Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk Av Peter Liljedahl

Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk Av Peter Liljedahl

Hvordan kan du skape en engasjerende, motiverende og spennende matematikkundervisning hvor elevene får samarbeide og kommunisere om matematikk?I denne boka presenterer Peter Liljedahl 14 undervisningspraksiser som vil hjelpe deg med å bygge et tenkende klasserom. Du vil få innsikt i hvordan du kan få e......
fra 419,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p><em>Hvordan kan du skape en engasjerende, motiverende og spennende matematikkundervisning hvor elevene får samarbeide og kommunisere om matematikk?</em></p><br/><p>I denne boka presenterer Peter Liljedahl 14 undervisningspraksiser som vil hjelpe deg med å bygge et tenkende klasserom. Du vil få innsikt i hvordan du kan få elevene til å tenke selvstendig, arbeide undersøkende og diskutere mulige løsninger sammen. Forfatteren gir deg konkrete tips til blant annet inndeling i grupper, bruk av vertikale tavler, nye måter å innrede klasserommet på, ulike oppgavetyper og måter å stille spørsmål på.</p><br/><p>I matematikkundervisningen er det en tendens til at læreren viser elevene hvordan de kan løse oppgavene. Det fører til at elevene kopierer lærerens framgangsmåte framfor å tenke selv. Liljedahl er opptatt av at oppgavetypene elevene jobber med, og ikke minst hvordan læreren veileder i arbeidet med disse oppgavene, har stor betydning. Et tenkende klasserom gir elevene muligheter til å tenke og resonnere i matematikk, både individuelt og kollektivt. Elevene lærer sammen, og de utvikler forståelse i matematikk gjennom aktiviteter og diskusjoner.</p><br/><p>Forfatteren beskriver praksiser og aktiviteter som fremmer elevenes tenkning, rikt illustrert med eksempler fra egen forskning. Gjennom bokas praktiske tilnærming og metode vil du få et solid fundament til å kunne bygge tenkende klasserom.</p>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan kan du skape en engasjerende, motiverende og spennende matematikkundervisning hvor elevene får samarbeide og kommunisere om matematikk?I denne boka presenterer Peter Liljedahl 14 undervisningspraksiser som vil hjelpe deg med å bygge et tenkende klasserom. Du vil få innsikt i hvordan du kan få elevene til å tenke selvstendig, arbeide undersøkende og diskutere mulige løsninger sammen. Forfatteren gir deg konkrete tips til blant annet inndeling i grupper, bruk av vertikale tavler, nye måter å innrede klasserommet på, ulike oppgavetyper og måter å stille spørsmål på.I matematikkundervisningen er det en tendens til at læreren viser elevene hvordan de kan løse oppgavene. Det fører til at elevene kopierer lærerens framgangsmåte framfor å tenke selv. Liljedahl er opptatt av at oppgavetypene elevene jobber med, og ikke minst hvordan læreren veileder i arbeidet med disse oppgavene, har stor betydning. Et tenkende klasserom gir elevene muligheter til å tenke og resonnere i matematikk, både individuelt og kollektivt. Elevene lærer sammen, og de utvikler forståelse i matematikk gjennom aktiviteter og diskusjoner.Forfatteren beskriver praksiser og aktiviteter som fremmer elevenes tenkning, rikt illustrert med eksempler fra egen forskning. Gjennom bokas praktiske tilnærming og metode vil du få et solid fundament til å kunne bygge tenkende klasserom.

Produktinformasjon

Oppdag Mulighetene med "Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk" av Peter Liljedahl

Vil du skape en engasjerende og motiverende læringsprosess i matematikken? Da er "Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk" av Peter Liljedahl boken for deg! Denne fantastiske ressursen gir deg verktøyene du trenger for å hjelpe elevene dine til å tenke selvstendig og samarbeide om matematikkproblemstillinger.

Spennende Undervisningspraksiser

Peter Liljedahl gir deg 14 praktiske undervisningsmetoder som er designet for å bygge et tenkende klasserom. Ved å implementere disse metodene, vil du kunne:

  • Fremme samarbeid og kommunikasjon blant elevene.
  • Innføre vertikale tavler for bedre synlighet og diskusjon.
  • Tilpasse klasserommet slik at det stimulerer kreativitet og læring.
  • Bruke variasjoner av oppgavetyper for å engasjere alle elever.
  • Åpne for individuell og kollektiv tenkning gjennom aktiviteter og diskusjoner.

Kunstnerisk Utformet Undervisningsverktøy

Boken er rikt illustrert med eksempler fra Liljedahls egen forskning, og gir deg konkrete tips som du kan ta i bruk i klassesituasjoner. I tillegg får du innsikt i hvordan opgavetypene og lærerens veiledning har dyptgående betydning for læringsprosessen.

Spesifikasjoner

  • Forfatter: Peter Liljedahl
  • Forlag: Cappelen Damm AS
  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 304
  • ISBN: 9788202781392
  • Vekt: 696 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2023
  • Veil. pris: 449 NOK
  • Kategori: Undervisning i et spesifikt fag, Matematikk

Så, er du klar for å transformere ditt klasserom? Med "Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk" av Peter Liljedahl vil du ta et stort skritt mot å forbedre matematikkundervisningen din, og inspirere elevene til å bli ekte matematikentusiaster!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 419,- den billigste prisen for Å Bygge Tenkende Klasserom I Matematikk Av Peter Liljedahl blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
359,-
Gjennomsnittspris:
392,-
Høyeste pris:
449,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig