In The Break Av Fred Moten

In The Break Av Fred Moten

Investigates the connections between jazz, sexual identity, and radical black politics In his controversial essay on white jazz musician Burton Greene, Amiri Baraka asserted that jazz was exclusively an African American art form and explicitly fused the idea of a black aesthet......
fra 339,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<P><B>Investigates the connections between jazz, sexual identity, and radical black politics</B><BR/><BR/> In his controversial essay on white jazz musician Burton Greene, Amiri Baraka asserted that jazz was exclusively an African American art form and explicitly fused the idea of a black aesthetic with radical political traditions of the African diaspora.<I> In the Break</I> is an extended riff on “The Burton Greene Affair,” exploring the tangled relationship between black avant-garde in music and literature in the 1950s and 1960s, the emergence of a distinct form of black cultural nationalism, and the complex engagement with and disavowal of homoeroticism that bridges the two. Fred Moten focuses in particular on the brilliant improvisatory jazz of John Coltrane, Ornette Coleman, Albert Ayler, Eric Dolphy, Charles Mingus, and others, arguing that all black performance—culture, politics, sexuality, identity, and blackness itself—is improvisation.<BR/><BR/> F
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Investigates the connections between jazz, sexual identity, and radical black politics In his controversial essay on white jazz musician Burton Greene, Amiri Baraka asserted that jazz was exclusively an African American art form and explicitly fused the idea of a black aesthetic with radical political traditions of the African diaspora. In the Break is an extended riff on "The Burton Greene Affair," exploring the tangled relationship between black avant-garde in music and literature in the 1950s and 1960s, the emergence of a distinct form of black cultural nationalism, and the complex engagement with and disavowal of homoeroticism that bridges the two. Fred Moten focuses in particular on the brilliant improvisatory jazz of John Coltrane, Ornette Coleman, Albert Ayler, Eric Dolphy, Charles Mingus, and others, arguing that all black performance-culture, politics, sexuality, identity, and blackness itself-is improvisation.For Moten, improvisation provides a unique epistemological standpoint from which to investigate the provocative connections between black aesthetics and Western philosophy. He engages in a strenuous critical analysis of Western philosophy (Heidegger, Kant, Husserl, Wittgenstein, and Derrida) through the prism of radical black thought and culture. As the critical, lyrical, and disruptive performance of the human, Moten's concept of blackness also brings such figures as Frederick Douglass and Karl Marx, Cecil Taylor and Samuel R.Delany, Billie Holiday and William Shakespeare into conversation with each other. Stylistically brilliant and challenging, much like the music he writes about, Moten's wide-ranging discussion embraces a variety of disciplines-semiotics, deconstruction, genre theory, social history, and psychoanalysis-to understand the politicized sexuality, particularly homoeroticism, underpinning black radicalism. In the Break is the inaugural volume in Moten's ambitious intellectual project-to establish an aesthetic genealogy of the black radical tradition

Produktinformasjon

Oppdag "In The Break Av Fred Moten"

"In The Break Av Fred Moten" gir deg en dypdykk i de komplekse forbindelsene mellom jazz, seksuell identitet og radikal svart politikk. Moten tar oss med på en reise som utforsker det vi ofte overser: hvordan musikk speiler samfunnets strukturer og krefter.

En Utvidet Undersøkelse av Jazz og Identitet

I denne banebrytende teksten gjør Moten en grundig analyse av den svarte avantgardebevegelsen innen musikk og litteratur på 1950- og 60-tallet. Med en spesiell vekt på fantastiske improvisasjoner av legender som John Coltrane og Ornette Coleman, stiller han spørsmål ved hva det betyr å være svart i en verden der improvisasjon i stor grad er selve essensen av svart kultur.

Hvorfor Velge "In The Break Av Fred Moten"?

  • Unik tilnærming: Moten kombinerer radikal svart tenkning med en dyptgående kritikk av vestlig filosofi.
  • Stylish og utfordrende: Den litterære stilen er både provoserende og gripende, omtrent som musikken han skriver om.
  • Multidisiplinært perspektiv: Boken tar for seg ulike fagområder, fra psychoanalyse til sosialhistorie.
  • Engasjerende dialog: Får frem samtaler mellom historiske figurer som Frederick Douglass og Karl Marx.

Felles Elementer som Forener Musikk og Politikk

Gjennom sitt verk undersøker Moten den politiserte seksualiteten som ligger til grunn for svart radikalisme. Med verket "In The Break" får du ikke bare historiens røst, men også et kunstnerisk blikk på hvordan det som sies, gjøres og oppleves.

Ikke gå glipp av muligheten til å utforske denne enestående boka som blander musikk og politikk på en måte du aldri har opplevd før. Vil du forstå svarthet som en dynamisk kunstform? "In The Break Av Fred Moten" er et must-read!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerKultur, Samfunn og politikk
FormatPaperback
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 339,- den billigste prisen for In The Break Av Fred Moten blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
278,-
Gjennomsnittspris:
278,-
Høyeste pris:
278,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig