Skoleutvikling I Videregående Opplæring Av Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik

Skoleutvikling I Videregående Opplæring Av Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik

Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om skoleutvikling i videregående opplæring i norsk kontekst. Denne boken tilbyr et kunnskapsgrunnlag for hvordan lærere og skoleledere kan arbeide i profesjonelle læringsfellesskap for å utvikle undervisnings- og vurderingspraksis.Med utgangspunkt i forsknings- og utviklingsprosjektet......
fra 358,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om skoleutvikling i videregående opplæring i norsk kontekst. Denne boken tilbyr et kunnskapsgrunnlag for hvordan lærere og skoleledere kan arbeide i profesjonelle læringsfellesskap for å utvikle undervisnings- og vurderingspraksis. Med utgangspunkt i forsknings- og utviklingsprosjektet Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering (SKUV) presenterer den teoretiske modeller og praktiske verktøy for skoleutvikling. De ulike kapitlene viser hvordan lærere og ledere kan anvende sin faglige kompetanse når de utforsker praksis i fellesskap. Ett kapittel gir en innføring i skolebasert videreutdanning som en modell for skoleutvikling og undersøker hva det innebærer å utforske praksis. Et annet kapittel drøfter forholdet mellom formativ vurdering, bruk av elevresultater og vurdering for læring og viser eksempler på hvordan lærere arbeider med bruk av elevdata for å tilpasse undervisning. Andre kapitler presenterer eksempler på hvordan lærere kan samarbeide for å utforske egen praksis, integrere autentisk vurdering og involvere bedrifter i vurdering i yrkesfag. Samlet bidrar kapitlene med kunnskap og motivasjon til å arbeide videre med å undersøke og videreutvikle praksis i skolen. Bokens redaktører har vært Lise Vikan Sandvik og Henning Fjørtoft. Anne Berit Emstad, Pia Skog Hagerup, Ellen Juvik, Bård Knutsen, Alex Strømme, Bodil Svendsen og Sissel Utgaard, samt bokens redaktører, er bidragsytere til kapitlene Lise Vikan Sandvik er professor ved NTNU, og hennes spesialfelt er skoleutvikling, vurdering, partnerskap i lærerutdanningen og fremmedspråkdidaktikk. Hun leder et aktivt forskningsmiljø innen vurdering og skoleutvikling og har gitt ut bøker og artikler både nasjonalt og internasjonalt, blant annet Vurderingskompetanse i skolen (2016). Henning Fjørtoft er professor i norsk fagdidaktikk ved NTNU. Han arbeider med vurdering, lesing og skriving i skolen så vel som med skoleutvikling. Han har publisert flere bøker, blant annet Norskdidaktikk (2014) og Effektiv planlegging og vurdering (2. utg., 2015).
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om skoleutvikling i videregående opplæring i norsk kontekst. Denne boken tilbyr et kunnskapsgrunnlag for hvordan lærere og skoleledere kan arbeide i profesjonelle læringsfellesskap for å utvikle undervisnings- og vurderingspraksis.Med utgangspunkt i forsknings- og utviklingsprosjektet Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering (SKUV) presenterer den teoretiske modeller og praktiske verktøy for skoleutvikling. De ulike kapitlene viser hvordan lærere og ledere kan anvende sin faglige kompetanse når de utforsker praksis i fellesskap. Ett kapittel gir en innføring i skolebasert videreutdanning som en modell for skoleutvikling og undersøker hva det innebærer å utforske praksis. Et annet kapittel drøfter forholdet mellom formativ vurdering, bruk av elevresultater og vurdering for læring og viser eksempler på hvordan lærere arbeider med bruk av elevdata for å tilpasse undervisning. Andre kapitler presenterer eksempler på hvordan lærere kan samarbeide for å utforske egen praksis, integrere autentisk vurdering og involvere bedrifter i vurdering i yrkesfag. Samlet bidrar kapitlene med kunnskap og motivasjon til å arbeide videre med å undersøke og videreutvikle praksis i skolen.Bokens redaktører har vært Lise Vikan Sandvik og Henning Fjørtoft. Anne Berit Emstad, Pia Skog Hagerup, Ellen Juvik, Bård Knutsen,Alex Strømme, Bodil Svendsen og Sissel Utgaard, samt bokens redaktører, er bidragsytere til kapitleneLise Vikan Sandvik er professor ved NTNU, og hennes spesialfelt er skoleutvikling, vurdering, partnerskap i lærerutdanningen og fremmedspråkdidaktikk. Hun leder et aktivt forskningsmiljø innen vurdering og skoleutvikling og har gitt ut bøker og artikler både nasjonalt og internasjonalt, blant annet Vurderingskompetanse i skolen (2016).Henning Fjørtoft er professor i norsk fagdidaktikk ved NTNU. Han arbeider med vurdering, lesing og skriving i skolen så vel som med skoleutvikling. Han har publisert flere bøker, blant annet Norskdidaktikk (2014) og Effektiv planlegging og vurdering (2. utg., 2015).

Produktinformasjon

Utforsk Skoleutvikling I Videregående Opplæring Av Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik

Er du klar for å ta din forståelse av skoleutvikling til et nytt nivå? Denne boken, Skoleutvikling I Videregående Opplæring, gir deg verktøyene du trenger for å navigere i den norske utdannelseskonteksten. Basert på solid forskning og praktisk erfaring, er denne boken laget for både lærere og skoleledere som ønsker å styrke undervisningen og vurderingen i skolen.

Innhold og Struktur i Boken

  • Fagspesifikke kapitler: Hvert kapittel tar for seg spesifikke aspekter av skoleutvikling, fra formativ vurdering til samarbeid mellom lærere.
  • Praktiske verktøy: Boken tilbyr modeller og verktøy som enkelt kan implementeres i klasserommet.
  • Fellesskapslæring: Med et fokus på profesjonelle læringsfellesskap, viser boken hvordan lærere kan lære av hverandre.
  • Aktuelle eksempler: Les hvordan skoler har involvert lokale bedrifter i vurderingsprosessen for yrkesfag.

Hvorfor Velge Denne Boken?

Som pedagog er det essensielt å holde seg oppdatert med de nyeste metodene og forskningen. Skoleutvikling I Videregående Opplæring Av Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik gir deg ikke bare teoretisk kunnskap, men også konkrete eksempler og verktøy. Boken er et resultat av et forsknings- og utviklingsprosjekt, SKUV, som har som mål å fremme kompetanseutvikling innen vurdering. Ikke la deg lure av at det finnes lite forskningsbasert kunnskap innen dette området; nå har du muligheten til å tilegne deg en omfattende kunnskapsbase!

For hvem er boken ment?

Enten du er lærer, skoleleder eller studerer til en pedagogisk grad, er denne boken et must. Den gir verdifull innsikt i hvordan man kan forbedre lærerpraksis og elevenes læringsutbytte. Med bidrag fra erfarne eksperter innen vurdering og skoleutvikling, får du et helhetlig perspektiv på hvordan du kan gjøre en forskjell i undervisningen.

Oppsummering

I en tid hvor skoleutvikling er mer relevant enn noensinne, tilbyr Skoleutvikling I Videregående Opplæring en unik sjanse til å lære og vokse som pedagog. Venner, hvorfor vente? Grip muligheten til å forbedre din praksis og bli en bedre lærer med denne inspirerende og informative boken!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 358,- den billigste prisen for Skoleutvikling I Videregående Opplæring Av Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
308,-
Gjennomsnittspris:
319,-
Høyeste pris:
349,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig