Ut av medieskyggen

Ut av medieskyggen

Ut av medieskyggen: representasjon av funksjonshemmede i media. Hvor synlige er funksjonshemmede i norske medier? Og hvilke roller tildeles de? Debatten om hvordan mennesker med funksjonsnedsettelser representeres i norske medier er i utvikling. Forfatterne presenterer helt nye studier av den norske medie-dekningen av persone......
fra 199,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering

Produktinformasjon

Utforsk 'Ut av medieskyggen'

Ut av medieskyggen er en banebrytende bok som dykker ned i representasjonen av funksjonshemmede i de norske mediene. Er du nysgjerrig på hvordan media fremstiller mennesker med nedsatt funksjonsevne? Denne boken gir deg svarene.

Relevansen av medieinnholdet

Elisabeth Eide, Jan Grue og Tonje Vold, presenterer omfattende studier som belyser endringer i nyhetsdekningen over de siste 20 årene. De diskuterer hvordan redaksjonene jobber med rekruttering og bevisstgjøring av journalister, med spesielt fokus på populære programmer som Ingent grenser og dekning av Paralympics.

Hvem er boken for?

  • Studenter og forskere innen journalistikk, retorikk og medievitenskap
  • Fagfolk innen helse- og sosialfeltet
  • Ansatte og tillitsvalgte i organisasjoner for funksjonshemmede

Kjappe fakta om produktet

  • Forfattere: Elisabeth Eide, Jan Grue, Tonje Vold
  • Sidetall: 153 sider
  • ISBN: 9788232104345
  • Vekt: 305 g
  • Utgivelsesår: 2014
  • Språk: Norsk bokmål
  • Forlag: Fagbokforlaget
  • Format: Heftet

Med Ut av medieskyggen får du en grundig innsikt i hvordan media påvirker oppfatningen av funksjonshemmede, og hva som kan gjøres for å forbedre representasjonen. Du vil ikke bare lære, men også bli inspirert til å stille spørsmål og bidra til en mer inkluderende fremtid.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnUt av medieskyggen
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 199,- den billigste prisen for Ut av medieskyggen blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.