The Child as Thinker  The Development and Acquisition of Cognition in Childhood

The Child as Thinker The Development and Acquisition of Cognition in Childhood

This second edition of The Child as Thinker has been thoroughly revised and updated to provide an informed and accessible overview of the varied and extensive literature on children''s cognition. Both theory and research data are critically examined and educational implications are disc......
fra 649,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P>This second edition of <EM>The Child as Thinker</EM> has been thoroughly revised and updated to provide an informed and accessible overview of the varied and extensive literature on children''s cognition. Both theory and research data are critically examined and educational implications are discussed.</P><P>After a brief discussion of the nature and subject of cognition, Sara Meadows reviews children''s thinking in detail. She discusses the ways children remember and organise information in general, the acquisition of skills such as reading, writing and arithmetic, and the development of more complex reasoning as children grow to maturity. As well as studies that typically describe a generalised child, the book also reviews some of the main areas relevant to individual differences in normal cognitive development, and critically examines three major models of cognitive development. In outlining the work of Piaget, information-processing accounts and neo-Vygotskian theories, she also
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This second edition of The Child as Thinker has been thoroughly revised and updated to provide an informed and accessible overview of the varied and extensive literature on children''s cognition. Both theory and research data are critically examined and educational implications are discussed.After a brief discussion of the nature and subject of cognition, Sara Meadows reviews children''s thinking in detail. She discusses the ways children remember and organise information in general, the acquisition of skills such as reading, writing and arithmetic, and the development of more complex reasoning as children grow to maturity. As well as studies that typically describe a generalised child, the book also reviews some of the main areas relevant to individual differences in normal cognitive development, and critically examines three major models of cognitive development. In outlining the work of Piaget, information-processing accounts and neo-Vygotskian theories, she also evaluates their different explanations of cognitive development and their implications for education. Finally, the book examines biological and social factors that may be involved in normal and suboptimal cognitive development. Sara Meadows provides an important review of the crucial issues involved in understanding cognitive development and of the new data and models that have emerged in the last few years. This book brings together areas and approaches that have hitherto been independent, and examines their strengths and weaknesses. The Child as Thinker is essential reading for all students of cognitive development.

Produktinformasjon

Oppdag Sammenhengen Mellom Tanker og Utvikling

Velkommen til en dypdykk i 'The Child as Thinker: The Development and Acquisition of Cognition in Childhood'. Dette er ikke bare en bok; det er en reise gjennom barnets kognitive utvikling. I denne oppdaterte utgaven gir forfatteren, Sara Meadows, et informert og lettfattelig blikk på omfattende litteratur om barns tenkning og intellektuell utvikling.

Kraften i Kognisjon

Hvorfor er det så viktig å forstå hvordan barn tenker? Dette verket tar oss med på en reise hvor teori og forskning møtes for å avdekke hvordan barn husker, organiserer informasjon og tilegner seg ferdigheter som lesing, skriving og matematikk.

  • Detaljerte analyser: Meadows går grundig gjennom barns tankesett og de ulike nivåene av kognitiv utvikling.
  • Ulike perspektiver: Boken vurderer både generelle utviklingsmodeller og spesifikke individuelle forskjeller.
  • Biologiske og sosiale faktorer: Hvordan påvirker miljø og arv barnets kognitive ferdigheter?

Perspektiver på Kognitiv Utvikling

For å forstå barns kognitive utvikling er det avgjørende å kjenne til teoriene til store tenkere som Piaget, neo-Vygotskiane teorier, og informasjon-behandlingsmodeller. 'The Child as Thinker' gir en kritisk sammenligning av disse teoriene, og setter lys på hvordan de former pedagogiske metoder og tilnærminger.

En Uunngåelig Ressurs for Studenter

Enten du er student, lærer eller bare nysgjerrig på barnets utvikling, er denne boken et must-read. Den sammenfatter tidligere uavhengige tilnærminger og gir et helhetlig bilde av hva som skjer når barn utvikler sine kognitive evner. Få innsikt i de siste dataene og modellene som har dukket opp, og se hvordan de kan brukes til å forstå og støtte barn i deres læring.

Med 'The Child as Thinker' i hånden lærer du ikke bare om kognitiv utvikling; du lærer å sette dette i praksis. Dette er en investering i fremtiden for både deg og de barna du jobber med.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnThe Child as Thinker The Development and Acquisition of Cognition in Childhood
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 649,- den billigste prisen for The Child as Thinker The Development and Acquisition of Cognition in Childhood blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
649,-
Gjennomsnittspris:
649,-
Høyeste pris:
649,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig