Theory and methodology in international comparative classroom studies

Theory and methodology in international comparative classroom studies

Theory and methodology in international comparative classroom studies. This anthology is addressed to researchers, students and professionals within education and special needs education as well as related fields such as psychology, health sciences and other fields within the social sciences and humanities. · Part One contain......
fra 340,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Theory and methodology in international comparative classroom studies. This anthology is addressed to researchers, students and professionals within education and special needs education as well as related fields such as psychology, health sciences and other fields within the social sciences and humanities. · Part One contains two survey articles; one is related to the anthology, while the other gives the reader insight into the history of educational ideas from the beginning of elementary education "for all and everyone" in 1739 to current efforts being made to implement the principles of the inclusive school. · Part Two contains seven articles that mainly provide perspectives from cultural-historical and didactic-curricular theories, focusing on certain aspects of practice such as communication and care as well as teaching, learning and development. · Why does it take such a long time to realise the principle of inclusion? Amongst the many and legitimate assumptions, there is an increasing awareness of ethical issues. Part Three addresses these issues by paying specific attention to Bulgarian-French scholar Julia Kristeva"s social critique and her introduction of an ethical-political programme where our shared human sense of vulnerability is at the centre of civic solidarity and inclusion. · Part Four is devoted to methodological considerations and choices. Small-scale research projects are in focus, particularly classroom studies related to international comparative analysis. Various qualitative approaches are investigated, including case studies and "mixed methods". Action research has in particular attracted interest from classroom researchers and is therefore outlined and discussed in several articles. Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Engelsk Sidetall: 331 ISBN: 9788202470616 Vekt: 616 g Forla Cappelen Damm AS Innbindin Heftet Utgitt: 2014 Veil. pris: 679 kr Kategori: Pedagogikk

Produktinformasjon

Oppdag 'Theory and Methodology in International Comparative Classroom Studies'

Er du på jakt etter en omfattende og innsiktsfull bok som dykker ned i pedagogikkens verden? 'Theory and methodology in international comparative classroom studies' er akkurat det du trenger! Med sitt unike fokus på sammenlignende studier i klasserommet gir denne antologien uvurderlig innsikt for forskere, studenter og fagfolk innen utdanning og spesialpedagogikk.

Innholdet i boken

Denne anthologien er delt inn i flere deler, hver med et spesifikt fokus:

  • Del 1: To oversiktsartikler som dekker historiens gang innen utdanningsideer fra 1739 til moderne inkluderingsprinsipper.
  • Del 2: Syv artikler som tar for seg kulturelt-historiske og didaktisk-læreplanmessige teorier, spesielt innen kommunikasjon, omsorg og undervisning.
  • Del 3: Utforsker etiske problemstillinger, med spesiell vekt på Julia Kristevas sosiale kritikk og hennes etisk-politiske program.
  • Del 4: Metodologiske overveielser, som inkluderer småskalaforskning og kvalitative tilnærminger til internasjonale sammenligninger.

Hvorfor velge denne antologien?

Boken gir deg ikke bare teoretiske perspektiver, men også praktiske tilnærminger til hvordan man kan implementere inkluderende prinsipper i klasserommet. Har du noen gang lurt på hvorfor inkludering tar tid? Denne boken tar deg med på en reise for å forstå det komplekse samspillet mellom pedagogiske teorier og klassepraksis.

Spesifikasjoner og detaljer

  • Forfattere: Flere bidragsytere fra forskningsfeltet
  • Utgave: 1. utgave
  • Språk: Engelsk
  • Sidetall: 331 sider
  • ISBN: 9788202470616
  • Vekt: 616 g
  • Forlag: Cappelen Damm AS
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2014
  • Veil. pris: 679 kr
  • Kategori: Pedagogikk

'Theory and methodology in international comparative classroom studies' er en viktig ressurs for alle som jobber med utdanning og ønsker å forstå de underliggende metodene og teoriene som styrer klasseromspraksis. Er du klar for å berike din pedagogiske kunnskap? Bestill boken i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnTheory and methodology in international comparative classroom studies
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 340,- den billigste prisen for Theory and methodology in international comparative classroom studies blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
340,-
Gjennomsnittspris:
340,-
Høyeste pris:
340,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig