Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer

Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer

Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked. Mediemangfold analyserer den mediepolitiske situasjonen ved begynnelsen av det 21. århundre. Boka gir en oversikt over dagens mediepolitiske mål og virkemidler og diskuterer utfordringene i denne måten å regulere mediene på. Videre diskuteres mediepolitikkens utformin......
fra 99,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked. Mediemangfold analyserer den mediepolitiske situasjonen ved begynnelsen av det 21. århundre. Boka gir en oversikt over dagens mediepolitiske mål og virkemidler og diskuterer utfordringene i denne måten å regulere mediene på. Videre diskuteres mediepolitikkens utforming nasjonalt og i overnasjonale organ og om dagens virkemidler er effektive. Boka presenterer analyser av reguleringen av eierskap i mediene og allmennkringkasting og hvordan mediepolitikerne har møtt utviklingen i retning av konvergens og digitalisering. Et viktig tema i boka er hvorvidt endringene i mediemarkedet gjør det nødvendig med en gjennomgripende endring i mediepolitikken. I den europeiske tradisjonen har mediene i høy grad blitt styrt etter kulturpolitiske prinsipper, og det har vært et viktig mål å opprettholde et mangfoldig mediesystem. De siste årenes utvikling i retning av globalisering, kommersialisering og konvergens har imidlertid fått mange til å hevde at tiden med en sterk kulturpolitisk styring av mediene er forbi. Sammensmeltningen mellom ulike medier innebærer at det er blitt vanskeligere å trekke grenser mellom medievirksomhet og annen forretningsvirksomhet, samtidig som kommersialisering og privatisering gjør de private aktørene mer framtredende. I tillegg svekker distribusjon og eierskap på tvers av landegrensene muligheten for nasjonal styring. Mentalitetsendringer og postmoderne strømninger gjør det også vanskeligere å legitimere at staten griper inn i mediesystemet på vegne av den enkelte borger. Mediemangfold vil være av interesse for alle som er opptatt av medienes utvikling i en tid med kommersialisering og globalisering. Med sitt analytiske perspektiv er boka særlig relevant for studenter og forskere som skal gjennomføre egne analyser av mediepolitikk og mediestruktur. Forfattere: Trine Syvertsen Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 242 ISBN: 9788271472344 Vekt: 420 g Forla IJ-forlag Innbindin Heftet Utgitt: 2004 Veil. pris: 329 kr

Produktinformasjon

Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked

Oppdag Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, en viktig ressurs for alle som ønsker å forstå medienes omformende rolle i en stadig mer globalisert verden. Denne pent brukte boken inneholder markeringer som gir ekstra innsikt, noe som gjør den til et uvurderlig verktøy for studenter, forskere og medieinteresserte.

Om boka

Forfattet av Trine Syvertsen, gir denne boken et detaljert blikk på de mediepolitiske utfordringene ved inngangen til det 21. århundre. Leserne får en grundig oversikt over dagens mål og virkemidler i mediepolitikken. Som leser vil du bli kjent med:

  • Regulering av eierskap i mediene
  • Utviklingen av offentlig kringkasting
  • Kommersialiseringens og konvergensens innflytelse
  • Globaliseringens effekter på nasjonal mediestyring

Relevant for studenter og forskere

Mediemangfold er perfekt for deg som står overfor oppgaver innenfor mediepolitikk eller mediestruktur. Boken stiller spørsmål ved om dagens virkemidler holder mål og gir kritiske analyser av mediesystemets tilpasninger i en verden preget av stadig endring. Den er lett tilgjengelig med 242 sider sprekker med informasjon og innsikt.

Detaljer du bør vite

  • Utgave: 1. utg.
  • Språk: Norsk (Bokmål)
  • ISBN: 9788271472344
  • Vekt: 420 g
  • Innbinding: Heftet
  • Utgitt: 2004

Boken er utgitt av IJ-Forlag og kan nås til en veiledende pris på 329 kr. Den gir en helhetlig forståelse av mediemarkedets dynamikk, og inviterer til refleksjon rundt medienes fremtid i vår globaliserte hverdag.

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnMediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer
MerkeIj-Forlag

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 99,- den billigste prisen for Mediemangfold: styring av mediene i et globalisert marked, Pent brukt bok med markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste samfunnsvitenskap for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
99,-
Gjennomsnittspris:
99,-
Høyeste pris:
99,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig