Utdanning For Tverrfaglige Mål

Utdanning For Tverrfaglige Mål

Tverrfaglighet har vært tema i skole og lærerutdanning lenge, og LK20 understreker viktigheten av å jobbe på tvers av fagdisipliner, blant annet gjennom de tverrfaglige temaene. I lærerutdanningen jobbes det med fagovergripende temaer, blant annet digital kompetanse, forsknings-og utviklingskompetanse og mangfoldskompetanse.......
fra 419,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Tverrfaglighet har vært tema i skole og lærerutdanning lenge, og LK20 understreker viktigheten av å jobbe på tvers av fagdisipliner, blant annet gjennom de tverrfaglige temaene. I lærerutdanningen jobbes det med fagovergripende temaer, blant annet digital kompetanse, forsknings-og utviklingskompetanse og mangfoldskompetanse. Det er disse tre fagovergripende kompetansene denne boka har som omdreiningspunkt. Ved å lese denne boka får du som lærerstudent og lærer inngående kjennskap til hva fagovergripende kompetanse for lærere er. Vi retter oppmerksomheten mot tverrfaglighet og fagovergripende mål i grunnskole og lærerutdanning ¿ og hvilken kompetanse lærere trenger for å ivareta disse. Boka presenterer fagovergripende lærerkompetanser fra en rekke synsvinkler, med kapitler både fra læreres praksis i klasserommet og forskeres funn etter intervjuer og observasjoner. På denne måten framkommer et mangefasettert bilde. Gjennom kapitlene i denne boka kan alle som jobber med skole og lærerutdanning, få nye perspektiver på lærerens kompetanse, og også bedre forståelse av de mange perspektivene som finnes. Monica Johannesen, Pål Lundberg og Bjørn Smestad er bokas redaktører. Bidragsytere er Kriss Freyr Baldvinsson, Lillan Solsrud Buraas, Astrid Gillespie, Silje Gjertsen, Lisbeth Elvebakk, Per Jacob Gisholt, Sandra Kristina Hansen, Ove Edvard Hatlevik, Ellen Konstanse Hovik, Heidi Hvistendal, Harald Jarning, Evy Jøsok, Anders Heggenes Lauvstad, Anke Wiesenack Lillehauge, Birgitte Lund Nielsen, Siri Pettersen, Lars Reinholdtsen, Hanne Rinholm, Sofie Storkersen, Kirsten E. Thorsen, Karin Vedvik, Leikny Øgrim og Mona Liland Aabel. Monica Johannesen er professor i IKT og digital kompetanse ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet. Hun underviser og forsker i fagfeltet digitalisering og læreres digitale kompetanse og har ledet og deltatt i en rekke prosjekter om digitalisering av utdanning. Pål Lundberg er førstelektor i norskdidaktikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet. Han har lang erfaring som norsklærer i grunnskolen, og forskningsinteressene omfatter blant annet flerspråklighet, vurdering, praksisopplæring og profesjonell lærerkompetanse. Bjørn Smestad er dosent i matematikkdidaktikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet, og dosent II ved Høgskulen i Volda. Han har et bredt interessefelt innen lærerutdanning og har blant annet forsket på mangfoldsdimensjoner i matematikkfaget. Han har også deltatt i større forskningsprosjekter som har sett på hvordan lærerstudenter utvikler seg til profesjonsutøvere gjennom teori- og praksisstudier.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Tverrfaglighet har vært tema i skole og lærerutdanning lenge, og LK20 understreker viktigheten av å jobbe på tvers av fagdisipliner, blant annet gjennom de tverrfaglige temaene. I lærerutdanningen jobbes det med fagovergripende temaer, blant annet digital kompetanse, forsknings-og utviklingskompetanse og mangfoldskompetanse. Det er disse tre fagovergripende kompetansene denne boka har som omdreiningspunkt.Ved å lese denne boka får du som lærerstudent og lærer inngående kjennskap til hva fagovergripende kompetanse for lærere er. Vi retter oppmerksomheten mot tverrfaglighet og fagovergripende mål i grunnskole og lærerutdanning – og hvilken kompetanse lærere trenger for å ivareta disse. Boka presenterer fagovergripende lærerkompetanser fra en rekke synsvinkler, med kapitler både fra læreres praksis i klasserommet og forskeres funn etter intervjuer og observasjoner. På denne måten framkommer et mangefasettert bilde. Gjennom kapitlene i denne boka kan alle som jobber med skole og lærerutdanning, få nye perspektiver på lærerens kompetanse, og også bedre forståelse av de mange perspektivene som finnes.Monica Johannesen, Pål Lundberg og Bjørn Smestad er bokas redaktører. Bidragsytere er Kriss Freyr Baldvinsson, Lillan Solsrud Buraas, Astrid Gillespie, Silje Gjertsen, Lisbeth Elvebakk, Per Jacob Gisholt, Sandra Kristina Hansen, Ove Edvard Hatlevik, Ellen Konstanse Hovik, Heidi Hvistendal, Harald Jarning, Evy Jøsok, Anders Heggenes Lauvstad, Anke Wiesenack Lillehauge, Birgitte Lund Nielsen, Siri Pettersen, Lars Reinholdtsen, Hanne Rinholm, Sofie Storkersen, Kirsten E. Thorsen, Karin Vedvik, Leikny Øgrim og Mona Liland Aabel.Monica Johannesen er professor i IKT og digital kompetanse ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet. Hun underviser og forsker i fagfeltet digitalisering og læreres digitale kompetanse og har ledet og deltatt i en rekke prosjekter om digitalisering av utdanning.Pål Lundberg er førstelektor i norskdidaktikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet. Han har lang erfaring som norsklærer i grunnskolen, og forskningsinteressene omfatter blant annet flerspråklighet, vurdering, praksisopplæring og profesjonell lærerkompetanse.Bjørn Smestad er dosent i matematikkdidaktikk ved Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, OsloMet, og dosent II ved Høgskulen i Volda. Han har et bredt interessefelt innen lærerutdanning og har blant annet forsket på mangfoldsdimensjoner i matematikkfaget. Han har også deltatt i større forskningsprosjekter som har sett på hvordan lærerstudenter utvikler seg til profesjonsutøvere gjennom teori- og praksisstudier.

Produktinformasjon

Utdanning For Tverrfaglige Mål - Din Guide til Fagovergripende Kompetanse

Er du lærerstudent eller allerede en erfaren lærer? Da vet du hvor viktig det er å navigere i den stadig mer komplekse utdanningsverdenen. Utdanning For Tverrfaglige Mål gir deg verdifulle innsikter i hvordan du kan integrere tverrfaglighet i undervisningen din. Denne boka er en uunnvikelig ressurs, som lar deg forstå hva som kreves for å mestre aldri så små faglige grenser.

Hva Kan Du Forvente fra Denne Boken?

  • Fagovergripende Temaer: Boka tar for seg essensielle områder som d digital kompetanse, forsknings- og utviklingskompetanse, og mangfoldskompetanse, som alle er avgjørende for deg i klasserommet.
  • Praksisnær Tilnærming: Gjennom kapitler fra både praktiserende lærere og forskere, får du et helhetlig bilde av hva tverrfaglighet kan bety for deg.
  • Perspektiver og Innblikk: Denne boka gir nye perspektiver på lærerens kompetanse, eksempelvis hvordan lærere utvikler seg gjennom teori og praksis.

Redaktørens og Bidragsyternes Kompetanse

Boka er redigert av Monica Johannesen, Pål Lundberg og Bjørn Smestad - alle ledende eksperter innen sine felt. Med dype kunnskaper om digitalisering, norskdidaktikk og matematikkdidaktikk tar de deg med på en reise gjennom tverrfaglig undervisning.

Hvorfor Velge Utdanning For Tverrfaglige Mål?

Med essensielle verktøy for pedagogisk refleksjon og utvikling, er Utdanning For Tverrfaglige Mål mer enn bare en bok – det er en viktig ressurs for å møte LK20s krav om tverrfaglighet. Ved å lese denne boka, styrker du ikke bare din egen kompetanse, men også elevenes læringsopplevelser.

Er du klar for å ta skrittet videre i din utdanningsreise? Med Utdanning For Tverrfaglige Mål er du godt rustet til å håndtere fremtidens utdanningsutfordringer!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnUtdanning for tverrfaglige mål
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 419,- den billigste prisen for Utdanning For Tverrfaglige Mål blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Fallende
Laveste pris:
375,-
Gjennomsnittspris:
398,-
Høyeste pris:
469,-
Beste tilbudet:
platekompaniet.no
Ikke tilgjengelig