Tv - En Innføring Av Gunn Sara Enli, Hallvard Moe, Vilde Schanke Sundet, Trine Syvertsen

Tv - En Innføring Av Gunn Sara Enli, Hallvard Moe, Vilde Schanke Sundet, Trine Syvertsen

Denne boka belyser sentrale tendenser i tv-mediets utvikling, med særlig vekt på det siste tiåret. Selv om tv-mediet til alle tider har vært utsatt for endring, har utviklingstrekk som fragmentering, konvergens, globalisering og regionalisering de siste årene gitt tv-mediet helt bestemte utfordringer. Disse utfordringene søke......
fra 369,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
20. august 1960 gikk startskuddet for norsk tv. Denne boka er skrevet 50 år etter, og handler om de mange ulike aspektene ved tv: Fra tv som institusjon og kanal, til tv-markeder, regulering, produksjon, program og publikum. Selv om en rekke bøker analyserer tv fra ulike perspektiv, finnes det fra før av ingen norsk lærebok som samlet diskuterer tv ut i fra et slikt bredt perspektiv og som trekker tråder på tvers av ulike emner og felt. <br>Denne boka belyser sentrale tendenser i tv-mediets utvikling, med særlig vekt på det siste tiåret. Selv om tv-mediet til alle tider har vært utsatt for endring, har utviklingstrekk som fragmentering, konvergens, globalisering og regionalisering de siste årene gitt tv-mediet helt bestemte utfordringer. Disse utfordringene søkes det mange og til dels nye svar på, og på ulike nivåer: politiske rammebetingelser, import av programformater, nye strategier for å skape allianser med publikum osv. <br><br>Gjennom en blanding av komparative analyser og konkrete case-studier, diskuterer denne boka tv-mediets kulturelle og samfunnsmessige betydning i den digitale tidsalder, med stadige tilbakeblikk på fjernsynshistorien. Boka tar sikte på å beskrive sentrale aktører og tendenser i Norge, men også internasjonalt. <br><br>Boka består av totalt 15 kapitler fordelt på tre hoveddeler: Samfunn og økonomi; Produksjon og program og Publikum og deltakelse. Underkapitlene inneholder analyser av tv på institusjons-, markeds-, regulerings-, produksjons-, program-, og publikumsnivå. Alle delene avsluttes med korte kapitler om hvordan man studerer de ulike aspektene ved tv. <br><br>Boka er primært skrevet for studenter i medievitenskap på universitets- og høyskolenivå som ønsker å lære noe om tv, men kan også leses av andre med interesse for tv.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne boka belyser sentrale tendenser i tv-mediets utvikling, med særlig vekt på det siste tiåret. Selv om tv-mediet til alle tider har vært utsatt for endring, har utviklingstrekk som fragmentering, konvergens, globalisering og regionalisering de siste årene gitt tv-mediet helt bestemte utfordringer. Disse utfordringene søkes det mange og til dels nye svar på, og på ulike nivåer: politiske rammebetingelser, import av programformater, nye strategier for å skape allianser med publikum osv. Gjennom en blanding av komparative analyser og konkrete case-studier, diskuterer denne boka tv-mediets kulturelle og samfunnsmessige betydning i den digitale tidsalder, med stadige tilbakeblikk på fjernsynshistorien. Boka tar sikte på å beskrive sentrale aktører og tendenser i Norge, men også internasjonalt. Boka består av totalt 15 kapitler fordelt på tre hoveddeler: Samfunn og økonomi; Produksjon og program og Publikum og deltakelse. Underkapitlene inneholder analyser av tv på institusjons-, markeds-, regulerings-, produksjons-, program-, og publikumsnivå. Alle delene avsluttes med korte kapitler om hvordan man studerer de ulike aspektene ved tv. Boka er primært skrevet for studenter i medievitenskap på universitets- og høyskolenivå som ønsker å lære noe om tv, men kan også leses av andre med interesse for tv.

Produktinformasjon

Utforsk TV-mediets Verden med "Tv - En Innføring"

"Tv - En Innføring Av Gunn Sara Enli, Hallvard Moe, Vilde Schanke Sundet, Trine Syvertsen" er en essensiell bok for alle som ønsker å dykke ned i tv-mediets mangfold og utvikling. Utgitt av Universitetsforlaget AS, gir denne boka en grundig innføring i de ulike dimensjonene ved tv, fra institusjoner til publikumsinteraksjon.

Hva Du Kan Forvente av Boken

  • Omfattende Analyse: Boken tar for seg tv-maskineriet fra et bredt perspektiv, og belyser sentrale tendenser og utfordringer som mediet har møtt, spesielt i løpet av det siste tiåret.
  • Tre Hoveddeler: Boken består av hele 15 kapitler, delt inn i tre hoveddeler: Samfunn og økonomi, Produksjon og program, og Publikum og deltakelse.
  • Kulturell Betydning: Utforsk hvordan tv har formet vår kultur og samfunn i lys av endringer som fragmentering, konvergens og globalisering.
  • Komparative Analyser: Med en blanding av teori og praksis gir boken innsikt i konkrete case-studier og sammenligninger, noe som gjør stoffet lettfattelig og relevant.

Praktiske Detaljer

Boken er primært rettet mot studenter i medievitenskap, men er også en nyttig ressurs for alle med interesse for tv. Med et sidetall på 286, er den lett å håndtere og passer perfekt for både lesing hjemme og på farten. Den er på norsk (bokmål) og har en ISBN: 9788215016290.

Med en anbefalt pris på 399 NOK, gir "Tv - En Innføring" et uvurderlig perspektiv på vår tids mest innflytelsesrike medieplattformer. Ikke gå glipp av sjansen til å forstå tv-mediet bedre – det kan endre måten du oppfatter verden på!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnTv - en innføring av Gunn Sara Enli, Hallvard Moe, Vilde Schanke Sundet, Trine Syvertsen
MerkeUniversitetsforlaget As

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 369,- den billigste prisen for Tv - En Innføring Av Gunn Sara Enli, Hallvard Moe, Vilde Schanke Sundet, Trine Syvertsen blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
335,-
Gjennomsnittspris:
355,-
Høyeste pris:
419,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig