Økonomijournalistikk Av Paul Bjerke, Birgitte Kjos Fonn, Espen Sørmo Strømme

Økonomijournalistikk Av Paul Bjerke, Birgitte Kjos Fonn, Espen Sørmo Strømme

Økonomijournalistikk er blitt et stadig viktigere journalistisk felt. Området er imidlertid underbelyst både i forskningen, journalistutdanningene og i redaksjonene. Ikke minst viste finanskrisen at det var behov for mer kunnskap om denne grenen av journalistikken.Bokens del I samler nyere norsk og internasjonal forskning om......
fra 190,-
Tilgjengelig i 4 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Økonomijournalistikk er blitt et stadig viktigere journalistisk felt. Området er imidlertid underbelyst både i forskningen, journalistutdanningene og i redaksjonene. Ikke minst viste finanskrisen at det var behov for mer kunnskap om denne grenen av journalistikken.<br/><br/>Bokens del I samler nyere norsk og internasjonal forskning om temaet for å bidra til en dypere forståelse av økonomijournalistikk som samfunnsfenomen. I tillegg trekker boken frem områder som fortjener og krever mer forskningsinnsats.<br/><br/>Del II presenterer grunnleggende fremgangsmåter for den som skal forstå og formidle økonomiske forhold.<br/><br/>Boken henvender seg til forskere, lærere, studenter, praktiserende journalister og andre interesserte.<br/><br/>Paul Bjerke er professor i journalistikk ved Høgskulen i Volda. Han er PhD fra Universitetet i Oslo med en avhandling om presseetikk og profesjonsmoral. Bjerke var journalist, nyhetsredaktør og ansvarlig redaktør i Klassekampen i årene 1982-1997. Han har senere skrevet flere bøker, artikler og bokkapitler om journalistikk. <br/><br/>Birgitte Kjos Fonn er førsteamanuensis i journalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) og dr.philos. i historie fra Universitetet i Oslo (UiO) på en avhandling om pressehistorie. Hun er fagkoordinator for HIOAs fagforfatterstudium og tidligere blant annet utenriksjournalist. Er cand. polit. i sosiologi fra UiO, og M.Sc. i The Politics of the World Economy fra LSE.<br/><br/>Espen Sørmo Strømme er høgskolelektor i journalistikk ved NLA Mediehøgskolen Gimlekollen i Kristiansand. Han har mastergrad i økonomijournalistikk fra Høgskolen i Bodø. Han har jobbet som journalist i sju år, blant annet i Fædrelandsvennen, Romsdals Budstikke, NRK Nordland og Adresseavisen.<br/><br/>Andreas Ytterstad er førsteamanuensis i journalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Han skrev doktorgrad om mediedekningen av norsk klimapolitikk, og er opptatt av klimaspørsmålet både som forsker og som nestleder i Concerned Scientists Norway.<br/><br/>
Gratis frakt
Beskrivelse
Økonomijournalistikk er blitt et stadig viktigere journalistisk felt. Området er imidlertid underbelyst både i forskningen, journalistutdanningene og i redaksjonene. Ikke minst viste finanskrisen at det var behov for mer kunnskap om denne grenen av journalistikken. Bokens del I samler nyere norsk og internasjonal forskning om temaet for å bidra til en dypere forståelse av økonomijournalistikk som samfunnsfenomen. I tillegg trekker boken frem områder som fortjener og krever mer forskningsinnsats. Del II presenterer grunnleggende fremgangsmåter for den som skal forstå og formidle økonomiske forhold. Boken henvender seg til forskere, lærere, studenter, praktiserende journalister og andre interesserte. Paul Bjerke er professor i journalistikk ved Høgskulen i Volda. Han er PhD fra Universitetet i Oslo med en avhandling om presseetikk og profesjonsmoral. Bjerke var journalist, nyhetsredaktør og ansvarlig redaktør i Klassekampen i årene 1982-1997. Han har senere skrevet flere bøker, artikler
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Økonomijournalistikk er blitt et stadig viktigere journalistisk felt. Området er imidlertid underbelyst både i forskningen, journalistutdanningene og i redaksjonene. Ikke minst viste finanskrisen at det var behov for mer kunnskap om denne grenen av journalistikken.Bokens del I samler nyere norsk og internasjonal forskning om temaet for å bidra til en dypere forståelse av økonomijournalistikk som samfunnsfenomen. I tillegg trekker boken frem områder som fortjener og krever mer forskningsinnsats.Del II presenterer grunnleggende fremgangsmåter for den som skal forstå og formidle økonomiske forhold.Boken henvender seg til forskere, lærere, studenter, praktiserende journalister og andre interesserte.Paul Bjerke er professor i journalistikk ved Høgskulen i Volda. Han er PhD fra Universitetet i Oslo med en avhandling om presseetikk og profesjonsmoral. Bjerke var journalist, nyhetsredaktør og ansvarlig redaktør i Klassekampen i årene 1982-1997. Han har senere skrevet flere bøker, artikler og bokkapitler om journalistikk.Birgitte Kjos Fonn er førsteamanuensis i journalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) og dr.philos. i historie fra Universitetet i Oslo (UiO) på en avhandling om pressehistorie. Hun er fagkoordinator for HIOAs fagforfatterstudium og tidligere blant annet utenriksjournalist. Er cand. polit. i sosiologi fra UiO, og M.Sc. i The Politics of the World Economy fra LSE.Espen Sørmo Strømme er høgskolelektor i journalistikk ved NLA Mediehøgskolen Gimlekollen i Kristiansand. Han har mastergrad i økonomijournalistikk fra Høgskolen i Bodø. Han har jobbet som journalist i sju år, blant annet i Fædrelandsvennen, Romsdals Budstikke, NRK Nordland og Adresseavisen.Andreas Ytterstad er førsteamanuensis i journalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Han skrev doktorgrad om mediedekningen av norsk klimapolitikk, og er opptatt av klimaspørsmålet både som forsker og som nestleder i Concerned Scientists Norway.

Produktinformasjon

Økonomijournalistikk Av Paul Bjerke, Birgitte Kjos Fonn, Espen Sørmo Strømme

Økonomijournalistikk er et stadig mer aktuelt tema i vår økonomisk komplekse verden. Boken, skrevet av erfarne forfattere, utforsker viktige aspekter ved journalistikk som ofte blir oversett, fra akademisk forskning til praktisk anvendelse.

Forstå Økonomijournalistikk: Hvorfor er det Viktig?

I en tid hvor finansielle kriser og økonomiske spørsmål er i frontlinjen av nyhetene, gir Økonomijournalistikk Av Paul Bjerke, Birgitte Kjos Fonn, Espen Sørmo Strømme en grundig innsikt i feltet. Boken er delt inn i to hoveddeler:

  • Del I: Fokuserer på nyere norsk og internasjonal forskning om økonomijournalistikk. Den belyser behovet for mer kunnskap og forståelse av dette journalistiske feltet.
  • Del II: Gir leserne verktøyene de trenger for å forstå og formidle økonomiske forhold på en effektiv måte.

Hvem bør Lese Denne Boken?

Boken henvender seg til et bredt publikum, inkludert:

  • Journalister og nyhetsredaktører som ønsker å forbedre sine ferdigheter innen økonomijournalistikk.
  • Studenter og lærere i journalistikk og samfunnsfag.
  • Forskere som er interessert i det akademiske perspektivet på økonomisk rapportering.

Forfatterne Bak Økonomijournalistikk

Med forfattere som besitter omfattende erfaring og kunnskap innen journalistikk:

  • Paul Bjerke: Professor i journalistikk, kjent for sin forskning på presseetikk.
  • Birgitte Kjos Fonn: Førsteamanuensis i journalistikk med en doktorgrad i pressehistorie.
  • Espen Sørmo Strømme: Høgskolelektor med flere års erfaring som journalist.

Detaljer om Boken

  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (bokmål)
  • ISBN: 9788245016239
  • Sidetall: 300
  • Utgitt: 2016
  • Vekt: 648 g
  • Innbinding: Heftet
  • Forlag: Vigmostad & Bjørke AS

Med en veil. pris på 489 kr er dette en investering i din forståelse av økonomijournalistikk som er uunnværlig for enhver som jobber med informasjon, nyheter og samfunnsdebatt. Skaff deg ditt eksemplar av Økonomijournalistikk og ta steget mot å bli en mer informert og kompetent journalist!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 190,- den billigste prisen for Økonomijournalistikk Av Paul Bjerke, Birgitte Kjos Fonn, Espen Sørmo Strømme blant 4 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
190,-
Gjennomsnittspris:
190,-
Høyeste pris:
190,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig