Service Og Innovasjon Av Tor W. Andreassen, Line Lervik-Olsen

Service Og Innovasjon Av Tor W. Andreassen, Line Lervik-Olsen

For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester.Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester, før vi beveger oss over i moderne tjenester - som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og net......
fra 310,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester. Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester, før vi beveger oss over i moderne tjenester ¿ som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og nettbaserte tjenester. Samspillet mellom disse to verdener, som kundene opplever som én, blir grundig diskutert innenfor rammene av en modell for moderne tjenesteyting. Den består av de tre delene interne ressurser, sannhetens øyeblikk og eksterne resultater. I bokens andre del fokuseres det på innovasjon. Utgangspunktet er at de aller fleste innovasjoner feiler i markedet. Dette er et problem som bedriften best kan løse ved å få en bedre forståelse av kundesiden ved tjenesteinnovasjoner. I dette ligger det at innovasjoner tilfører kundene nye verdier. Vi definerer innovasjon som utvikling av nye tjenester og forbedring av eksisterende tjenester for invensjoner og lanseringen av invensjonene i et marked, for innovasjoner. Vi deler prosessen inn i de fire hovedområdene utvikling av ideer, servicedesign, kommersialisering og forbedring. Covid-19 har hatt en sterk påvirkning på tjenesteutforminger og leveransen av disse når kundene i mange tilfeller ikke kunne oppsøke butikken, galleriet, museet, legen, skolen, etc. Da måtte disse komme til kundene ¿ noe de gjorde gjennom omfattende innovasjoner. Innovasjonsåret 2020 er grundig behandlet i denne oppdaterte versjonen. Service og innovasjon er skrevet for studenter som tar kurs innenfor tjenesteinnovasjon, serviceledelse eller relaterte emner. Ledere og markedsførere av tjenester, som enten ønsker en innføring eller en oppfrisking av temaet, vil også ha stort utbytte av å lese boken. Tor W. Andreassen, ph.d., er professor i innovasjon og leder av forskningssenteret Digitale innovasjoner for bærekraftig vekst ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på servicekvalitet, kundetilfredshet og kundelojalitet for tjenesteytende virksomheter. Han er blant annet grunnlegger av Norsk Kundebarometer, Norsk Innovasjonsindeks, og Johan Arndts Markedsføringskonferanse. Gjennom sin forskning har han skrevet åtte bøker og vunnet en rekke internasjonale forskningspriser. Line Lervik-Olsen, ph.d., er instituttleder og professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI og tilknyttet forskningssenteret Digitale innovasjoner for bærekraftig vekst ved Norges Handelshøyskole. Hun har i flere år forsket på kundetilfredshet og andre mekanismer som forklarer kundelojalitet i ulike bransjer. Vesentlige deler av dette arbeidet er tilknyttet Norsk Kundebarometer. I de senere årene har hun forsket på forskjellige problemstillinger innenfor tjenesteyting og innovasjon. Lervik-Olsens forskning er publisert i internasjonale og norske tidsskrifter og bøker.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester.Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester, før vi beveger oss over i moderne tjenester – som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og nettbaserte tjenester. Samspillet mellom disse to verdener, som kundene opplever som én, blir grundig diskutert innenfor rammene av en modell for moderne tjenesteyting. Den består av de tre delene interne ressurser, sannhetens øyeblikk og eksterne resultater. I bokens andre del fokuseres det på innovasjon.Utgangspunktet er at de aller fleste innovasjoner feiler i markedet. Dette er et problem som bedriften best kan løse ved å få en bedre forståelse av kundesiden ved tjenesteinnovasjoner. I dette ligger det at innovasjoner tilfører kundene nye verdier. Vi definerer innovasjon som utvikling av nye tjenester og forbedring av eksisterende tjenester for invensjoner og lanseringen av invensjonene i et marked, for innovasjoner. Vi deler prosessen inn i de fire hovedområdene utvikling av ideer, servicedesign, kommersialisering og forbedring.Covid-19 har hatt en sterk påvirkning på tjenesteutforminger og leveransen av disse når kundene i mange tilfeller ikke kunne oppsøke butikken, galleriet, museet, legen, skolen, etc. Da måtte disse komme til kundene – noe de gjorde gjennom omfattende innovasjoner. Innovasjonsåret 2020 er grundig behandlet i denne oppdaterte versjonen.Service og innovasjon er skrevet for studenter som tar kurs innenfor tjenesteinnovasjon, serviceledelse eller relaterte emner. Ledere og markedsførere av tjenester, som enten ønsker en innføring eller en oppfrisking av temaet, vil også ha stort utbytte av å lese boken.Tor W. Andreassen, ph.d., er professor i innovasjon og leder av forskningssenteret Digitale innovasjoner for bærekraftig vekst ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på servicekvalitet, kundetilfredshet og kundelojalitet for tjenesteytende virksomheter. Han er blant annet grunnlegger av Norsk Kundebarometer, Norsk Innovasjonsindeks, og Johan Arndts Markedsføringskonferanse. Gjennom sin forskning har han skrevet åtte bøker og vunnet en rekke internasjonale forskningspriser.Line Lervik-Olsen, ph.d., er instituttleder og professor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI og tilknyttet forskningssenteret Digitale innovasjoner for bærekraftig vekst ved Norges Handelshøyskole. Hun har i flere år forsket på kundetilfredshet og andre mekanismer som forklarer kundelojalitet i ulike bransjer. Vesentlige deler av dette arbeidet er tilknyttet Norsk Kundebarometer. I de senere årene har hun forsket på forskjellige problemstillinger innenfor tjenesteyting og innovasjon. Lervik-Olsens forskning er publisert i internasjonale og norske tidsskrifter og bøker.

Produktinformasjon

Oppdag "Service Og Innovasjon" Av Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen

Er du klar for å ta steget inn i en verden hvor tjenester og innovasjon går hånd i hånd? Boken "Service Og Innovasjon" gir deg en innsikt i hvordan moderne tjenester er en kombinasjon av fysiske og nettbaserte elementer. Med over 345 sider av dyptgående analyser og praktiske eksempler, er dette en uvurderlig ressurs for studenter og profesjonelle innen tjenesteledelse og markedsføring.

Hva kan du forvente fra "Service Og Innovasjon"?

  • Grunnleggende forståelse: Første del av boken tar for seg de grunnleggende aspektene ved ordinære tjenester.
  • Moderne tjenester: Dykking inn i hvordan netttjenester påvirker kundeopplevelsen og hvordan disse to verdenene må samhandles.
  • Innovasjonsprosessen: Lær om hovedområdene innen innovasjon - fra ideutvikling til kommersialisering.
  • Covid-19 påvirkning: En fullstendig gjennomgang av hvordan pandemien har endret landskapet for tjenesteyting.

Forfatterne Bak "Service Og Innovasjon"

Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen er ledende eksperter innen feltet, med flere års erfaring innen servicedesign og kundetilfredshet. Deres forskning er ikke bare publisert i flere internasjonale tidsskrifter, men de har også vært med på å forme kjernen i norske kundetjenester. Boken er ideell for både studenter og ledere som ønsker å oppdatere sin kompetanse.

Nøkkelinformasjon om "Service Og Innovasjon"

  • Utgave: 3. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • Sidetall: 345
  • ISBN: 9788245035315
  • Vekt: 592 g
  • Forlag: Vigmostad & Bjørke AS
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2021
  • Veil. pris: 569 kr
  • Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring

Ta din forståelse av tjenester og innovasjon til neste nivå med "Service Og Innovasjon" av Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen. Enten du er student, markedsfører, eller leder, vil denne boken bane vei for nye idéer og forretningsstrategier.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnAndreassen Tor W. Service og innovasjon
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 310,- den billigste prisen for Service Og Innovasjon Av Tor W. Andreassen, Line Lervik-Olsen blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
310,-
Gjennomsnittspris:
310,-
Høyeste pris:
310,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig