Homebrew Gaming And The Beginnings Of Vernacular Digitality Av Melanie Swalwell

Homebrew Gaming And The Beginnings Of Vernacular Digitality Av Melanie Swalwell

The overlooked history of an early appropriation of digital technology: the creation of games though coding and hardware hacking by microcomputer users.From the late 1970s through the mid-1980s, low-end microcomputers offered many users their first taste of computing. A major use of thes......
fra 439,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<b>The overlooked history of an early appropriation of digital technology: the creation of games though coding and hardware hacking by microcomputer users.</b><br><br>From the late 1970s through the mid-1980s, low-end microcomputers offered many users their first taste of computing. A major use of these inexpensive 8-bit machines--including the TRS System 80s and the Sinclair, Atari, Microbee, and Commodore ranges--was the development of homebrew games. Users with often self-taught programming skills devised the graphics, sound, and coding for their self-created games. In this book, Melanie Swalwell offers a history of this era of homebrew game development, arguing that it constitutes a significant instance of the early appropriation of digital computing technology.<br><br> Drawing on interviews and extensive archival research on homebrew creators in 1980s Australia and New Zealand, Swalwell explores the creation of games on microcomputers as a particular mode of everyday engagement wi

Produktinformasjon

Utforsk Historien Bak Homebrew Gaming

Homebrew Gaming And The Beginnings Of Vernacular Digitality Av Melanie Swalwell dykker ned i en fascinerende tidsepoke for spillutvikling. Denne boken gir deg et unikt innblikk i hvordan amatørspillere fra sent på 1970-tallet til midten av 1980-tallet begynte å utvikle sine egne spill på enkle, rimelige mikrocomputere.

En Unik Reise Inn i Spillutviklingens Begynnelse

Visste du at mange av de 8-bits maskinene, som TRS System 80, Sinclair, Atari, Microbee, og Commodore, ga brukerne deres første smakebit på databehandling? Disse kostnadseffektive maskinene ble i stor grad brukt til å lage hjemmebryggede spill. Gjennom selvstudium av programmering utviklet mange entusiaster imponerende grafikk og lyd for sine egne kreasjoner.

Hva Du Kan Forvente Av Boken

  • Historisk Perspektiv: Swalwell gir en grundig gjennomgang av homebrew-spillutvikling i Australia og New Zealand, som utforsker hvordan brukere interagerte med ny teknologi.
  • Intervjuer og Arkivmateriale: Forfatteren bygger på en rekke intervjuer og omfattende research for å gi en autentisk fremstilling av tiden.
  • Kultur og Teoretisk Ramme: Boken forbinder det som i dag kan virke som en tapt kultur til viktige teorier om hverdagsliv og brukergenerert innhold.

Relevante Temaer og Casestudier

Swalwell utforsker ikke bare utviklingen av spill som Donut Dilemma, men diskuterer også offentlig diskurs og praksiser rundt mikrocomputere. En av de mest interessante aspektene ved hjemmebrygging er kunstformen av hardware hacking, som videre har påvirket dagens spillindustri.

Hvorfor Denne Boken Er Viktig

Homebrew Gaming And The Beginnings Of Vernacular Digitality er mer enn bare en bok om spill - det er en viktig del av den digitale kulturhistorien. Ved å avdekke disse tidlige eksemplene på digital appropriering, inviterer Swalwell oss til å reflektere over hvordan teknologi former vår hverdag og vår kreativitet.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 439,- den billigste prisen for Homebrew Gaming And The Beginnings Of Vernacular Digitality Av Melanie Swalwell blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste teknikk, ingeniør og primær for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
351,-
Gjennomsnittspris:
382,-
Høyeste pris:
439,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig