Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps)

Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps)

Både forskning og erfaring viser at et godt samarbeid på tvers av profesjonsgrenser er til pasientens beste, og det å lære å samarbeide tverrprofesjonelt vil spille en sentral rolle i helse- og sosialfagutdanningene i årene framover. Men det kan være utfordrende å tilegne seg tverrprofesjonell samarbeidskompetanse, blant anne......
fra 436,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Både forskning og erfaring viser at et godt samarbeid på tvers av profesjonsgrenser er til pasientens beste, og det å lære å samarbeide tverrprofesjonelt vil spille en sentral rolle i helse- og sosialfagutdanningene i årene framover. Men det kan være utfordrende å tilegne seg tverrprofesjonell samarbeidskompetanse, blant annet fordi det er en type kompetanse som ikke er enkel og entydig. I denne boken forsøker vi derfor å vise hvordan et samarbeid mellom de ulike helse- og sosialprofesjonene kan fungere i praksis, ved å beskrive eksempeltilfeller der du som leser møter ulike pasienter/brukere og arbeidstakere i en fiktiv kommune. De samme personene dukker opp flere ganger gjennom hele boken.<br/><br/>Boken reflekterer over tverrprofesjonelt samarbeid både i konkrete samarbeidssituasjoner og i forbindelse med ledelse og ledelsesstrukturer i og mellom helse-, sosial- og oppvekstsektoren. Målgruppen er først og fremst studenter på bachelorutdanningene innenfor helse- og sosialfag.<br/><br/>Bokens redaktører arbeider ved NTNU i Ålesund og Høgskolen i Molde.<br/><br/>Synnøve Hofseth Almås er dosent i tverrprofesjonell læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Ålesund. Hun er utdannet bioingeniør, har hovedfag i helsefag med pedagogikk som spesialfag og doktorgrad i tverrprofesjonell samarbeidslæring. Almås har utviklet og forsket på ulike modeller for tverrprofesjonell læring. Hun er redaksjonsmedlem i Journal of Interprofessional Care.<br/>Frøydis Vasset er førsteamanuensis i helsefag ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Ålesund. Hun er utdannet sykepleier og har master i samfunnsplanlegging og doktorgrad i ledelse fra Universitetet i Stavanger. Vasset forsker og publiserer på områdene tverrprofesjonelt samarbeid, medarbeidersamtaler, samtaleteknikker og ledelse. I 2017 ga hun ut boken Medarbeidersamtaler. Hun er også fagredaktør ved Nordisk tidsskrift for helseforskning.<br/>Atle Ødegård er psykologspesialist og professor ved Høgskolen i Molde. Forskningsinteressene hans er tverrprofesjonelt samarbeid i praksis og utdanning samt utvikling av ny forskningsmetodikk innenfor disse feltene. Han har en bistilling ved Senter for innovasjonsforskning, Universitetet i Stavanger, der han jobber spesielt med innovasjon i offentlig sektor. Han er også medredaktør i Journal of Interprofessional Care.<br/><br/>Her kan du lese et utdrag fra boken og se innholdsfortegnelsen.<br/><br/>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Både forskning og erfaring viser at et godt samarbeid på tvers av profesjonsgrenser er til pasientens beste, og det å lære å samarbeide tverrprofesjonelt vil spille en sentral rolle i helse- og sosialfagutdanningene i årene framover. Men det kan være utfordrende å tilegne seg tverrprofesjonell samarbeidskompetanse, blant annet fordi det er en type kompetanse som ikke er enkel og entydig. I denne boken forsøker vi derfor å vise hvordan et samarbeid mellom de ulike helse- og sosialprofesjonene kan fungere i praksis, ved å beskrive eksempeltilfeller der du som leser møter ulike pasienter/brukere og arbeidstakere i en fiktiv kommune. De samme personene dukker opp flere ganger gjennom hele boken.Boken reflekterer over tverrprofesjonelt samarbeid både i konkrete samarbeidssituasjoner og i forbindelse med ledelse og ledelsesstrukturer i og mellom helse-, sosial- og oppvekstsektoren. Målgruppen er først og fremst studenter på bachelorutdanningene innenfor helse- og sosialfag.Bokens redaktører arbeider ved NTNU i Ålesund og Høgskolen i Molde.Synnøve Hofseth Almås er dosent i tverrprofesjonell læring ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Ålesund. Hun er utdannet bioingeniør, har hovedfag i helsefag med pedagogikk som spesialfag og doktorgrad i tverrprofesjonell samarbeidslæring. Almås har utviklet og forsket på ulike modeller for tverrprofesjonell læring. Hun er redaksjonsmedlem i Journal of Interprofessional Care.Frøydis Vasset er førsteamanuensis i helsefag ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) i Ålesund. Hun er utdannet sykepleier og har master i samfunnsplanlegging og doktorgrad i ledelse fra Universitetet i Stavanger. Vasset forsker og publiserer på områdene tverrprofesjonelt samarbeid, medarbeidersamtaler, samtaleteknikker og ledelse. I 2017 ga hun ut boken Medarbeidersamtaler. Hun er også fagredaktør ved Nordisk tidsskrift for helseforskning.Atle Ødegård er psykologspesialist og professor ved Høgskolen i Molde. Forskningsinteressene hans er tverrprofesjonelt samarbeid i praksis og utdanning samt utvikling av ny forskningsmetodikk innenfor disse feltene. Han har en bistilling ved Senter for innovasjonsforskning, Universitetet i Stavanger, der han jobber spesielt med innovasjon i offentlig sektor. Han er også medredaktør i Journal of Interprofessional Care.

Produktinformasjon

Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps) – Kunnskap for Fremtiden

Er du klar til å ta del i den fremtidige utviklingen av helse- og sosialfag? Med Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps) får du muligheten til å styrke samarbeidet på tvers av profesjoner, noe som er avgjørende for å gi best mulig behandling til pasienter og brukere. Denne boken er designet for studenter på bachelorutdanningene innen helse- og sosialfag, men også for fagfolk som ønsker å forbedre sine samarbeidsevner.

Hvorfor Velge Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps)?

  • Praktiske Eksempler: Boken inkluderer engasjerende case-studier fra en fiktiv kommune der leseren møter ulike pasienter/brukere. Disse situasjonene gir en reell forståelse av hvordan tverrprofesjonelt samarbeid fungerer i praksis.
  • Refleksjoner og Strategier: Den tar deg gjennom konkrete samarbeidssituasjoner og analyserer ledelsesstrukturer innen helse-, sosial- og oppvekstsektoren.
  • Faglig Tyngde: Redaktørene, Synnøve Hofseth Almås, Frøydis Vasset og Atle Ødegård, bringer en unik kombinasjon av kompetanse og erfaring fra akademia og klinisk praksis.

Forskning og Erfaring Bak Tps

Med en solid bakgrunn fra både forskning og praktisk erfaring, står bokens bidragsytere klare til å dele sine innsikter. Almås' arbeid med modeller for tverrprofesjonell læring kombineres med Vassets fokus på ledelse og medarbeidersamtaler, mens Ødegård tilfører perspektiver fra innovasjon og tverrprofesjonelt samarbeid i utdanning. Dette gir en omfattende forståelse av det tverrprofesjonelle landskapet.

Hvem Bør Kjøpe Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps)?

Er du student innen helse- og sosialfag? Eller kanskje en profesjonell som ønsker å oppdatere din kunnskap om tverrprofesjonelt samarbeid? Tps er spesielt tilpasset deg! Denne boken gir deg verktøyene du trenger for å mestre tverrprofesjonell læring og oppnå bedre resultater for dine brukere.

Grip sjansen til å utvikle dine ferdigheter og bidra til et bedre samarbeid i helsesektoren med Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps). Bestill din kopi i dag og vær med på å forme fremtiden for helse- og sosialfag!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 436,- den billigste prisen for Tverrprofesjonell Samarbeidslæring (Tps) blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste medisin og helsefag for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
359,-
Gjennomsnittspris:
377,-
Høyeste pris:
390,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig