Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap Av Eirik S. Jenssen, Knut Roald

Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap Av Eirik S. Jenssen, Knut Roald

Tilpasset opplæring er et sentralt begrep i loven, forskriftene og læreplanene for det 13-årige opplæringsløpet. Det er likevel i liten grad utdypet hvordan tilpasset opplæring skal håndteres i skolens praksis. Forfatterne har gjennom mangeårig samarbeid med lærere, skoleledere og lærerstudenter erfart et ønske om mer konkret......
fra 436,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Tilpasset opplæring er et sentralt begrep i loven, forskriftene og læreplanene for det 13-årige opplæringsløpet. Det er likevel i liten grad utdypet hvordan tilpasset opplæring skal håndteres i skolens praksis. Forfatterne har gjennom mangeårig samarbeid med lærere, skoleledere og lærerstudenter erfart et ønske om mer konkret kunnskap om hvordan tilpasset opplæring kan håndteres i tilknytning til både enkeltpersoner og skolen som organisasjon. Boken legger vekt på å nærme seg tilpasset opplæring gjennom didaktiske kategorier som samtidig utfordrer aktørene i skolen til å anvende et organisasjonsperspektiv. God tilpasset opplæring må utvikles i et dynamisk spenningsfelt mellom den enkelte elevs forutsetninger, innholdet i opplæringen og skolen som organisasjon. Kvaliteten i tilpasset opplæring henger sammen med hvordan hele skolens læringsarbeid planlegges, organiseres og gjennomføres i samhandling mellom ledere, lærere, elever, foreldre og skolens omgivelser. Hovedspørsmålet i boken er hvordan den enkelte skole kan utvikle seg for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring i et samspill mellom individuell kunnskap og organisatorisk kunnskap taus kunnskap og eksplisitt kunnskap skolens indre liv og skolens omgivelser. Bokens målgruppe er fagpersoner, ledere og studenter som arbeider med faglige spørsmål om tilpasset opplæring. Boken dekker sentrale tema innenfor lærerutdanning, praktisk-pedagogisk utdanning og utdanninger i skoleledelse. Eirik S. Jenssen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Sogn og Fjordane. Han har bakgrunn som lærer og øvingslærer i grunnskolen. Han arbeider mye med profesjonsfaglige problemstillinger knyttet til utdanningen av grunnskolelærere. Hans forsknings- og undervisningsområde er rettet mot lærerrollen, rektorrollen, læring og tilpasset opplæring. Knut Roald er dosent ved Høgskolen i Sogn og Fjordane med ledelse, kvalitetsarbeid og organisasjonslæring som forskningsområde. Han har bakgrunn som rektor, kommunalsjef og leder av industrivirksomheter. Forfatteren er knyttet til masterprogrammet i utdanningsledelse og har faglig ansvar for studietilbud i den nasjonale rektorutdanningen.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Tilpasset opplæring er et sentralt begrep i loven, forskriftene og læreplanene for det 13-årige opplæringsløpet. Det er likevel i liten grad utdypet hvordan tilpasset opplæring skal håndteres i skolens praksis. Forfatterne har gjennom mangeårig samarbeid med lærere, skoleledere og lærerstudenter erfart et ønske om mer konkret kunnskap om hvordan tilpasset opplæring kan håndteres i tilknytning til både enkeltpersoner og skolen som organisasjon.Boken legger vekt på å nærme seg tilpasset opplæring gjennom didaktiske kategorier som samtidig utfordrer aktørene i skolen til å anvende et organisasjonsperspektiv. God tilpasset opplæring må utvikles i et dynamisk spenningsfelt mellom den enkelte elevs forutsetninger, innholdet i opplæringen og skolen som organisasjon. Kvaliteten i tilpasset opplæring henger sammen med hvordan hele skolens læringsarbeid planlegges, organiseres og gjennomføres i samhandling mellom ledere, lærere, elever, foreldre og skolens omgivelser. Hovedspørsmålet i boken er hvordan den enkelte skole kan utvikle seg for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring i et samspill mellom individuell kunnskap og organisatorisk kunnskap taus kunnskap og eksplisitt kunnskap skolens indre liv og skolens omgivelser.Bokens målgruppe er fagpersoner, ledere og studenter som arbeider med faglige spørsmål om tilpasset opplæring. Boken dekker sentrale tema innenfor lærerutdanning, praktisk-pedagogisk utdanning og utdanninger i skoleledelse.Eirik S. Jenssen er førsteamanuensis ved Høgskolen i Sogn og Fjordane. Han har bakgrunn som lærer og øvingslærer i grunnskolen. Han arbeider mye med profesjonsfaglige problemstillinger knyttet til utdanningen av grunnskolelærere. Hans forsknings- og undervisningsområde er rettet mot lærerrollen, rektorrollen, læring og tilpasset opplæring.Knut Roald er dosent ved Høgskolen i Sogn og Fjordane med ledelse, kvalitetsarbeid og organisasjonslæring som forskningsområde. Han har bakgrunn som rektor, kommunalsjef og leder av industrivirksomheter. Forfatteren er knyttet til masterprogrammet i utdanningsledelse og har faglig ansvar for studietilbud i den nasjonale rektorutdanningen.

Produktinformasjon

Utforsk tilpasset opplæring med Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap

Har du noen gang lurt på hvordan tilpasset opplæring kan bli en realitet i skolen? Boken Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap Av Eirik S. Jenssen, Knut Roald gir deg svaret! Med denne respekterte boken får både lærere, skoleledere og studenter verdifull innsikt i hvordan tilpasset opplæring kan implementeres effektivt i skolens hverdag.

Hva kan du forvente av boken?

  • Praktiske metoder: Få konkrete strategier for hvordan du kan tilpasse opplæringen for ulike elevbehov.
  • Didaktiske kategorier: Utforsk teorier som utfordrer både lærere og elever til å se på opplæring fra nye vinkler.
  • Organisasjonsperspektiv: Forstå hvordan hele skolens læringsprosess henger sammen med individuelle behov.

For hvem er boken laget?

Uansett om du er lærer, rektor eller student innen utdanning, vil denne boken være et uvurderlig verktøy. Den adresserer sentrale temaer innen lærerutdanning, og er spesielt nyttig for de som arbeider med profesjonsfaglige problemstillinger.

Forfatterne bak verket

Eirik S. Jenssen og Knut Roald bringer en rik erfaring fra utdanningssektoren. Jenssen, førsteamanuensis med bakgrunn som lærer, utforsker lærerrolle og tilpasset opplæring, mens Roald bidrar med sitt fokus på ledelse og organisasjonslæring. Tilsammen gir de deg en helhetlig tilnærming til tilpasset opplæring.

Avslutning

Er du klar til å ta steget mot en mer inkluderende skolehverdag? Ikke gå glipp av muligheten til å lære av de beste – skaff deg Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap i dag og transformér din tilnærming til opplæring!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 436,- den billigste prisen for Tilpasset Opplæring I Skolens Arbeidsfellesskap Av Eirik S. Jenssen, Knut Roald blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
359,-
Gjennomsnittspris:
377,-
Høyeste pris:
390,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig