Konkurransestrategi av Lars Sørgard

Konkurransestrategi Av Lars Sørgard

'Det er et spill som foregår', hører en ofte uttalt om konkurransen i et marked. I boken gis det en innføring i spillteori, og det er med en rekke eksempler fra norsk næringsliv for å illustrere hvordan spillteori kan anvendes for å få innsikt i konkurranseforholdene i enkeltnæringer. I denne andreutgaven er eksemplene fra fø...... Les mer...
fra 230,-
Tilgjengelig i 2 butikker

Produktinformasjon

Konkurransestrategi: eksempler på anvendt mikroøkonomi. 'Det er et spill som foregår', hører en ofte uttalt om konkurransen i et marked. I boken gis det en innføring i spillteori, og det er med en rekke eksempler fra norsk næringsliv for å illustrere hvordan spillteori kan anvendes for å få innsikt i konkurranseforholdene i enkeltnæringer. I denne andreutgaven er eksemplene fra førsteutgaven vedrørende blant annet luftfart, sement, kraft, fergetrafikk, charterreiser og TV-nyheter fortsatt med. Men eksemplene er oppdatert og nye eksempler tilføyd. Blant annet er studien av konkurransen i norsk luftfart oppdatert, og det er føyd til en drøfting av kampen om verdiene i den norske dagligvaresektoren og konkurransen i det norske bensinmarkedet. Den nye utgaven av boken er supplert med en omfattende hjemmeside på nettet som er åpent tilgjengelig. Der finner en blant annet lysark til de ulike kapitlene, aktuelt tilleggsstoff og oppgaver med løsningsforslag (tidligere arbeidsbok). Framstillingen er i utgangspunktet lite teknisk, men med visse avsnitt som gir mulighet for å ta opp mer avanserte problemstillinger. Boken burde egne seg på ulike nivåer i undervisningen. En kan for eksempel benytte store deler av den på bachelor-nivå eller deler av den supplert med artikkelstoff på master-nivå. Lars Sørgard er professor ved Institutt for samfunnsøkonomi ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på næringsøkonomi og har utført en rekke oppdrag både for norske myndigheter og bedrifter innenfor temaene konkurransestrategi og konkurransepolitikk.. Forfattere: Lars Sørgard Utgave: 2 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 283 ISBN: 9788276749199 Vekt: 536 g Forla Fagbokforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2003 Veil. pris: 499 kr

Spesifikasjon

Produkt
Produktnavn Konkurransestrategi av Lars Sørgard
Merke Other Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 230,- den billigste prisen for Konkurransestrategi av Lars Sørgard blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.