Barnehagedidaktikk

Barnehagedidaktikk

Hvordan kan man legge til rette for barns lærelyst, engasjement og vitebegjær?I det barnehagefaglige landskapet står barnehagelæreren overfor en rekke faglige og praktiske utfordringer. Situasjonen krever at man har en dynamisk og mangfoldig tilnærming til didaktisk tenkning. Forfatterne viser hvordan man kan planlegge virkso......
fra 483,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan kan man legge til rette for barns lærelyst, engasjement og vitebegjær? I det barnehagefaglige landskapet står barnehagelæreren overfor en rekke faglige og praktiske utfordringer. Situasjonen krever at man har en dynamisk og mangfoldig tilnærming til didaktisk tenkning. Forfatterne viser hvordan man kan planlegge virksomheten ut fra en flerfaglig tilnærming. Både allmenndidaktiske og fagdidaktiske perspektiver på barnehagens pedagogikk og innhold løftes fram. Bidragene er basert på nyere pedagogisk forskning og tidsaktuelle barnehagepraksiser, og i denne reviderte utgaven er kapitlene oppdatert med de siste årenes forskning og revidering av barnehagens styringsdokumenter. Det doble perspektivet som inkluderer forskningsbasert kunnskap og praktiske erfaringer, sikrer et nødvendig samspill mellom teori og praksis. I boken utdypes sentrale didaktiske begrep som overveiende plasserer seg i en danningsteoretisk tradisjon. Boken er tilpasset barnehagelærerutdanningens ulike kunnskapsområder. Den retter seg mot forskere innen barnehage og didaktikk, lærerutdannere og barnehagelærere som skal lede flerfaglig pedagogisk arbeid i barnehagen. Stig Broström er professor emeritus ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) ved Aarhus Universitet. Han er utdannet barnehagelærer, cand.pæd. og ph.d. i småbarnspedagogikk og har i en rekke år vært opptatt av og forsket på barnehagens pedagogikk og barns første år i skolen. Tove Lafton er førsteamanuensis i barnehagepedagogikk ved OsloMet. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og universitet på ulike nivåer og har en ph.d. med fokus på personalets møter med nye teknologier i barnehagen. Hennes interesseområder er ledelse, refleksjon, barnehagefaglig profesjonsutvikling og sosiomaterielle perspektiver, samt digital teknologi og digitale praksiser i barnehagen. Mari Ann Letnes er ph.d. og førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU, og har i tillegg en 20 % stilling som IKT-leder ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Letnes har gjennomført flere forskningsprosjekter relatert til barns kreative arbeid og estetiske læringsprosesser i skole og barnehager samt barns og elevers bruk av digital teknologi i kreative prosjekter. Hun deltar i forskjellige europeiske forskningsprosjekter og forskningsnettverk. Hun har lang undervisningserfaring fra grunnskole og videregående skole i kunst og håndverk, samt fra undervisning ved Institutt for lærerutdanningen ved NTNU på bachelor- og masternivå.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hvordan kan man legge til rette for barns lærelyst, engasjement og vitebegjær?I det barnehagefaglige landskapet står barnehagelæreren overfor en rekke faglige og praktiske utfordringer. Situasjonen krever at man har en dynamisk og mangfoldig tilnærming til didaktisk tenkning. Forfatterne viser hvordan man kan planlegge virksomheten ut fra en flerfaglig tilnærming. Både allmenndidaktiske og fagdidaktiske perspektiver på barnehagens pedagogikk og innhold løftes fram.Bidragene er basert på nyere pedagogisk forskning og tidsaktuelle barnehagepraksiser, og i denne reviderte utgaven er kapitlene oppdatert med de siste årenes forskning og revidering av barnehagens styringsdokumenter. Det doble perspektivet som inkluderer forskningsbasert kunnskap og praktiske erfaringer, sikrer et nødvendig samspill mellom teori og praksis. I boken utdypes sentrale didaktiske begrep som overveiende plasserer seg i en danningsteoretisk tradisjon.Boken er tilpasset barnehagelærerutdanningens ulike kunnskapsområder. Den retter seg mot forskere innen barnehage og didaktikk, lærerutdannere og barnehagelærere som skal lede flerfaglig pedagogisk arbeid i barnehagen.Stig Broström er professor emeritus ved Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) ved Aarhus Universitet. Han er utdannet barnehagelærer, cand.pæd. og ph.d. i småbarnspedagogikk og har i en rekke år vært opptatt av og forsket på barnehagens pedagogikk og barns første år i skolen.Tove Lafton er førsteamanuensis i barnehagepedagogikk ved OsloMet. Hun har lang erfaring fra arbeid i barnehage og universitet på ulike nivåer og har en ph.d. med fokus på personalets møter med nye teknologier i barnehagen. Hennes interesseområder er ledelse, refleksjon, barnehagefaglig profesjonsutvikling og sosiomaterielle perspektiver, samt digital teknologi og digitale praksiser i barnehagen.Mari Ann Letnes er ph.d. og førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning, NTNU, og har i tillegg en 20 % stilling som IKT-leder ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning. Letnes har gjennomført flere forskningsprosjekter relatert til barns kreative arbeid og estetiske læringsprosesser i skole og barnehager samt barns og elevers bruk av digital teknologi i kreative prosjekter. Hun deltar i forskjellige europeiske forskningsprosjekter og forskningsnettverk. Hun har lang undervisningserfaring fra grunnskole og videregående skole i kunst og håndverk, samt fra undervisning ved Institutt for lærerutdanningen ved NTNU på bachelor- og masternivå.

Produktinformasjon

Oppdag Barnehagedidaktikk: Nøkkelen til Barns Lærelyst

Hvordan kan vi legge til rette for barns lærelyst, engasjement og vitebegjær? Med boken Barnehagedidaktikk får du innsikt i de faglige og praktiske utfordringene som barnehagelæreren møter hver dag. Denne reviderte utgaven bygger på ny forskning og oppdaterte styringsdokumenter, og gir deg verktøyene du trenger for å planlegge en dynamisk og mangfoldig pedagogisk praksis.

Innhold og Struktur i Barnehagedidaktikk

  • Flerfaglig tilnærming: Boken tar for seg hvordan man kan integrere ulike fagområder for en helhetlig læringsopplevelse.
  • Teori møter praksis: Forfatterne kombinerer forskningsbasert kunnskap med praktiske erfaringer for å gi deg en solid forståelse av didaktiske begreper.
  • Faglig mangfold: Tilpasset barnehagelærerutdanningens ulike kunnskapsområder, gir boken et bredt perspektiv på pedagogisk arbeid.

Hvorfor Velge Barnehagedidaktikk?

Med bidrag fra kjente eksperter innen barnehagepedagogikk, som professor Stig Broström og førsteamanuensis Tove Lafton, kan du være trygg på at innholdet er både relevant og oppdatert.

Gjennom boken lærer du om:

  • Ledelse og refleksjon: Utvikle dine lederegenskaper i møte med nye teknologier og sosiomaterielle perspektiver.
  • Kreative læringsprosesser: Utforsk hvordan barn kan uttrykke seg kreativt og lære gjennom estetiske prosesser.
  • Digital teknologi: Få innsikt i hvordan digital praksis kan berike barns læring.

For Hvem Er Barnehagedidaktikk?

Boken er skreddersydd for barnehagelærere, læreutdannere, og forskere innen barnehagepedagogikk. Enten du er ny i yrket eller vil oppdatere din kunnskap, er dette en uvurderlig ressurs for deg som ønsker å lede flerfaglig pedagogisk arbeid i barnehagen.

Ikke la muligheten til å berike barns læring gå fra deg! Skaff deg Barnehagedidaktikk i dag, og gjør læringsopplevelsen enda mer spennende for de små.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei
TypE-bøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 483,- den billigste prisen for Barnehagedidaktikk blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
415,-
Gjennomsnittspris:
438,-
Høyeste pris:
499,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig