nature of linguistic destandardisation in contemporary European contexts. While sociolinguistic attention has so far been given to standardising processes - the mechanisms by which language varieties 'rise' to function ideologically and practically as standard varieties - it is also necessary to move beyond linear accounts and to explore whether and how varieties that have functioned as standards may be losing their legitimacy. Is there evidence that ways of speaking that have been positioned as 'non-standard' or vernacular varieties are 'moving up' to function in domains previously associated with standard varieties? More radically, is there evidence that the ideological systems that have supported attri.butions of standard and vernacular language may be crumbling, losing their potency or being restructured? Is it appropriate to see late modernity as an era when linguistic standardisation is in some ways and in some places being reversed, or at least rendered more complex and multi-dimensional?

Produktinformasjon

Utforsk språk og medieideologier med 'Style, Media And Language Ideologies'

Velkommen til en dyptgående reise inn i språk, medier og ideologier med boka 'Style, Media And Language Ideologies'. Dette er den tredje utgivelsen fra et internasjonalt forskerteam som dykket ned i standard språkideologi i samtids-Europa. Her blir både språkets former og funksjoner, samt de underliggende holdningene som former språklige verdier, belyst.

Hovedfunksjoner i 'Style, Media And Language Ideologies'

  • Forskning på språkideologi: Boken tar for seg hvordan språkbrukere vurderer og tilskriver betydninger til forskjellige språkformer.
  • Empiriske metoder: Gjennom en rekke metoder utforsker forskerne hvordan ideologier kan bli synlige i språklige kontekster.
  • Endringer i språklige standarder: Undersøker hvorvidt språklige standarder mister sin legitimitet og hvordan vernacular språkvarianter kan hevde seg.
  • Kompleksitet i moderne språkbruk: Vurderer om vi lever i en tid hvor språklig standardisering opplever en kompleks reversering.

Hvorfor velge 'Style, Media And Language Ideologies'?

Er du interessert i sosiolingvistikk og hvordan språklige ideologier påvirker vår forståelse av kommunikasjon? Denne boken gir deg ikke bare innsikt i de teoretiske aspektene, men presenterer også konkrete casestudier som illustrerer de dynamiske endringene i vår språklige virkelighet.

Slik som en bro mellom fortid og framtid, binder 'Style, Media And Language Ideologies' sammen forskjellige perspektiver på hvordan vi oppfatter og anvender språk i mediene. Dette er essensiell lesning for enhver som ønsker å forstå det moderne språklandskapet!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 372,- den billigste prisen for Style, Media And Language Ideologies blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste språk, litteratur og lingvistikk for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
320,-
Gjennomsnittspris:
341,-
Høyeste pris:
400,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig