Opengl Programming Guide Av John Kessenich, Graham Sellers, Dave Shreiner

Opengl Programming Guide Av John Kessenich, Graham Sellers, Dave Shreiner

Complete Coverage of OpenGL¿ 4.5¿the Latest Version (Includes 4.5, 4.4, SPIR-V, and Extensions) The latest version of today¿s leading worldwide standard for computer graphics, OpenGL 4.5 del......
fra 669,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<!--[if gte mso 9]><xml></xml><![endif]--><p><b>Complete Coverage of OpenGL¿ 4.5¿the Latest Version (Includes 4.5, 4.4, SPIR-V, and Extensions)</b></p><p> </p><p>The latest version of today¿s leading worldwide standard for computer graphics, OpenGL 4.5 delivers significant improvements in application efficiency, flexibility, and performance. OpenGL 4.5 is an exceptionally mature and robust platform for programming high-quality computer-generated images and interactive applications using 2D and 3D objects, color images, and shaders.</p><p> </p><p><i><b>OpenGL¿ Programming Guide, Ninth Edition,</b></i> presents definitive, comprehensive information on OpenGL 4.5, 4.4, SPIR-V, OpenGL extensions, and the OpenGL Shading Language. It will serve you for as long as you write or maintain OpenGL code.</p><p> </p><p>This edition of the best-sel
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Complete Coverage of OpenGL® 4.5—the Latest Version (Includes 4.5, 4.4, SPIR-V, and Extensions) The latest version of today’s leading worldwide standard for computer graphics, OpenGL 4.5 delivers significant improvements in application efficiency, flexibility, and performance. OpenGL 4.5 is an exceptionally mature and robust platform for programming high-quality computer-generated images and interactive applications using 2D and 3D objects, color images, and shaders. OpenGL® Programming Guide, Ninth Edition, presents definitive, comprehensive information on OpenGL 4.5, 4.4, SPIR-V, OpenGL extensions, and the OpenGL Shading Language. It will serve you for as long as you write or maintain OpenGL code. This edition of the best-selling “Red Book” fully integrates shader techniques alongside classic, function-centric approaches, and contains extensive code examples that demonstrate modern techniques. Starting with the fundamentals, its wide-ranging coverage includes drawing, color, pixels, fragments, transformations, textures, framebuffers, light and shadow, and memory techniques for advanced rendering and nongraphical applications. It also offers discussions of all shader stages, including thorough explorations of tessellation, geometric, and compute shaders. New coverage in this edition includes Thorough coverage of OpenGL 4.5 Direct State Access (DSA), which overhauls the OpenGL programming model and how applications access objects Deeper discussions and more examples of shader functionality and GPU processing, reflecting industry trends to move functionality onto graphics processors Demonstrations and examples of key features based on community feedback and suggestions Updated appendixes covering the latest OpenGL libraries, related APIs, functions, variables, formats, and debugging and profiling techniques

Produktinformasjon

```html

Oppdag Opengl Programming Guide Av Kessenich, Sellers og Shreiner

Er du på utkikk etter en omfattende ressurs for å mestre OpenGL? Da er Opengl Programming Guide Av John Kessenich, Graham Sellers, Dave Shreiner den perfekte følgesvennen for deg! Denne guiden gir deg alt du trenger for å navigere i den nyeste versjonen av OpenGL, nemlig OpenGL 4.5, som inkluderer betydelige forbedringer i ytelse og fleksibilitet.

Hvorfor Velge Denne Guiden?

  • Fullstendig dekning av OpenGL 4.5: Lær om de nyeste funksjonene og oppdateringene, inkludert SPIR-V og relevante utvidelser.
  • Trinnvis instruksjon: Boken starter med det grunnleggende og fører deg gjennom mer avanserte konsepter med lettfattelige forklaringer.
  • Moderne teknikker: Integrerer shader-teknikker sammen med klassiske tilnærminger til OpenGL-programmering.
  • Omfattende eksempler: Finne ut hvordan du bruker de nyeste funksjonene med praktiske kodesnutter for å hjelpe deg å anvende kunnskapen umiddelbart.

Innholdet i Opengl Programming Guide

Guiden dekker alt fra 2D og 3D objekter, farger, pikselbehandling, transformasjoner, teksturer, og rammebufferne, til lys og skygge. Du vil også oppdage detaljerte diskusjoner om Shader-stadier, inkludert tessellering og beregnings-shaders.

Nyheter i Denne Utgaven

  • Direkte tilstandsaksess (DSA): En betydelig oppgradering av programmodellen for OpenGL.
  • Mer fokus på GPU-behandling: Dypere diskusjoner og flere eksempler basert på tilbakemeldinger fra brukere.
  • Oppdaterte appendikser: Inkluderer de nyeste OpenGL-bibliotekene og profilterings- og debugging-teknikker.

Praktisk Informasjon

Boken er utgitt i 2016 med hele 976 sider fullpakket med nyttig informasjon om OpenGL. Med en ISBN på 9780134495491, er den tilgjengelig i heftet format, veier 310 g, og passer perfekt for både nybegynnere og erfarne utviklere.

Ikke la sjansen gå ifra deg! Ta steget inn i verden av OpenGL-programmering med Opengl Programming Guide Av Kessenich, Sellers og Shreiner, og bli en ekspert på visuell programmering i 2D og 3D!

```

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerDatamaskiner og IT
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 669,- den billigste prisen for Opengl Programming Guide Av John Kessenich, Graham Sellers, Dave Shreiner blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste data og informasjonsteknologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Vokser
Laveste pris:
140,-
Gjennomsnittspris:
315,-
Høyeste pris:
614,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig