Race, Gender, and Deviance in Xbox Live

Race, Gender, and Deviance in Xbox Live

By focusing on the experiences of users, gamers, and audiences inside one of the world¿s largest gaming communities (Xbox Live), this book provides an overview of the landscape, architecture, and socio-technical structure of console gaming. Building on previous research regarding race, gender, and technology, it prov......
fra 469,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
<p>By focusing on the experiences of users, gamers, and audiences inside one of the world¿s largest gaming communities (Xbox Live), this book provides an overview of the landscape, architecture, and socio-technical structure of console gaming. Building on previous research regarding race, gender, and technology, it provides a much-needed intersectional approach to virtual gaming communities. It draws from a wide breadth of disciplines and interviews with minoritized and marginalized users to offer an overview of the virtual oppressions these individuals navigate and resist.</p><p>In this Tenth Anniversary Edition, author Kishonna L. Gray introduces the audience to a perspective on console gaming environments called ¿Multi-mediated Interactive Console Environments.¿ This new chapter provides a necessary understanding of these dynamic digital communities, adding console games, which have been heretofore left out of conversations on gaming, to platform studies, and addressing troubling ex
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
By focusing on the experiences of users, gamers, and audiences inside one of the world’s largest gaming communities (Xbox Live), this book provides an overview of the landscape, architecture, and socio-technical structure of console gaming. Building on previous research regarding race, gender, and technology, it provides a much-needed intersectional approach to virtual gaming communities. It draws from a wide breadth of disciplines and interviews with minoritized and marginalized users to offer an overview of the virtual oppressions these individuals navigate and resist.In this Tenth Anniversary Edition, author Kishonna L. Gray introduces the audience to a perspective on console gaming environments called “Multi-mediated Interactive Console Environments.” This new chapter provides a necessary understanding of these dynamic digital communities, adding console games, which have been heretofore left out of conversations on gaming, to platform studies, and addressing troubling examples on race, gender, and other identities. While the majority of scholarship on gaming comes from disciplines related to media studies and communication, it is imperative that criminological scholars engage the narrative and help move the focus on gaming beyond acts of violence or as a space that propels the military industrial complex.By bringing together cultural studies, criminology, media studies, game studies, and others, this text offers interdisciplinary approaches to making sense of not only the technology and its impact on users and cultures, but also the impact that (sub)cultures have had on gaming. It is essential reading for scholars and practitioners seeking solutions to some of gaming’s biggest challenges such as how to reduce harm in online gaming.

Produktinformasjon

```html

Utforsk 'Race, Gender, and Deviance in Xbox Live'

Oppdag et dyptgående blikk på en av verdens største spillverdenene med Race, Gender, and Deviance in Xbox Live! Denne boken av Kishonna L. Gray analyserer hvordan rase, kjønn og avvik påvirker opplevelsene til brukere innen Xbox Live, og gir et helt nytt perspektiv på hvordan sosiale forhold spiller inn i spillmiljøene.

Hvorfor Velge Denne Boken?

  • Interseksjonell Analyse: Boken bygger på tidligere forskning og gir innblikk i de komplekse dynamikkene i virtuelle spillmiljøer.
  • Intervjuer med Marginaliserte: Gray inkluderer stemmene til minoriteter og gir oss et unikt innblikk i deres opplevelser.
  • Nye Perspektiver: Detaljer om “Multi-mediated Interactive Console Environments” gir en dypere forståelse av konsollspill.

Essensen av 'Race, Gender, and Deviance in Xbox Live'

Med sitt tverrfaglige perspektiv kombinerer tekstene elementer fra kulturstudier, kriminologi, mediestudier og spillstudier for å dekke hvordan teknologi påvirker både spilleren og kulturen rundt. Selv om mye av forskningen på gaming fokuserer på vold og militarisme, åpner denne boken døren for mer nyanserte diskusjoner.

En Uunnværlig Ressurs

Enten du er en akademiker eller en praktiker som ønsker å forstå hvordan man kan redusere skade i online gaming, er Race, Gender, and Deviance in Xbox Live en essensiell lesning. Den belyser hvordan kulturelle og tekniske aspekter kontinuerlig former spillopplevelser.

Er Du Klar for Å Dykke Inn?

Bli med på en reise som utfordrer dine tanker om digital kultur. Kjøp Race, Gender, and Deviance in Xbox Live i dag, og vær en del av samtalen som former fremtiden for både spill og samfunn!

```

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnRace, Gender, and Deviance in Xbox Live
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 469,- den billigste prisen for Race, Gender, and Deviance in Xbox Live blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste historie og dokumentar for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
469,-
Gjennomsnittspris:
469,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig