Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating

Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating

Working across food studies and media studies, Joanne Hollows examines the impact of celebrity chefs on how we think about food and how we cook, shop and eat. Hollows explores how celebrity chefs emerged in both restaurant and media industries, making chefs like Jamie Oliver and Gordon Ramsay into global stars. She also shows......
fra 567,88
Tilgjengelig i 1 butikker
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Working across food studies and media studies, Joanne Hollows examines the impact of celebrity chefs on how we think about food and how we cook, shop and eat. Hollows explores how celebrity chefs emerged in both restaurant and media industries, making chefs like Jamie Oliver and Gordon Ramsay into global stars. She also shows how blogs and YouTube enabled the emergence of new types of branded food personalities such as Deliciously Ella and BOSH! As well as providing a valuable introduction to existing research on celebrity chefs, Hollows uses case studies to analyse how celebrity chefs shape food practices and wider social, political and cultural trends. Hollows explores their impact on ideas about veganism, healthy eating and the Covid-19 pandemic and how their advice is bound up with class, gender and race. She also demonstrates how celebrity chefs such as Jamie Oliver, Hugh Fearnley-Whittingstall, Nadiya Hussain and Jack Monroe have become food activists and campaigners who intervene in contemporary debates about the environment, food poverty and nation.

Produktinformasjon

Utforsk 'Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating'

Med 'Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating' får du en grundig, uforglemmelig reise inn i hvordan berømte kokker har endret vårt syn på mat. I denne tankevekkende boken av Joanne Hollows, avdekkes de kulturohistoriske lagene som har formet måten vi tenker på, lager og nyter mat på i dag.

En grundig analyse av kjente kokker

Joanne Hollows tar leseren med bak kulissene i både restaurant- og medieindustri, og undersøker hvordan ikoner som Jamie Oliver og Gordon Ramsay har oppnådd sin stjernestatus. Men boka hviler ikke kun på berømmelsen – den dykker dypt inn i hvordan blogger og YouTube har bidratt til fremveksten av nye, merkede matpersonligheter som Deliciously Ella og BOSH!.

Hva du kan forvente å lære

  • Hvordan kjendiser og matmedia former våre spisevaner.
  • Innsikter i matpraksis og bredere sosiale og politiske trender.
  • En kritisk vurdering av mataktivisme og samfunnsdebatter knyttet til klasseskiller, kjønn og rase.
  • Virkningene av kjendiskokkers råd i lys av veganisme, sunne kosthold og Covid-19 pandemien.

En bok for den kritiske leser

Enten du er en matentusiast, en student innen matstudier eller bare nysgjerrig på matens plass i samfunnet, gir 'Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating' deg en dyptgående forståelse av kraften i mat og medieinnflytelse. Boken oppfordrer til refleksjon og kan på mange måter sammenlignes med en velkomponert middag – hver del av boken har en hensikt og skaper en helhetlig opplevelse.

Avsluttende tanker

Med 'Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating' vil du ikke bare lære om de kjente ansiktene bak kjøkkenet, men også forstå hvordan deres maktformer kan påvirke vår verden. Grip muligheten til å bli en del av denne diskusjonen og bestill din kopi i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnCelebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 567,88 den billigste prisen for Celebrity Chefs, Food Media and the Politics of Eating blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
519,2
Gjennomsnittspris:
562,-
Høyeste pris:
567,88
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig