
The Game Design Reader
Produktinformasjon
Oppdag The Game Design Reader
The Game Design Reader er en unik samling av essays og analyser innen spilldesign og kritikk, fra tidløse akademiske verker til banebrytende casestudier. Denne boken fungerer som et ideelt supplement til Katie Salen og Eric Zimmermans lærebok, Rules of Play: Game Design Fundamentals, og er både en nyttig kilde for studenter og en uunngåelig referanse for profesjonelle spillutviklere.
En Sjangeroversikt
Boken er en skattkiste av perspektiver som dekker 50 års utvikling innen spilldesign. Med 32 essays av spilldesignere, kritikere, fans, filosofer, antropologer og medier, adresserer den fundamentale spørsmål som:
- Hva er spill, og hvordan blir de designet?
- Hvordan interagerer spill med kulturen rundt oss?
- Hvilke kritiske tilnærminger kan spilldesignere bruke for å skape engasjerende spillhistorier og fellesskap?
Strukturen av The Game Design Reader
Boken er organisert rundt 14 hovedemner, inkludert:
- Spilleropplevelse
- Spilldesignprosess
- Spill og narrativ
- Kulturell representasjon
Hvert emne blir innledet med et kort essay av Salen og Zimmerman som setter rammene for diskusjonen. Visuelle essays mellom bokseksjonene fungerer som motstykke til tekstene, noe som gjør lesingen både dynamisk og tankevekkende.
Hvem bør lese The Game Design Reader?
Enten du er en profesjonell spillutvikler, en akademiker, eller bare en entusiastisk spiller, tilbyr denne boken uvurderlig innsikt og inspirasjon. Den kombinerer klassiske og moderne skrifter som gir et omfattende blikk på spillanalyse og kritikk.
En Nøkkelressurs for Spillentusiaster
Med sin milde blanding av akademisk dybde og engasjerende fortellerstil, er The Game Design Reader et av de mest essensielle verktøyene for alle som ønsker å ta spill på alvor. La deg inspirere av de varierte perspektivene og erfaringene som gjør denne boken til en fantastisk reise i spillverdenens rike. Hvis du er på jakt etter å forstå hvordan spill fungerer innenfor kulturelle kontekster, er dette boka for deg!
Topplisten: Other Brand Data og informasjonsteknologi
Spesifikasjon
Språk | Engelsk |
Sett | Nei |
Typ | Papirbøker |