Zubek Robert Elements of Game Design

Zubek Robert Elements of Game Design

This textbook by a well-known game designer introduces the basics of game design, covering tools and techniques used by practitioners in commercial game production. It presents a model for analyzing game design in terms of three interconnected levels-mechanics and systems, gameplay, and player experience-and explains how novi......
fra 375,38
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
An introduction to the basic concepts of game design, focusing on techniques used in commercial game production.This textbook by a well-known game designer introduces the basics of game design, covering tools and techniques used by practitioners in commercial game production. It presents a model for analyzing game design in terms of three interconnected levels—mechanics and systems, gameplay, and player experience—and explains how novice game designers can use these three levels as a framework to guide their design process. The text is notable for emphasizing models and vocabulary used in industry practice and focusing on the design of games as dynamic systems of gameplay.The book first introduces the core model and framework for analyzing and designing games. It then discusses the three levels in detail, explaining player experience and identifying design goals; introducing low-level structural analysis of gameplay in terms of basic mechanics; describing how mechanics build up into systems; and presenting concepts for understanding gameplay, defined as the dynamic behavior of players when they interact with mechanics and systems. Finally, the book offers students advice on creating game prototypes using an iterative, user-centered process. Each chapter offers a set of exercises for individuals and design challenges for groups.

Produktinformasjon

Oppdag Zubek Robert Elements of Game Design

Er du klar til å ta din spilldesign til neste nivå? Med Zubek Robert Elements of Game Design, får du en solid introduksjon til de grunnleggende konseptene innen spilldesign. Dette er ikke bare en lærebok; det er en guide til å mestre håndverket og forstå dybden av hva som virkelig skjer på spillverdenens scenen.

Kjerneinnholdet i boken

Boken presenterer en unik modell for å analysere spilldesign gjennom tre sammenkoblede nivåer:

  • Mechanics og Systemer: Her lærer du om de fundamentale elementene som utgjør spillet.
  • Gameplay: Oppdag hva som skjer når spillere samhandler med mekanikkene.
  • Spilleropplevelse: Innsikt i hvordan man skaper en minneverdig og engasjerende opplevelse.

Praktiske verktøy og teknikker

Med fokus på virkelige modeller og vokabular brukt i bransjen, gir Zubek Robert Elements of Game Design deg verktøyene du trenger for å begynne å lage dine egne prototyper. Layoutet inkluderer:

  • Detaljerte diskusjoner om designmål.
  • Strukturell analyse av gameplay.
  • Øvelser og designutfordringer for både enkeltpersoner og grupper.

Hvorfor velge denne boken?

Som en aspirerende eller erfaren spilldesigner, vil du sette pris på den bransje-relevante kunnskapen denne boken tilbyr. Det er ikke bare teori; det er en praktisk tilnærming til å skape dynamiske systemer av gameplay som virkelig engasjerer spillere. Enten du er på utkikk etter å forbedre dine ferdigheter eller starte fra bunnen av, vil Zubek Robert Elements of Game Design være din trofaste følgesvenn.

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 375,38 den billigste prisen for Zubek Robert Elements of Game Design blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
343,2
Gjennomsnittspris:
373,-
Høyeste pris:
376,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig