Validity And Value Of Teacher Education Research

Validity And Value Of Teacher Education Research

Denne fjerde NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningen. Som tidligere NAFOL-bøker inneholder den en samling av forskningsartikler om verdi og validitet i lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående o......
fra 559,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne fjerde NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningen. Som tidligere NAFOL-bøker inneholder den en samling av forskningsartikler om verdi og validitet i lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående og forskeropplæringen. <br/> Med artikler fra England, Østerrike, Italia, Island og Norge gir boken et innblikk i dagens internasjonale lærerutdanningsforskning, særlig med tanke på at data er hentet inn fra Hviterussland og hele Europa. Også i denne boken har vi valgt å beholde originalspråket artiklene er skrevet på, og det er med glede vi ser at flere norske forskere melder seg inn i det internasjonale forskningsmiljøet ved å skrive på engelsk. <br/> Samtidig er det viktig å ivareta det norske språket i forskningsformidlingen, og denne boken søker etter å finne en balanse mellom internasjonal og nasjonal formidling. Det er et stort mangfold både i forskningstematikken og forskningsmetoder, noe som preger forskningsfeltet. <br/> NAFOL står sentralt i denne positive utviklingen med sine vel 200 tidligere og nåværende stipendiater. NAFOL-bøkene, og ikke minst denne boken, gir et godt bilde av dagens lærerutdanningsforskning. NAFOLs arbeid og bidrag til lærerutdanningsforskning er kjent langt utover Norge, og denne boken symboliserer den internasjonale dialogen om lærerutdanningsforskning som NAFOL aktivt deltar i. Boken er en unik kilde for forskere som ønsker å holde seg oppdatert om norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning. <br/> Høyoppløst bilde <br/> Bla i boken <br/> Professor Kari Smith er nåværende daglig leder for NAFOL. Hun har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanninger. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner, og forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling for lærere, og i de siste årene har hun fokusert, sammen med internasjonale kolleger, på lærerutdanneres profesjonelle læring. Som en del av rollen hennes i NAFOL arbeider Smith også mye med å styrke veiledningskompetansen, særlig på ph.d.-nivå.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Denne fjerde NAFOL-boken er nok et viktig bidrag til kunnskapsfeltet om og for lærerutdanningen. Som tidligere NAFOL-bøker inneholder den en samling av forskningsartikler om verdi og validitet i lærerutdanningsforskning som krysser nasjonale grenser, fagdisipliner og ikke minst utdanningsnivå, fra barnehage til videregående og forskeropplæringen.Med artikler fra England, Østerrike, Italia, Island og Norge gir boken et innblikk i dagens internasjonale lærerutdanningsforskning, særlig med tanke på at data er hentet inn fra Hviterussland og hele Europa. Også i denne boken har vi valgt å beholde originalspråket artiklene er skrevet på, og det er med glede vi ser at flere norske forskere melder seg inn i det internasjonale forskningsmiljøet ved å skrive på engelsk.Samtidig er det viktig å ivareta det norske språket i forskningsformidlingen, og denne boken søker etter å finne en balanse mellom internasjonal og nasjonal formidling. Det er et stort mangfold både i forskningstematikken og forskningsmetoder, noe som preger forskningsfeltet.NAFOL står sentralt i denne positive utviklingen med sine vel 200 tidligere og nåværende stipendiater. NAFOL-bøkene, og ikke minst denne boken, gir et godt bilde av dagens lærerutdanningsforskning. NAFOLs arbeid og bidrag til lærerutdanningsforskning er kjent langt utover Norge, og denne boken symboliserer den internasjonale dialogen om lærerutdanningsforskning som NAFOL aktivt deltar i.Boken er en unik kilde for forskere som ønsker å holde seg oppdatert om norsk og internasjonal lærerutdanningsforskning.Professor Kari Smith er nåværende daglig leder for NAFOL. Hun har bakgrunn som lærer, lærerutdanner og leder for lærerutdanninger. Hun kan vise til et stort antall publikasjoner, og forskningsfeltene hennes er vurdering, profesjonell utvikling for lærere, og i de siste årene har hun fokusert, sammen med internasjonale kolleger, på lærerutdanneres profesjonelle læring. Som en del av rollen hennes i NAFOL arbeider Smith også mye med å styrke veiledningskompetansen, særlig på ph.d.-nivå.

Produktinformasjon

Utforsk Validity And Value Of Teacher Education Research

Å forstå verdien og validiteten av lærerutdanningsforskning er mer relevant enn noen gang før! Validity And Value Of Teacher Education Research er en uunnværlig kilde for alle som ønsker å dykke dypere inn i dette komplekse temaet. Denne fjerde NAFOL-boken samler en rekke forskningsartikler som spenner over nasjonale grenser og forskjellige fagdiscipliner, fra barnehage til videregående og til og med forskeropplæring.

Internasjonal perspektiv på lærerutdanningsforskning

Boken presenterer unike innsikter fra forskere fra Østerrike, Italia, Island, England, og ikke minst Norge. Her får du et innblikk i hva som skjer på det internasjonale forskningsfeltet, med data også fra Hviterussland og andre deler av Europa. Dette mangfoldet gir et rikt perspektiv til enhver som er interessert i lærerutdeling og utdanningsreformer.

  • Bredt spekter: Artiklene dekker ulike temaer og forskningsmetoder.
  • Språk: For å ivareta både internasjonal og nasjonal forskningsformidling, er tekstene skrevet på originalspråket.
  • Kjente bidragsytere: Boken inkluderer arbeider fra både etablerte og nye, norske forskere som deltar i det globale forskningsmiljøet.
  • NAFOLs betydning: Denne boken viser tydelig hvordan NAFOL er en sentral aktør innen lærerutdanningsforskning, med over 200 stipendiater.

Hvorfor lese Validity And Value Of Teacher Education Research?

Enten du er forsker, lærerutdanner eller bare nysgjerrig på utdanningsforskning, er dette en bok du ikke bør gå glipp av! Den gir deg både dybde og bredde i forskningsfilosofier samt praktiske eksempler som kan anvendes i utdanningssystemet. Få innsikt i de nyeste trendene og oppdag hvordan norsk og internasjonal forskning beriker hverandre.

Kan du se for deg verdien av å ha tilgang til denne typen kunnskap? Skap forståelse og refleksjon rundt lærerutdanning med Validity And Value Of Teacher Education Research, og bli en del av den viktige diskusjonen innen utdanningsforskning i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnValidity and value of teacher education research
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 559,- den billigste prisen for Validity And Value Of Teacher Education Research blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
503,-
Gjennomsnittspris:
533,-
Høyeste pris:
629,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig