The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives Av Fred Kerr

The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives Av Fred Kerr

Shows the rationale behind the introduction of Class 73 and class 74 Electro Diesels and their duties (especially freight services) on a passenger-orientated network....
fra 366,63
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Shows the rationale behind the introduction of Class 73 and class 74 Electro Diesels and their duties (especially freight services) on a passenger-orientated network.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The Southern Region of British Railways had long sought to design a locomotive capable of working on electrified lines and non-electrified station yards and sidings. In 1959 British Railways approved a design, designated Class HA, later British Railways Class 73, which combined the electrical equipment of the latest EMU design with the standard English Electric diesel engine in one bodyshell. An initial order was placed for six locomotives but allocated to Eastleigh Carriage and Wagon Works because the design used stock components normally found on the multiple unit fleet.The locomotives were released to traffic during February 1962 and were allocated to Stewarts Lane depot from where they powered the mundane duties of freight, parcels and empty stock services. They also tested the principle of high-speed propulsion of passenger trains prior to the adoption of the principle for the electrification of the Waterloo – Weymouth line as far as Poole. Included in this scheme was the ordering of a further 43 improved Class 73 locomotives which were built by English Electric.The locomotives proved a useful design but when British Railways was privatised in 1994 the new operator considered them surplus and sold them out of service. The original 6 locomotives had already been transferred north to Merseyside to work on the local electric network. Although initially considered unsuitable by the original operator they were highly regarded by many companies hence were sold on to continue working on the national network. Some were converted for special purposes thus were formed into sub-classes hence as at December 2022 30 of the 49 fleet still remain active in mainline service.

Produktinformasjon

Oppdag The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives Av Fred Kerr

Bli med på en reise tilbake til 1962, når britiske jernbaner tok steget inn i en ny æra med Class 73 og Class 74 lokomotiver som ble designet for å håndtere både elektrifiserte linjer og konvensjonelle stasjonsområder. Dette unike designet kombinerte de beste egenskapene fra elektriske og dieseldrevne lokomotiver, og skapte et kraftig og allsidig kjøretøy for moderne jernbanetransport.

Spesifikasjoner og design

  • Modell: Class 73 og 74
  • Første gang i drift: Februar 1962
  • Bygget av: English Electric
  • Bruksområde: Frakt og passasjertransport
  • Unik egenskap: Kombinasjon av elektrisk og dieselmotor

Hva gjør The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives spesielle?

Disse lokomotivene er ikke bare én av mange i flåten, de har en historie fylt med innovasjoner og tilpasninger. Fra sin debut til de nåværende 30 aktive enhetene, har de stått testene gjennom tidene. Enten det er fraktoppdrag eller som en del av passasjertransport, har Class 73 og 74 vist seg å være uunnværlige i jernbanens infrastruktur.

En del av jernbanens arv

Selv etter privatiseringen av British Railways i 1994, har disse lokomotivene vært ettertraktet og respektert av operatørene. Med spesialtilpassede varianter og en pålitelig ytelse, fortsetter de å bidra til Norges jernbanehistorie.

Er du en entusiast av lokomotiver eller bare nysgjerrig på jernbanens utvikling? The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives Av Fred Kerr gir deg en dybdeinnsikt i den spenstige historien og designet bak disse ikoniske maskinene. Ikke gå glipp av sjansen til å lære mer om et av de mest bemerkelsesverdige kapitlene i britisk jernbanetransport!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnThe Southern Region (B R) Class 73 and 74 Locomotives av Fred Kerr
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 366,63 den billigste prisen for The Southern Region (B R) Class 73 And 74 Locomotives Av Fred Kerr blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste fritid for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
335,2
Gjennomsnittspris:
364,-
Høyeste pris:
366,63
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig