Bærekraftdidaktikk

Bærekraftdidaktikk

Bærekraftig utvikling er blitt et nøkkelbegrep i samfunnsdebatten både lokalt og globalt. Bakgrunnen er en verden preget av økologisk krise, global oppvarming og sosiale forskjeller. Utfordringen er å endre innarbeidede praksiser, institusjoner og tankemønstre som truer livet på kloden. Nå blir bærekraftig utvikling prioriter......
fra 290,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Bærekraftig utvikling er blitt et nøkkelbegrep i samfunnsdebatten både lokalt og globalt. Bakgrunnen er en verden preget av økologisk krise, global oppvarming og sosiale forskjeller. Utfordringen er å endre innarbeidede praksiser, institusjoner og tankemønstre som truer livet på kloden. Nå blir bærekraftig utvikling prioritert som et tverrfaglig tema i fagfornyelsen av norsk skole. <br/><br/><br/><br/><br/>Denne fagboka tar konsekvensen av dette. Forfatterne viser hvordan en rekke skolefag kan bidra til undervisning i bærekraft. I kapitlene belyser de også betydningen av tverrfaglighet og hvordan bærekraft som en fagovergripende utfordring berører skolens samfunnsmandat. Til sammen er kapitlene bidrag til en bærekraftdidaktikk som utforsker grunnleggende spørsmål om bærekraftundervisningens innhold, metoder og begrunnelser. <br/><br/><br/><br/><br/>Bokas redaktører er Ole Andreas Kvamme og Elin Sæther som begge er ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Øvrige bidragsytere er Kari Beate Remmen, Eva Thue Vold, Magne Dypedahl, Håvard Johnsrud Evang, Erik Knain, Karsten Korbøl, Kari Anne Rødnes og Marianne Ødegaard. <br/><br/><br/><br/><br/>Høyoppløst bilde<br/>Bla i boken<br/><br/><br/><br/><br/>Ole Andreas Kvamme er stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo og arbeider med et prosjekt om etikk og bærekraft i skole og utdanning. <br/><br/><br/><br/><br/>Elin Sæther er førsteamanuensis i samfunnsfagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo og forsker på bærekraftdidaktikk i samfunnsfag med interesse også for tverrfaglige tilnærminger.<br/><br/><br/><br/><br/>
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Bærekraftig utvikling er blitt et nøkkelbegrep i samfunnsdebatten både lokalt og globalt. Bakgrunnen er en verden preget av økologisk krise, global oppvarming og sosiale forskjeller. Utfordringen er å endre innarbeidede praksiser, institusjoner og tankemønstre som truer livet på kloden. Nå blir bærekraftig utvikling prioritert som et tverrfaglig tema i fagfornyelsen av norsk skole.Denne fagboka tar konsekvensen av dette. Forfatterne viser hvordan en rekke skolefag kan bidra til undervisning i bærekraft. I kapitlene belyser de også betydningen av tverrfaglighet og hvordan bærekraft som en fagovergripende utfordring berører skolens samfunnsmandat. Til sammen er kapitlene bidrag til en bærekraftdidaktikk som utforsker grunnleggende spørsmål om bærekraftundervisningens innhold, metoder og begrunnelser.Bokas redaktører er Ole Andreas Kvamme og Elin Sæther som begge er ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Øvrige bidragsytere er Kari Beate Remmen, Eva Thue Vold, Magne Dypedahl, Håvard Johnsrud Evang, Erik Knain, Karsten Korbøl, Kari Anne Rødnes og Marianne Ødegaard.Ole Andreas Kvamme er stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo og arbeider med et prosjekt om etikk og bærekraft i skole og utdanning.Elin Sæther er førsteamanuensis i samfunnsfagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo og forsker på bærekraftdidaktikk i samfunnsfag med interesse også for tverrfaglige tilnærminger.

Produktinformasjon

Utforsk Bærekraftdidaktikk

Bærekraftdidaktikk er mer enn bare et begrep; det er en livsnødvendighet i dagens utdanningssystem. I en verden preget av økologisk krise og sosial ulikhet, er det avgjørende å utvikle undervisningsmetoder som fremmer bærekraftig utvikling. Denne boken gir deg verktøyene du trenger for å integrere bærekraft i klasserommet. Her får du innsikt i hvordan ulike fagområder kan samarbeide for å levere en helhetlig kunnskap om bærekraft.

Hvorfor Velge Bærekraftdidaktikk?

  • Tverrfaglighet: Lær å knytte ulike skolefag sammen for en helhetlig tilnærming til bærekraft.
  • Dybdelæring: Oppdag metoder som fremmer kritisk tenkning og problemløsning.
  • Aktuelle temaer: Fokuser på globale utfordringer som klimaendringer og sosiale ulikheter.

Innholdet i Boka

Bokas kapitler er skrevet av dyktige bidragsytere, inkludert Ole Andreas Kvamme og Elin Sæther, begge tilknyttet Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Hver forfatter bringer sin egen erfaring og ekspertise inn i diskusjonen om bærekraftdidaktikk, og sammen dykker de ned i viktige temaer som:

  • Hvordan implementere bærekraft i undervisningen
  • De grunnleggende spørsmålene rundt innhold, metoder og begrunnelser
  • Knytte fagtilnærminger sammen for bedre læringsutbytte

Hvem Er Denne Boka For?

Denne boken er ideell for lærere, pedagoger og beslutningstagere som ønsker å forstå hvordan de kan spille en aktiv rolle i bærekraftig utvikling gjennom utdanning. Det er en uvurderlig ressurs for deg som ønsker å være en del av løsningen i en verden i endring.

Ta Steget Mot Bærekraftig Utvikling i Utdanningen

Vil du bli en agent for endring? Med Bærekraftdidaktikk får du innsikten og verktøyene som trengs for å gjøre bærekraft til en central del av din undervisning. Tenk deg å være den læreren som inspirerer fremtidige generasjoner til å tenke kritisk og handle bærekraftig!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 290,- den billigste prisen for Bærekraftdidaktikk blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
290,-
Gjennomsnittspris:
290,-
Høyeste pris:
290,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig