Fixing The Musical Av Douglas L. (Lewis And Dorothy Cullman Curator Lewis And Dorothy Cullman Curator The Billy Rose Theatre Division) Reside

Fixing The Musical Av Douglas L. (Lewis And Dorothy Cullman Curator Lewis And Dorothy Cullman Curator The Billy Rose Theatre Division) Reside

Thousands of shows have opened on Broadway. Why do we remember some and not others?The musical theatre repertory is not composed of titles popular in the theatre but by those with successful cast recordings, movie versions, or even illegal bootlegs on YouTube. The shows audiences know, and the texts and music they expect to h......
fra 299,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Thousands of shows have opened on Broadway. Why do we remember some and not others?The musical theatre repertory is not composed of titles popular in the theatre but by those with successful cast recordings, movie versions, or even illegal bootlegs on YouTube. The shows audiences know, and the texts and music they expect to hear when they attend a production, are defined by media consumed at home more than by memories of performances witnessed in the theatre. For example, author Doug Reside shows that it is no accident that the serious book musical with a fixed scoredeveloped in the 1940s - when commercially pressed and marketed record albums made it possible to record most of the score of a new musical in a fixed medium. And Hamilton, a musical with dense lyrics and revolutionary musical style, would not have been as easily accessible to world audiences if most hadn''talready had the opportunity to learn the score by listening to free digital streams of the original cast recording.The
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Thousands of shows have opened on Broadway. Why do we remember some and not others?The musical theatre repertory is not composed of titles popular in the theatre but by those with successful cast recordings, movie versions, or even illegal bootlegs on YouTube. The shows audiences know, and the texts and music they expect to hear when they attend a production, are defined by media consumed at home more than by memories of performances witnessed in the theatre. For example, author Doug Reside shows that it is no accident that the serious book musical with a fixed scoredeveloped in the 1940s - when commercially pressed and marketed record albums made it possible to record most of the score of a new musical in a fixed medium. And Hamilton, a musical with dense lyrics and revolutionary musical style, would not have been as easily accessible to world audiences if most hadn''talready had the opportunity to learn the score by listening to free digital streams of the original cast recording.The technologies that made these media possible developed concurrently with and shaped the American musical as an art form. Reside uncovers how the affordances and limitations of these technologies established a repertory of titles that are most frequently performed and defined by the texts used in these performances. Fixing the Musical argues that the musicals we most remember are those which most effectively used their era''s best recording and distribution technologies to documentand share the work with those who would never see the original production on Broadway.

Produktinformasjon

Oppdaging av Teaterverdenen med Fixing The Musical

Er du en teaterelsker som alltid har undret deg over hvorfor noen musikaler forblir i minnet, mens andre forsvinner i glemselen? I Fixing The Musical Av Douglas L. tar forfatteren oss med på en reise gjennom den fascinerende historien om musical-teatrets utvikling, spesielt hvordan digitale medier har formet vår oppfatning av stykker gjennom tidene.

Bakgrunn og Teoretiske Rammene

  • Forfatter: Douglas L. Reside, en respektert kurator ved The Billy Rose Theatre Division.
  • Fokus: Hvordan medier som CD-er, streamingtjenester og digitalkonserter har påvirket hvilke musikaler som huskes.
  • Tidslinje: En dypdykk i 1940-årene, da musikkopptak ble kommersielt tilgjengelige og skapte en ny måte å oppleve teater på.

Innblikk i Teknologiens Rolle

Reside argumenterer for at musikaler som virkelig fanger publikums hjerter, er de som mest effektivt utnytter de beste teknologiressursene i sin tid. Gjennom detaljerte analyser viser han hvordan lydopptak og distribusjonsteknologier har formet vårt teaterrepertoar. Med titler som Hamilton på radaren, er det klart at tilgjengelighet gir bredere anerkjennelse.

Hva Kan Du Forvente Av Boken?

Dette er ikke bare en bok for teaterforskere; det er en uunnværlig ressurs for enhver som ønsker å forstå dynamikken mellom musikaler og moderne teknologi. Reside bruker en direkte og engasjerende skrivestil som gjør følge av komplekse ideer lettfattelig for alle lesere.

Konklusjon: Hvorfor Du Bør Lese Fixing The Musical

Enten du er en lidenskapelig teaterfan eller bare nysgjerrig på kunstformens utvikling, vil Fixing The Musical inspirere deg til å tenke over hvordan musikk og teater lever videre i vår digitale tid. Gi deg selv gaven av innsikt og forståelse — din reise inn i teatervernens storhet begynner her!

Spesifikasjon

Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 299,- den billigste prisen for Fixing The Musical Av Douglas L. (Lewis And Dorothy Cullman Curator Lewis And Dorothy Cullman Curator The Billy Rose Theatre Division) Reside blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
299,-
Gjennomsnittspris:
299,-
Høyeste pris:
299,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig