Tjenestedesign i det offentlige  fra ide til praksis  den besværlige veien

Tjenestedesign i det offentlige fra ide til praksis den besværlige veien

Tjenestedesign er et verktøy som brukes på stadig flere områder i offentlig sektor, for å skape innovative løsninger på komplekse samfunnsutfordringer. Målet er å utvikle tjenester som er mest mulig brukervennlige og imøtekommer borgernes faktiske behov. Metodene og tilnærmingene som benyttes, er hentet fra ulike designretnin......
fra 499,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Tjenestedesign er et verktøy som brukes på stadig flere områder i offentlig sektor, for å skape innovative løsninger på komplekse samfunnsutfordringer. Målet er å utvikle tjenester som er mest mulig brukervennlige og imøtekommer borgernes faktiske behov. Metodene og tilnærmingene som benyttes, er hentet fra ulike designretninger, som grafisk design, interaksjonsdesign, og forretningsdesign. I denne antologien utforskes tjenestedesign som en moderne organisasjonsidé. Den tilbyr grundige og kritiske analyser av disiplinens utbredelse og virkning i ulike deler norsk offentlig sektor. Brukersentrering, samskaping og innovative løsninger er sentrale begreper. Bidragsyterne har et pragmatisk perspektiv, og balanserer mellom å se på tjenestedesign som et effektivt verktøy og som et symbol på innovasjon. Boken gir også et innblikk i disiplinens status i Sverige og Danmark, og stiller spørsmål ved om tjenestedesign virkelig er nøkkelen til å løse offentlig sektors sammensatte utfordringer, eller om det snarere er et symbolsk verktøy som speiler vår tid. TJENESTEDESIGN I DET OFFENTLIGE retter seg mot alle som er interessert i innovasjon, brukersentrering, offentlig sektor og designtenkning. Turid Moldenæs er professor i organisasjon og ledelse, Hilde Marie Pettersen er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse og Kjell Arne Røvik er professor i statsvitenskap, alle ved UiT Norges arktiske universitet.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Tjenestedesign er et verktøy som brukes på stadig flere områder i offentlig sektor, for å skape innovative løsninger på komplekse samfunnsutfordringer. Målet er å utvikle tjenester som er mest mulig brukervennlige og imøtekommer borgernes faktiske behov. Metodene og tilnærmingene som benyttes, er hentet fra ulike designretninger, som grafisk design, interaksjonsdesign, og forretningsdesign.I denne antologien utforskes tjenestedesign som en moderne organisasjonsidé. Den tilbyr grundige og kritiske analyser av disiplinens utbredelse og virkning i ulike deler av norsk offentlig sektor. Brukersentrering, samskaping og innovative løsninger er sentrale begreper. Bidragsyterne har et pragmatisk perspektiv, og balanserer mellom å se på tjenestedesign som et effektivt verktøy og som et symbol på innovasjon. Boken gir også et innblikk i disiplinens status i Sverige og Danmark, og stiller spørsmål ved om tjenestedesign virkelig er nøkkelen til å løse offentlig sektors sammensatte utfordringer, eller om det snarere er et symbolsk verktøy som speiler vår tid.TJENESTEDESIGN I DET OFFENTLIGE retter seg mot alle som er interessert i innovasjon, brukersentrering, offentlig sektor og designtenkning.Turid Moldenæs er professor i organisasjon og ledelse, Hilde Marie Pettersen er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse og Kjell Arne Røvik er professor i statsvitenskap, alle ved UiT Norges arktiske universitet.

Sammenligning av produkter

Her finner du de to mest populære produktene i denne kategorien i en lignende prisklasse som det du ser på nå.
Type
Bøker
Bøker

Produktinformasjon

Oppdag *Tjenestedesign i det offentlige* – Den komplette guiden fra idé til praksis!

Ønsker du å forstå hvordan tjenestedesign kan transformere offentlig sektor? Da er *Tjenestedesign i det offentlige fra ide til praksis den besværlige veien* boken for deg! Denne antologien gir deg en grundig innsikt i hvordan designmetoder kan bidra til å løse komplekse samfunnsutfordringer ved å sette brukeren i sentrum.

Hva du kan forvente av *Tjenestedesign i det offentlige*

  • Innovative løsninger: Boken belyser hvordan tjenestedesign skaper mer brukervennlige tjenester som faktisk møter borgernes behov.
  • Pragmatisk tilnærming: Bidragsyterne deler sine erfaringer fra norsk offentlig sektor, og tilbyr praktiske verktøy og metodikker for implementering.
  • Kryssdisiplinært perspektiv: Kombinerer elementer fra grafisk design, interaksjonsdesign og forretningsdesign for å skape helhetlige tjenester.
  • Internasjonal kontekst: Få innblikk i hvordan tjenestedesign praktiseres i nabolandene Sverige og Danmark.

Hvem bør lese *Tjenestedesign i det offentlige*?

Denne boken er spesielt nyttig for:

  • Administrerende ledere i offentlig sektor
  • Studenter og akademikere innen organisasjons- og ledelsestudier
  • Designere som ønsker å utvide sitt perspektiv innen offentlig tjenestedesign

Forfattere med ekspertise

Med bidrag fra kjente fagpersoner som Turid Moldenæs, professor i organisasjon og ledelse, Hilde Marie Pettersen, førsteamanuensis, og Kjell Arne Røvik, professor i statsvitenskap, gir boken en unik kombinasjon av teori og praksis. Deres felles innsikt gir deg en dypere forståelse av tjenestedesign som et moderne organisasjonskonsept.

Kan *Tjenestedesign i det offentlige* være nøkkelen til å overvinne utfordringer i offentlig tjeneste? Les videre og oppdag hvordan denne boken kan gi deg verktøyene du trenger for å navigere i det offentlige landskapet!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 499,- den billigste prisen for Tjenestedesign i det offentlige fra ide til praksis den besværlige veien blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste romaner for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
499,-
Gjennomsnittspris:
499,-
Høyeste pris:
499,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig