The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special Av Patrick Bennett, Peter Lovell

The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special Av Patrick Bennett, Peter Lovell

1980 to 1995 was an extraordinary time for the railways of Britain, especially the freight sector. In 1980 there was a unified, monochrome railway. Freight traffic was still abundant, with marshalling yards active and many branch lines still operating. There were hundreds of collieries. In the early 1980s, Sectorisation arriv......
fra 200,38
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
1980 to 1995 was an extraordinary time for the railways of Britain, especially the freight sector. In 1980 there was a unified, monochrome railway. Freight traffic was still abundant, with marshalling yards active and many branch lines still operating. There were hundreds of collieries. In the early 1980s, Sectorisation arrived. The freight division was separated from the passenger side and further sub-divided into different freight sectors. New locomotives were introduced, and the older types started to disappear. As the eighties progressed, the freight sector was constantly changing. The mixed freight train became a thing of the past but new traffic flows developed, particularly in containers and aggregates. The coal sector steadily declined and branch lines became disused. In the early nineties three new freight companies were created in anticipation of privatisation and then finally privatisation itself arrived, with all freight traffic being taken over by an American company.It wa
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
1980 to 1995 was an extraordinary time for the railways of Britain, especially the freight sector. In 1980 there was a unified, monochrome railway. Freight traffic was still abundant, with marshalling yards active and many branch lines still operating.There were hundreds of collieries. In the early 1980s, Sectorisation arrived. The freight division was separated from the passenger side and further sub-divided into different freight sectors.New locomotives were introduced, and the older types started to disappear. As the eighties progressed, the freight sector was constantly changing. The mixed freight train became a thing of the past but new traffic flows developed, particularly in containers and aggregates.The coal sector steadily declined and branch lines became disused. In the early nineties three new freight companies were created in anticipation of privatisation and then finally privatisation itself arrived, with all freight traffic being taken over by an American company. It was a period of enormous change and adaptation, and the story is told here through the images of two photographers who were keen observers of the railway scene throughout the whole of this fascinating period.

Sammenligning av produkter

Her finner du de to mest populære produktene i denne kategorien i en lignende prisklasse som det du ser på nå.
Type
Bøker
Bøker

Produktinformasjon

Oppdag The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special

Velkommen til en fascinerende reise tilbake i tid med The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special av Patrick Bennett og Peter Lovell. Dette unike prosjektet tar leserne med på en visuell odyssé gjennom de turbulente årene hvor britisk godstrafikk gjennomgikk dramatiske endringer, og gir et verdifullt innblikk i jernbanens utvikling.

En betydningsfull periode for britisk godstrafikk

Fra 1980 til 1995 opplevde britiske jernbaner en reise fra en enhetlig, monochrom scene til en tid med stor variasjon og innovasjon. Her er flere høydepunkter fra denne perioden:

  • Sektoriseringsreformen: I begynnelsen av 80-tallet ble godstransporten separert fra persontransporten, noe som førte til etableringen av nye sektorer.
  • Utvikling av nye lokomotiver: Gamle modeller ble gradvis erstattet av moderne lokomotiver, som revolusjonerte godstransporten.
  • Økning av containerfrakt: Med utviklingen av nye fraktstrømmer, særlig innen kontainere og sand/grus, fikk jernbanenovn en ny rolle.
  • Privatiseringens innvirkning: På 90-tallet ble privatiseringen en realitet, med amerikanske selskaper som overtok jernbanens godstrafikk, noe som markerte slutten på en æra.

Magiske øyeblikk fanget på film

Gjennom øynene til to talentfulle fotografer, Patrick Bennett og Peter Lovell, dokumenterer The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special ikke bare veksten i godstrafikk, men også de nydelige øyeblikkene som definerte en hel generasjon av jernbanekultur. Boken er en praktfull hyllest med:

  • Fengslende bilder av godstog i aksjon
  • Historiske detaljer som gir kontekst til bildene
  • En visuell kronikk av overgangen fra konvensjonell last til moderne transportmetoder

Enten du er en jernbaneentusiast eller bare nysgjerrig på hvordan britisk jernbane utviklet seg på 80- og 90-tallet, vil denne boken garantert berike din forståelse av en spennende periode. Ta del i den fascinerende fortellingen om godstrafikken på britiske jernbaner, og få et variert og rikt bilde av denne økende bransjen!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
Sett
Nei
Generelt
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 200,38 den billigste prisen for The Later Years Of British Rail 1980-1995: Freight Special Av Patrick Bennett, Peter Lovell blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste romaner for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
183,2
Gjennomsnittspris:
199,-
Høyeste pris:
200,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig