Motorsportsgrep og -bremsing for en dynamisk kjøreopplevelse Enestående grep på våt og tørr vei Forbedret grep i kurvekjøring Kortere bremselengde ved motorveishastigheter Drivstoffeffektiv design Enestående veigrep Den adaptive dekksammensetningen gjør at Sport Maxx RT leverer solid veigrep både på tørr og våt veibane. Polymerene, som er hentet fra motorsporten, tilpasser seg veioverflaten og optimerer både veikontakten og -grepet. Bedre veigrep i svinger Stabile kjøreegenskaper ved høye hastigheter, og smidig overgang fra rett strekning til sving. De massive ytre skulderblokkene bidrar til å øke stabiliteten og kjøreegenskapene i svinger. Kortere bremselengde ved høye hastigheter Dunlops innovative Short Braking-knaster er med på å sikre kortere bremselengde når du kjører i høye hastigheter. Disse ekstra stive knastene er utviklet med tanke på sportslig kjøring og øker veikontakten ved bremsing. Drivstoffeffektiv design Lettvektskonstruksjonen i Sport Maxx RT reduserer rullemotstanden og gir dermed lavere drivstofforbruk og mindre CO2- utslipp. Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon. Adaptiv blanding. En sammensatt teknologi som bruker motorsport-avledete polymerer til å tilpasse seg strukturen på veibanen. Med forbedret kontakt på mikronivå, øker den samlede dekk-til-vei-kontaktflaten.Fordeler Glimrende grep og bremseegenskaper Power Braking Blocks. Svært stive blokker som opprettholder stivheten når det anvendes bremsekraft. Den økte stivheten bidrar til å sikre optimal kontakt med veien ved bremsing ved høye hastigheter.Fordeler Kortere bremselengde, spesielt ved høye hastigheter. Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær. JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje. Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter. Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning. Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep. Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll. Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.
Dekkprofil
Høyprofildekk (profil 40) gir ekstra komfort og demping under kjøring. Dette dekket er ideelt for lange reiser og jevne kjøreforhold. Profil 40 gir en mykere kjøreopplevelse takket være den høyere profilen, som absorberer ujevnheter i veien og gir passasjerene økt komfort. Dette dekket er spesielt egnet for de som setter komfort høyt når de er ute på veien.
Dekkbredde
Dekkbredde 235 mm er vanlig for små til mellomstore biler. Denne bredden gir god håndtering og stabilitet, spesielt under bykjøring og daglig pendling. Dekk med bredde 235 mm gir god kontroll og komfort på veien.
Hastighetsindeks
Hastighetsindeks Y indikerer at dekkene er designet for ekstreme hastigheter på veien. Med en topphastighet på 300 km/t er disse dekkene ideelle for sportsbiler og ytelsesorienterte kjøretøy. De gir ekstraordinær veigrep og respons, noe som gir sjåførene enestående kontroll og presisjon. Y-indeksen gir trygghet og pålitelighet ved høye hastigheter, og er perfekt for de som søker den ultimate kjøreopplevelsen.
Belastningsindeks
Belastningsindeks 96 angir at hvert dekk kan bære en maksimal vekt på 710 kilo ved riktig lufttrykk. Dette gjør dem egnet for mellomstore SUV-er og noen større personbiler. En belastningsindeks på 96 gir deg en pålitelig og trygg kjøreopplevelse, spesielt under varierte veiforhold.