Thinking, Childhood, and Time

Thinking, Childhood, and Time

This book is an interdisciplinary exploration of the notion of childhood and its place in philosophical education.Childhood is not seen as a developmental state that needs to be overcome, but rather an existential state thatconstitutes a significant part of being human as well as the (forgotten) dimension of the world itself....
fra 1 099,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Thinking, Childhood, and Time: Contemporary Perspectives on the Politics of Education is an interdisciplinary exploration of the notion of childhood and its place in a philosophical education. Contributors consider children''s experiences of time, space, embodiment, and thinking. By acknowledging Hannah Arendt''s notion that every child brings a new beginning into the world, they address the question of how educators can be more responsive to the Otherness that childhood offers, while assuming that most educational models follow either a chronological model of child development or view children as human beings that are lacking. The contributors explore childhood as a philosophical concept in children, adults, and even beyond human beings-Childhood as a (forgotten) dimension of the world. Contributors also argue that a pedagogy that does not aim for an "exodus of childhood," but rather responds to the arrival of a new human being responsibly (dialogically), fosters a deeper appreciation
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This book is an interdisciplinary exploration of the notion of childhood and its place in philosophical education.Childhood is not seen as a developmental state that needs to be overcome, but rather an existential state thatconstitutes a significant part of being human as well as the (forgotten) dimension of the world itself.

Produktinformasjon

Utforsk 'Thinking, Childhood, and Time'

Er du klar for en dypdykk inn i barndommens filosofi? 'Thinking, Childhood, and Time' er en fascinerende bok som tar for seg hvordan vi forstår barn i dagens samfunn. Med bidrag fra flere fremragende tenkere, utforsker denne boken hvordan barndom og tid er sammenflettet i en pedagogisk kontekst.

Interdisciplinær tilnærming til barndom

I denne boken får du innsikt i hvordan barn opplever tid, rom og tenkning. Forfatterne benytter Hannah Arendts tanker om at hvert barn bringer et nytt begynnelse til verden, og stiller spørsmål ved hvordan vi kan være mer åpne for barnas unike perspektiver. Kan pedagogikk tilpasse seg det som er annenheten som barndommen representerer? Dette er en av hovedspørsmålene som drøftes.

Hvorfor velge 'Thinking, Childhood, and Time'?

  • Perspektivrikdom: Boken undersøker ikke bare barndom i seg selv, men også hvordan den påvirker voksne og samfunnet for øvrig.
  • Ingen utviklingsmodell: Barndom er ikke bare et stadium man må overvinne, det er en verdifull tilstand som er essensiell for menneskets eksistens.
  • Dialogisk pedagogikk: Forfatterne argumenterer for en pedagogikk som søker å forstå og velkomme det nye mennesket som kommer til verden.

Så, hvis du ønsker å utvide din forståelse av barndommens dimensjoner og hvordan vi kan møte den med åpenhet og dialog, er 'Thinking, Childhood, and Time' boken for deg. Gå ikke glipp av sjansen til å kjenne på de dype, filosofiske spørsmålene som kunnskap om barndom kan gi oss!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnThinking, Childhood, and Time
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 1 099,- den billigste prisen for Thinking, Childhood, and Time blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste språk, litteratur og lingvistikk for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
879,-
Gjennomsnittspris:
913,-
Høyeste pris:
1 099,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig