101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På

101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På

Hva er muntlig kompetanse og grunnleggende muntlige ferdigheter? Hvordan skal vi legge til rette for trygge talesituasjoner og gode, lærende samtaler? Hvordan kan vi skape aktive lyttere og fremme elevers evne til muntlig tekstskaping og framføringskompetanse? Dette er noen av spørsmålene boka søker å svare på.Denne andre utg......
fra 511,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<div>Hva er muntlig kompetanse og grunnleggende muntlige ferdigheter? Hvordan skal vi legge til rette for trygge talesituasjoner og gode, lærende samtaler? Hvordan kan vi skape aktive lyttere og fremme elevers evne til muntlig tekstskaping og framføringskompetanse? Dette er noen av spørsmålene boka søker å svare på. </div><div><br></div><div>Denne andre utgaven av <i>101 måter å fremme muntlige ferdigheter</i> på er gjennomgående oppdatert i tråd med LK20. Boka har</div><div><br></div><blockquote><div>- 3 nye vitenskapelige artikler om grunnleggende muntlige ferdigheter; muntlighet i det flerspråklige klasserommet; chatbot som læringsressurs for muntlighet i skolen.</div><div>- 4 reviderte artikler om elevers tekstskaping; samtalen i klasserommet; lytting; retorikk. </div><div>- 101 grep som binder teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. De konkrete og praktiske rådene og oppleggene gir leseren et rikt og variert repertoar av muntlighetsdidaktikk.</div></blockquote><blockquote><div><br></div></blockquote><div><i>101 måter å fremme muntlige ferdigheter på</i> bidrar til ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle i det 13-åringe skoleløpet som skal jobbe med muntlighetsdidaktikk på tvers av fag. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere. </div><div><b><br></b></div><div><b>Kåre Kverndokken</b> er dosent em. i norskdidaktikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han arbeider primært med lese-, skrive- og muntlighetsdidaktikk, læremiddelkunnskap og barnelitteratur, og i særlig grad med etter- og videreutdanning av lærere innenfor dette feltet. Kverndokken har skrevet en rekke lærebøker i norsk for grunnskolen, artikler innenfor ulike disipliner i faget, og han er redaktør for 101-serien, der seneste utgivelse er 101 måter å lese på – en teoretisk og praktisk skrivedidaktikk (2. utg., 2023).</div><div><b><br></b></div><div><b>Jannike Ohrem Bakke</b> er førsteamanuensis i norskdidaktikk og merittert underviser ved Universitetet i Sørøst-Norge. Hun arbeider med grunnleggende ferdigheter, særlig skriving og litteraturdidaktikk i lærerutdanningen, og hun er også opptatt av dramaturgi. Bakke er blant annet medforfatter av Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet (2023).</div><div><br></div><div><b>Andre bøker i 101-serien:</b></div><div><i>101 måter å lese på</i> (2023) [2012]</div><div><i>101 skrivegrep</i> (2023) [2014]</div><div><i>101 grep om grammatikk</i> (2021)</div><div><i>101 digitale grep</i> (2020) [2018]</div><div><i>101 grep for å aktivisere elever i matematikk</i> (2019)</div><div><i>101 Ways to Work with Communicative Skills</i> (2019)</div><div><i>101 litteraturdidaktiske grep</i> (2018) </div><div><br></div><div> </div
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva er muntlig kompetanse og grunnleggende muntlige ferdigheter? Hvordan skal vi legge til rette for trygge talesituasjoner og gode, lærende samtaler? Hvordan kan vi skape aktive lyttere og fremme elevers evne til muntlig tekstskaping og framføringskompetanse? Dette er noen av spørsmålene boka søker å svare på.Denne andre utgaven av 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på er gjennomgående oppdatert i tråd med LK20. Boka har- 3 nye vitenskapelige artikler om grunnleggende muntlige ferdigheter; muntlighet i det flerspråklige klasserommet; chatbot som læringsressurs for muntlighet i skolen.- 4 reviderte artikler om elevers tekstskaping; samtalen i klasserommet; lytting; retorikk.- 101 grep som binder teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. De konkrete og praktiske rådene og oppleggene gir leseren et rikt og variert repertoar av muntlighetsdidaktikk.101 måter å fremme muntlige ferdigheter på bidrar til ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle i det 13-åringe skoleløpet som skal jobbe med muntlighetsdidaktikk på tvers av fag. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.Kåre Kverndokken er dosent em. i norskdidaktikk ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han arbeider primært med lese-, skrive- og muntlighetsdidaktikk, læremiddelkunnskap og barnelitteratur, og i særlig grad med etter- og videreutdanning av lærere innenfor dette feltet. Kverndokken har skrevet en rekke lærebøker i norsk for grunnskolen, artikler innenfor ulike disipliner i faget, og han er redaktør for 101-serien, der seneste utgivelse er 101 måter å lese på – en teoretisk og praktisk skrivedidaktikk (2. utg., 2023).Jannike Ohrem Bakke er førsteamanuensis i norskdidaktikk og merittert underviser ved Universitetet i Sørøst-Norge. Hun arbeider med grunnleggende ferdigheter, særlig skriving og litteraturdidaktikk i lærerutdanningen, og hun er også opptatt av dramaturgi. Bakke er blant annet medforfatter av Undervisningens dramaturgi. Fortellinger og analyser fra klasserommet (2023).Andre bøker i 101-serien:101 måter å lese på (2023) [2012]101 skrivegrep (2023) [2014]101 grep om grammatikk (2021)101 digitale grep (2020) [2018]101 grep for å aktivisere elever i matematikk (2019)101 Ways to Work with Communicative Skills (2019)101 litteraturdidaktiske grep (2018)

Produktinformasjon

Oppdag "101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På"

Er du på jakt etter en praktisk guide som kan forbedre dine eller dine elevers muntlige ferdigheter? Oppdag 111 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På, en sann skattkiste for lærere, studenter og alle som brenner for utvikling av muntlig kompetanse!

Hva Er Innholdet I Boken?

Med denne boken får du tilgang til:

  • 3 nye vitenskapelige artikler om grunnleggende muntlige ferdigheter, fokusert på det flerspråklige klasserommet og bruk av chatbot som læringsressurs.
  • 4 reviderte artikler som utforsker elevers tekstskaping, samtaler i klasserommet, lytteferdigheter og retorikk.
  • 101 konkrete grep som knytter sammen teori og praksis gjennom empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Detaljerte råd og opplegg gir deg et variert repertoar av muntlighetsdidaktikk.

Hvorfor Velge "101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På"?

Dette er ikke bare en bok; det er en game-changer! Den gir deg essensielle verktøy for å:

  • Skape trygge og inkluderende talesituasjoner for elevene.
  • Fremme aktive lyttere og forbedre evnen til muntlig tekstskaping.
  • Legge til rette for meningsfulle samtaler og læring.

Målgruppen

Uansett om du er forsker, lærerutdanner, student eller lærer, vil denne boken være uvurderlig i ditt arbeid med muntlighetsdidaktikk. Den er designet for å være praktisk og lettfattelig, perfekt for alle nivåer!

Forfatterne

Boken er utgitt av Kåre Kverndokken og Jannike Ohrem Bakke, begge anerkjente eksperter innen norskdidaktikk. Deres omfattende erfaring og forskning på området gir boken en solid base av troverdighet og relevans.

Avsluttende Tanker

Vil du ta steg for å forbedre muntlige ferdigheter, enten for deg selv eller elevene dine? 101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På er det perfekte verktøyet for å navigere i dette spennende feltet. Hva venter du på? Dykk ned i denne lærerike ressurser i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 511,- den billigste prisen for 101 Måter Å Fremme Muntlige Ferdigheter På blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
549,-
Gjennomsnittspris:
549,-
Høyeste pris:
549,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig