Erfaringsbasert Læring Av Mari Ugland Andresen, Stein Dankert Kolstø, Frede Thorsheim

Erfaringsbasert Læring Av Mari Ugland Andresen, Stein Dankert Kolstø, Frede Thorsheim

Naturfagundervisningen gir utbytte og glede både til elevene og læreren. Faget er omkring oss overalt, og hele vår sivilisasjon bygger på at vi forstår naturen og tar den i bruk. Teknologi, matproduksjon, medisin, vannforsyning, værvarsel eller næringsstoffene skoleklassen kan finne naturfaget nær seg, og lære tett på virkeli......
fra 511,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Naturfagundervisningen gir utbytte og glede både til elevene og læreren. Faget er omkring oss overalt, og hele vår sivilisasjon bygger på at vi forstår naturen og tar den i bruk. Teknologi, matproduksjon, medisin, vannforsyning, værvarsel eller næringsstoffene skoleklassen kan finne naturfaget nær seg, og lære tett på virkeligheten. Denne boken handler om hvordan naturfagundervisningen kan ta utgangspunkt i elevenes egne erfaringer og observasjoner. Forfatterne viser hvordan kombinasjonen av øvinger i klasserommet, kontakt med aktører og samfunnet utenfor skolen, så vel som språklig bearbeiding, gir grunnlag for dybdeforståelse. Leseren følger elevene ut i bedrifter der de møter skolefagene i bruk, og vi finner dem i ivrig samtale i klasserommet. Skoleklassene bruker observasjoner og tall fra egne målinger, eller fra data som er i bruk i samfunnet, i ulike yrker, forvaltningen eller forskningen. Elevene er aktive og medvirkende i lokalsamfunnet. I arbeidet med naturfaglige spørsmål utvikler de egne ideer og forklaringer, og de får behov for å lære mer om fagets begreper. Gjennom å bruke språket viser og diskuterer elevene egen forståelse, og kommer videre i læringen. Forfatterne har erfaring fra skolen, universitetsundervisning, forskning og arbeid med utdanning for bærekraftig utvikling. Med tydelige eksempler og belegg fra læringsforskning viser de hvordan den erfaringsbaserte og utforskende naturfagundervisningen blir både spennende, levende og verdifull for eleven. Frede Thorsheim er utdannet lærer, og har 30 års undervisningserfaring. Han arbeider med videreutdanning av naturfaglærere ved Skolelaboratoriet i realfag på Universitetet i Bergen.Thorsheim ble tildelt den første norske Realfagsprisen, og har også fått internasjonale priser for sitt arbeid med praksisrettet realfagsundervisning. Stein Dankert Kolstø er professor i naturfagdidaktikk og underviser i lærerutdanningen ved Universitetet i Bergen. Han er utdannet lektor med fysikk, matematikk og naturfag, og har deltatt i en rekke prosjekter i samarbeid med naturfaglærere i skolen. Hans forskningsinteresser er knyttet til utforskende læringsdialoger, praktisk arbeid og naturfag for demokratisk deltagelse Mari Ugland Andresen har en M.Sc. i Environmental Sustainability fra University of Edinburgh. Hun har erfaring fra nasjonale og internasjonale FOU-prosjekt og nettverk knyttet til utdanning for bærekraftig utvikling.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Naturfagundervisningen gir utbytte og glede både til elevene og læreren. Faget er omkring oss overalt, og hele vår sivilisasjon bygger på at vi forstår naturen og tar den i bruk. Teknologi, matproduksjon, medisin, vannforsyning, værvarsel eller næringsstoffene skoleklassen kan finne naturfaget nær seg, og lære tett på virkeligheten. Denne boken handler om hvordan naturfagundervisningen kan ta utgangspunkt i elevenes egne erfaringer og observasjoner. Forfatterne viser hvordan kombinasjonen av øvinger i klasserommet, kontakt med aktører og samfunnet utenfor skolen, så vel som språklig bearbeiding, gir grunnlag for dybdeforståelse.Leseren følger elevene ut i bedrifter der de møter skolefagene i bruk, og vi finner dem i ivrig samtale i klasserommet. Skoleklassene bruker observasjoner og tall fra egne målinger, eller fra data som er i bruk i samfunnet, i ulike yrker, forvaltningen eller forskningen. Elevene er aktive og medvirkende i lokalsamfunnet. I arbeidet med naturfaglige spørsmål utvikler de egne ideer og forklaringer, og de får behov for å lære mer om fagets begreper. Gjennom å bruke språket viser og diskuterer elevene egen forståelse, og kommer videre i læringen.Forfatterne har erfaring fra skolen, universitetsundervisning, forskning og arbeid med utdanning for bærekraftig utvikling. Med tydelige eksempler og belegg fra læringsforskning viser de hvordan den erfaringsbaserte og utforskende naturfagundervisningen blir både spennende, levende og verdifull for eleven.Frede Thorsheim er utdannet lærer, og har 30 års undervisningserfaring. Han arbeider med videreutdanning av naturfaglærere ved Skolelaboratoriet i realfag på Universitetet i Bergen.Thorsheim ble tildelt den første norske Realfagsprisen, og har også fått internasjonale priser for sitt arbeid med praksisrettet realfagsundervisning.Stein Dankert Kolstø er professor i naturfagdidaktikk og underviser i lærerutdanningen ved Universitetet i Bergen. Han er utdannet lektor med fysikk, matematikk og naturfag, og har deltatt i en rekke prosjekter i samarbeid med naturfaglærere i skolen. Hans forskningsinteresser er knyttet til utforskende læringsdialoger, praktisk arbeid og naturfag for demokratisk deltagelseMari Ugland Andresen har en M.Sc. i Environmental Sustainability fra University of Edinburgh. Hun har erfaring fra nasjonale og internasjonale FOU-prosjekt og nettverk knyttet til utdanning for bærekraftig utvikling.

Produktinformasjon

Oppdag Erfaringsbasert Læring med Mari Ugland Andresen, Stein Dankert Kolstø og Frede Thorsheim

Velkommen til en reise i erfaringsbasert læring! Boken Erfaringsbasert Læring av Mari Ugland Andresen, Stein Dankert Kolstø og Frede Thorsheim er en uvurderlig ressurs for både lærere og elever. Den kombinerer teori og praksis på en engasjerende måte, slik at naturfagsundervisning blir både spennende og relevant for dagens unge.

Hva kan du forvente av denne boken?

  • Relevante eksempler: Forfatterne tar elevene med ut i samfunnet, der de får møte virkeligheten og se hvordan naturfag anvendes i praktiske situasjoner.
  • Aktiv deltakelse: Elevene blir aktive deltakere i læringsprosessen, hvor de utvikler egne ideer og forklaringer basert på erfaringene sine.
  • Språklig bearbeiding: Boken viser hvordan språklig diskusjon kan fremme dypere forståelse og læring om naturfaglige konsepter.
  • Kunnskap fra erfarne forfattere: Forfatterne har solid bakgrunn med lang erfaring innen utdanning, forskning og bærekraftig utvikling.

Hvordan kan Erfaringsbasert Læring forbedre undervisningen?

Med denne boken kan lærere gjøre naturfagsundervisningen mer dynamisk og interaktiv. Her får de verktøyene som trengs for å engasjere elever i både teori og praksis. Fra feltobservasjoner til gruppeprosjekter, metodene som presenteres oppfordrer til deltakelse og gir en helhetlig forståelse av naturfag.

Er dette boken for deg?

Dersom du er en lærer som ønsker å gi elevene dine en meningsfull læringsopplevelse, er Erfaringsbasert Læring absolutt verdt å vurdere. Den tilrettelegger for et tett samarbeid mellom skole og lokalsamfunn, og gir elevene mulighet til å se hva de lærer i et større perspektiv.

Gi elevene dine muligheten til å utforske, oppdage og forstå naturfag på en måte som virkelig fenger! Boken er et must for alle som ønsker å skape en moderne og anvendelig naturfagundervisning. Ta steget og bli en del av denne erfaringsbaserte læringsmetoden i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 511,- den billigste prisen for Erfaringsbasert Læring Av Mari Ugland Andresen, Stein Dankert Kolstø, Frede Thorsheim blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
423,-
Gjennomsnittspris:
444,-
Høyeste pris:
464,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig