Tettere På Naturfag I Klasserommet

Tettere På Naturfag I Klasserommet

Hva kjennetegner naturfagundervisning med god kvalitet?God naturfagundervisning legger til rette for at elever får et personlig engasjement i temaer de vil utforske ved hjelp av naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter. Naturfag på sitt beste kan engasjere elevene i praktiske problemstillinger i klasserommet med situasjone......
fra 386,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva kjennetegner naturfagundervisning med god kvalitet? God naturfagundervisning legger til rette for at elever får et personlig engasjement i temaer de vil utforske ved hjelp av naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter. Naturfag på sitt beste kan engasjere elevene i praktiske problemstillinger i klasserommet med situasjoner som må løses her og nå. Dette krever ofte en kombinasjon av engasjement, praktisk sans, sunn fornuft og faglig kunnskap. Det finnes allerede solid forskning på naturfagundervisning i norsk skole. I denne boka, som bygger på LISSI-studien (Linking Instruction in Science and Student Impact), supplerer forfatterne eksisterende studier ved å gi rike beskrivelser av undervisningspraksiser ved at de har fått mulighet til å observere hva som virkelig skjer i naturfagundervisningen i 20 norske klasserom på barne- og ungdomstrinnet. Resultatet har blitt en viktig dokumentasjon på hva som skjer i norsk skole, og samtidig en inspirerende og tankevekkende bok om hva god naturfagundervisning er og kan være. Boka er skrevet for lærere, lærerutdannere, studenter innenfor naturfagdidaktikk og forskere. Marianne Ødegaard, Marit Kjærnsli og Magdalena Kersting er bokas redaktører. Solveig Karlsen, Mai Lill Suhr Lunde, Magne Olufsen og Johannes Sæleset er bidragsytere. Marianne Ødegaard er professor i naturfagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Marit Kjærnsli er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Magdalena Kersting har doktorgrad i fysikkdidaktikk og er postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Hva kjennetegner naturfagundervisning med god kvalitet?God naturfagundervisning legger til rette for at elever får et personlig engasjement i temaer de vil utforske ved hjelp av naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter. Naturfag på sitt beste kan engasjere elevene i praktiske problemstillinger i klasserommet med situasjoner som må løses her og nå. Dette krever ofte en kombinasjon av engasjement, praktisk sans, sunn fornuft og faglig kunnskap.Det finnes allerede solid forskning på naturfagundervisning i norsk skole. I denne boka, som bygger på LISSI-studien (Linking Instruction in Science and Student Impact), supplerer forfatterne eksisterende studier ved å gi rike beskrivelser av undervisningspraksiser ved at de har fått mulighet til å observere hva som virkelig skjer i naturfagundervisningen i 20 norske klasserom på barne- og ungdomstrinnet. Resultatet har blitt en viktig dokumentasjon på hva som skjer i norsk skole, og samtidig en inspirerende og tankevekkende bok om hva god naturfagundervisning er og kan være.Boka er skrevet for lærere, lærerutdannere, studenter innenfor naturfagdidaktikk og forskere.Marianne Ødegaard, Marit Kjærnsli og Magdalena Kersting er bokas redaktører. Solveig Karlsen, Mai Lill Suhr Lunde, Magne Olufsen og Johannes Sæleset er bidragsytere.Marianne Ødegaard er professor i naturfagdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.Marit Kjærnsli er førsteamanuensis ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.Magdalena Kersting har doktorgrad i fysikkdidaktikk og er postdoktor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo.

Produktinformasjon

Oppdag 'Tettere På Naturfag I Klasserommet'

Er du klar for å ta naturfagundervisningen til et nytt nivå? Med boken Tettere På Naturfag I Klasserommet får du en uunnværlig ressurs som gir deg innsikt i hva som virkelig betyr noe i naturfagopplæringen. Gjennom dypdykk i 20 norske klasserom avdekker forfatterne hva som kjennetegner høykvalitets naturfagundervisning hvor elevene blir engasjert og aktørene i eget læringsprosjekt.

Hva kan du forvente av 'Tettere På Naturfag'

  • Faglig dybde: Boken er basert på den anerkjente LISSI-studien (Linking Instruction in Science and Student Impact) og tilbyr forskningsbaserte innblikk.
  • Praktiske eksempler: Oppdag hvordan teori omsettes til praksis med konkrete caser fra klasserommet.
  • Engasjerende tilnærming: Boken tar for seg hvordan lærere kan skape interaktive læringsmiljøer hvor elever får utforske og oppdage.
  • For alle aktører: Uansett om du er lærer, lærerutdanner, student eller forsker, gir denne boken mye verdifull innsikt.

Forfattere med ekspertise

Tettere På Naturfag I Klasserommet er redigert av kjente forskere som Marianne Ødegaard, Marit Kjærnsli og Magdalena Kersting. Deres samlede erfaring og kunnskap skaper en dyptgående guide til hva god naturfagundervisning er - og kan være.

Hvorfor velge 'Tettere På Naturfag'?

Å investere i Tettere På Naturfag I Klasserommet betyr å prioritere kvalitetsundervisning. Med overbevisende eksempler og metoder vil denne boken inspirere til praktiske tilnærminger som fungerer i det virkelige liv.

Ikke gå glipp av sjansen til å styrke dine ferdigheter innen naturfagdidaktikk. Klikk deg inn og oppdag hvordan du kan gjøre undervisningen både engasjerende og meningsfull for dine elever!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 386,- den billigste prisen for Tettere På Naturfag I Klasserommet blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
332,-
Gjennomsnittspris:
353,-
Høyeste pris:
415,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig