Why Teach Philosophy in Schools?  The Case for Philosophy on the Curriculum

Why Teach Philosophy in Schools? The Case for Philosophy on the Curriculum

This book presents a case for teaching philosophy in schools. It develops two original arguments for teaching philosophy to all students at some point over the course of their education. Gatley argues that teaching philosophy is the best way to help students to think clearly using ordinary, or non-specialist concepts such as......
fra 1 705,38
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
This book presents a case for teaching philosophy in schools. It develops two original arguments for teaching philosophy to all students at some point over the course of their education. Gatley argues that teaching philosophy is the best way to help students to think clearly using ordinary, or non-specialist concepts such as ''good'', ''truth'', or ''happiness''. She goes on to argue that teaching philosophy is the best way to help students to make sense of the different conceptual schemes used by different school subjects. Combining these two arguments, Gatley suggests that these two roles for philosophy are central to the task of educating people, and so philosophy ought to be included on school curricula. Building on the work of philosophers of education including Richard Stanley Peters, Harry Brighouse, Matthew Lipman, Mary Midgley and Martha Nussbaum, the book covers a range of topics including Philosophy for Children (P4C), the aims education, religious education, curriculum design and education policy.

Produktinformasjon

Hvorfor Velge 'Why Teach Philosophy in Schools?'

Er du nysgjerrig på hvordan filosofi kan forvandle utdannelsen? Boken Why Teach Philosophy in Schools? The Case for Philosophy on the Curriculum tar for seg hvordan undervisning i filosofi er nøkkelen til å utvikle kritisk tenkning hos studenter.

Utdanning som Former Fremtiden

Gatley presenterer to originale argumenter om viktigheten av filosofi i skolen. Ved å bruke vanlige begreper som «god», «sannhet» og «lykke», lærer elevene å tenke klart og reflektere over livets komplekse spørsmål. I tillegg gir filosofi elevene verktøyene de trenger for å forstå ulike konseptuelle rammer som tas i bruk i ulike fag.

Hva Kan Du Forvente av Innholdet?

  • Filosofi for Barn (P4C): Utforsk hvordan barn kan dra nytte av filosofiske diskusjoner.
  • Utdanningsmål: Boken drøfter hvilke mål undervisning i filosofi oppnår, både personlig og akademisk.
  • Kursdesign: Inkluderer ideer for hvordan man kan implementere filosofi i læreplaner.
  • Politikk for utdanning: Gir innsikt i påvirkningen av utdanningspolitikk på undervisning av filosofi.

Hvem Bør Lese Boken?

Uansett om du er lærer, forelder eller utdanningspolitiker, gir denne boken verdifulle perspektiver på nødvendigheten av filosofi i alle skoletrinn. Gatleys argumenter understreker at filosofi ikke bare er for specialister, men en nødvendig komponent i all utdanning.

Fare for å Gå Glipp av Det!

Ikke gå glipp av muligheten til å skape en mer meningsfull læringsopplevelse i klasserommet! Why Teach Philosophy in Schools? gir deg innsikt og verktøy for å integrere filosofi i utdanningen – en investering i fremtiden for våre barn.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnWhy Teach Philosophy in Schools? The Case for Philosophy on the Curriculum
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 1 705,38 den billigste prisen for Why Teach Philosophy in Schools? The Case for Philosophy on the Curriculum blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
1 559,2
Gjennomsnittspris:
1 689,-
Høyeste pris:
1 705,38
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig