Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer

Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer

Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?: beskrivelse og analyse av Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen. Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminis......
fra 190,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?: beskrivelse og analyse av Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen. Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Hva er innholdet i Clemets grunnutdanningsreformer, som hun selv gjerne vil omtale som et kunnskapsløft? Hvilke mål og verdier blir de dominerende og avgjørende: fellesskapet, nytten, etikken eller estetikken? Hvilket omfang har reformene, og hvor grunnleggende kan de sies å være? Hvor markert representerer de et brudd med tradisjonen? Dreier reformene seg om en reversering eller en restaurasjon av eldre tiders skolepraksis og skoletenkning? Ut fra slike spørsmål går Alfred Oftedal Telhaug systematisk gjennom de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og de beslutninger som de har fattet. Han beskriver, strukturer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et nyansert bilde av de brytningene som har funnet sted og de tendensene til oppbrudd som gjør seg gjeldende. Alfred Oftedal Telhaug (født 1934) betegnes som nestor i norsk skolehistorisk forskning. Som pedagogisk forsker ansatt ved NTNU har han gjennom 40 år deltatt i den norske samtalen om skole og oppdragelse, og han har utmerket seg som en offentlig profilert fagmann og en engasjert formidler, hele tiden med egen skolehistorisk forskning som basis for samtalen. Forfattere: Alfred Oftedal Telhaug Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 186 ISBN: 9788202246624 Vekt: 270 g Forla Cappelen Innbindin Heftet Utgitt: 2005 Veil. pris: 349 kr
Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer
Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer
Siste kjente pris:
190,-
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?: beskrivelse og analyse av Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen. Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Har Kristin Clemet med sine 3-4 år som utdannings- og forskningsminister skapt en ny tid eller introdusert et nytt regime på utdanningssektoren? Hva er innholdet i Clemets grunnutdanningsreformer, som hun selv gjerne vil omtale som et kunnskapsløft? Hvilke mål og verdier blir de dominerende og avgjørende: fellesskapet, nytten, etikken eller estetikken? Hvilket omfang har reformene, og hvor grunnleggende kan de sies å være? Hvor markert representerer de et brudd med tradisjonen? Dreier reformene seg om en reversering eller en restaurasjon av eldre tiders skolepraksis og skoletenkning? Ut fra slike spørsmål går Alfred Oftedal Telhaug systematisk gjennom de siste årenes utredninger om grunnutdanningen, debattene som de politiske myndigheter har gjennomført, og de beslutninger som de har fattet. Han beskriver, strukturer og analyserer "kampen" om skolen og tegner et nyansert bilde av de brytningene som har funnet sted og de tendensene til oppbrudd som gjør seg gjeldende. Alfred Oftedal Telhaug (født 1934) betegnes som nestor i norsk skolehistorisk forskning. Som pedagogisk forsker ansatt ved NTNU har han gjennom 40 år deltatt i den norske samtalen om skole og oppdragelse, og han har utmerket seg som en offentlig profilert fagmann og en engasjert formidler, hele tiden med egen skolehistorisk forskning som basis for samtalen. Forfattere: Alfred Oftedal Telhaug Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 186 ISBN: 9788202246624 Vekt: 270 g Forla Cappelen Innbindin Heftet Utgitt: 2005 Veil. pris: 349 kr

Produktinformasjon

Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer

Er du på jakt etter en innsiktsfull bok om reformene i norsk utdanning? Da er "Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?" et utmerket valg! Denne boken gir en dyptgående analyse av Kristin Clemets reformer i grunnopplæringen. Med 186 sider fylt med kunnskap, er denne boken en god kilde for alle som ønsker å forstå de politiske og pedagogiske brytningene som har preget den norske skolen de siste årene.

Innholdet i boken

Kunnskapsløftet tar for seg flere viktige spørsmål:

  • Hva innebærer Clemets grunnutdanningsreformer, og hvordan påvirker de læringens innhold?
  • Hvilke mål og verdier dominerer i dagens utdanningssektor?
  • Er dette et nytt regime på utdanningsfeltet, eller en restaurering av tradisjonelle metoder?
  • Hvordan har debattene og beslutningene fra myndighetene formet utdanningssystemet?

Forfatter Alfred Oftedal Telhaug, anerkjent innen norsk skolehistorisk forskning, har levert en grundig analyse som belyser de viktigste tendensene i skolen.

Om forfatteren

Alfred Oftedal Telhaug (født 1934) er ikke bare en aktør i utdanningsdebatten; han er en nestor. Med mer enn 40 års erfaring har han kombinert sin forskning med en offentlig tilstedeværelse, og tilbyr et velbegrunnet perspektiv på hvordan skolen har utviklet seg. Hans evne til å formidle komplekse ideer på en lettfattelig måte gjør denne boken lett tilgjengelig for både fagfolk og interesserte lesere.

Produktdetaljer

Utgave: 1. utg. | Språk: Norsk (Bokmål) | ISBN: 9788202246624 | Vekt: 270 g | Innbinding: Heftet | Utgitt: 2005 | Veil. pris: 349 kr

Ikke gå glipp av muligheten til å fordype deg i "Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?", en pent brukt bok uten markeringer, perfekt for både personlige bibliotek og studier!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnKunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer
MerkeCappelen

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 190,- den billigste prisen for Kunnskapsløftet - ny eller gammel skole?, Pent brukt bok uten markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
190,-
Gjennomsnittspris:
190,-
Høyeste pris:
190,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig