Vurdering og læring i en elevaktiv skole

Vurdering og læring i en elevaktiv skole

Vurdering og læring i en elevaktiv skole. Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det ar......
fra 220,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Vurdering og læring i en elevaktiv skole. Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste. Forfattere: Erling Lars Dale, Jarl Inge Wærness Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 271 ISBN: 9788215009155 Vekt: 510 g Forla Universitetsforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2006 Veil. pris: 449 kr

Produktinformasjon

Innblikk i 'Vurdering og læring i en elevaktiv skole'

Vurdering og læring i en elevaktiv skole er en tankevekkende bok for lærere, pedagoger og alle som er opptatt av utdannelse. Med sine 271 sider gir den en dypdykk i hvordan vurderingssystemer påvirker elevenes læring og motivasjon.

En grundig analyse av vurderingssystemet

I denne boken stiller forfatterne Erling Lars Dale og Jarl Inge Wærness viktige spørsmål om lærernes rolle innenfor et **nasjonalt vurderingssystem**, hvor **nasjonale prøver** er en sentral del. De utforsker hvordan formell og uformell vurdering kan påvirke elevers prestasjoner og argumenterer for at et vurderingssystem bør muliggjøre høy måloppnåelse for alle elever, uavhengig av kapabiliteter.

Viktige deler av boken

  • Del 1: Analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser.
  • Del 2: Tar for seg ulike aspekter ved det nasjonale vurderingssystemet.
  • Del 3: Utforsker sammenhengen mellom karakter, eksamen, læringsmiljø og motivasjon.

Målgruppe og format

Vurdering og læring i en elevaktiv skole er skrevet på norsk (bokmål) og er perfekt for lærere, rektorer og studenter innen pedagogiske fag. Boken er utgitt i heftet format, noe som gjør den lett å håndtere og lese. Med ISBN: 9788215009155, kan du enkelt finne den i bokhandelen eller biblioteket.

En ressurs for lærende organisasjoner

Forfatterne fremhever behovet for å se på skolen som en **lærende organisasjon**, der vurdering blir en integrert del av læringsprosessen. Dette gir mulighet for kontinuerlig utvikling og forbedring, noe som er essensielt i dagens utdanningssystem.

Er du interessert i å fremme en aktiv, inkluderende og læringsfokusert skole? Da er Vurdering og læring i en elevaktiv skole en må-ha-bok for deg! Den gir ikke bare innsikt, men også praktiske verktøy for å forbedre undervisningsmetodene.

Veil. pris: 449 kr. Utgitt av: Universitetsforlaget, 2006.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnVurdering og læring i en elevaktiv skole
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 220,- den billigste prisen for Vurdering og læring i en elevaktiv skole blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
220,-
Gjennomsnittspris:
220,-
Høyeste pris:
220,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig