Vought F7u-3 Cutlass Av Tommy H. Thomason, Alfred C. Casby

Vought F7u-3 Cutlass Av Tommy H. Thomason, Alfred C. Casby

The Chance Vought F7U Cutlass was ahead of its time. In 1948, when it first flew, it could hardly have been more exotic or state-of-the-art: a tail-less fighter to be powered by two afterburning jet engines. It was not only to be carrier-based but also climb quicker and be faster than the Air Force''s new swept-wing......
fra 506,63
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The Chance Vought F7U Cutlass was ahead of its time. In 1948, when it first flew, it could hardly have been more exotic or state-of-the-art: a tail-less fighter to be powered by two afterburning jet engines. It was not only to be carrier-based but also climb quicker and be faster than the Air Force''s new swept-wing North American F-86 Sabre. Developmental problems resulted in it taking too long to reach operational squadrons, which partly accounts for its relatively unsuccessful career.The Cutlass was designed too soon to benefit from the discovery of the area rule, which doomed it to transonic performance in level flight. Similarly, its lack of a horizontal tail was intended in part to address the transonic pitch-control difficulties being encountered at the time but they proved to be avoidable with one. Unfortunately, no horizontal tail resulted in it not only being radical in appearance but also having challenging handling qualities at approach speed. The F7U-3''s service introduction was also accomplished before the Navy perfected a rigorous process for transitioning pilots to new airplanes, particularly important in the case of the Cutlass and its unusual handling qualities, one of which resulted in a rare aeronautical phenomenon, the post-stall gyration. It was also first deployed before the introduction of the angled-deck concept that greatly reduced the degree of difficulty in landing high-performance jet fighters back aboard a carrier. The F7U Cutlass did eventually join the fleet and deploy, albeit to mixed reviews. It is often included, perhaps unfairly, on short lists of the world''s worst jet fighters. It was genuinely innovative in many respects and this new detailed history of the development and operation of the type provides a more balanced perspective on what was a fascinating aircraft.

Produktinformasjon

Oppdag Vought F7u-3 Cutlass Av Tommy H. Thomason, Alfred C. Casby

Ta en dypdykk i historien til et av de mest bemerkelsesverdige kampflyene fra etterkrigstiden - Vought F7u-3 Cutlass. Utgitt av Tommy H. Thomason og Alfred C. Casby, denne boken gir en grundig gjennomgang av et fly som var både innovativt og kontroversielt.

En banebrytende design

F7U Cutlass ble introdusert allerede i 1948, og fikk raskt et rykte som et avantgardistisk kampfly. Her er noen av nøkkelpunktene om dette unike flyet:

  • Uten hale: Det var et av de første flyene uten tradisjonell hale, noe som ga det et særegent utseende.
  • To jetmotorer: Utstyrt med to etterbrenner-jettmotorer, hadde Cutlass ambisjoner om å være både raskere og mer manøvrerbart enn samtidens fly.
  • Carrier-basert: Designet for å kunne opereres fra hangarskip, som gjorde det til en essensiell del av US Navy's arsenal.
  • Håndteringsutfordringer: Den unike utformingen medførte også noen uventede utfordringer med håndtering, særlig ved landing.

En mer balansert vurdering av Vought F7u-3 Cutlass

Boken av Thomason og Casby tilbyr ikke bare en teknisk gjennomgang, men også en dypere forståelse av Cutlass' plass i luftfartshistorien. Det gir leserne en mer nyansert vurdering av hvorfor flyet, til tross for sin tidlige innovering, ikke oppnådde den suksessen man kanskje hadde håpet på.

For hvem er Vought F7u-3 Cutlass riktig?

Enten du er en historieentusiast, en luftfartsfanatiker eller bare nysgjerrig på tidlige jettfly, gir denne boken deg verdifull innsikt. Den er perfekte for:

  • Aldersgruppe: Ungdom og voksne med interesse for militærhistorie.
  • Samleobjekter: Ideell for samlere av luftfartsbøker.
  • Studenter: En nyttig ressurs for studier av teknologisk innovasjon innen militært luftfartsdesign.

Grip sjansen til å lære mer om dette unike flyet - Vought F7u-3 Cutlass er en eksepsjonell leksjon i både suksess og fiasko. Å dykke ned i denne boken er som å tråkke inn i et museum av flyhistorie, der hver side avslører skattene fra en svunnen tid.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnVought F7U-3 Cutlass av Tommy H. Thomason, Alfred C. Casby
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 506,63 den billigste prisen for Vought F7u-3 Cutlass Av Tommy H. Thomason, Alfred C. Casby blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste reise for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
463,2
Gjennomsnittspris:
503,-
Høyeste pris:
506,63
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig