Strategi I Praksis Av Erik Wilberg

Strategi I Praksis Av Erik Wilberg

Strategi er på mange måter blitt et moteord som brukes i alle mulige sammenhenger. Markedsføring blir f.eks. til strategisk markedsføring og økonomistyring til strategisk økonomistyring. Derfor er det behov for å rydde i begreper og lage en systematikk som både er enkel og inspirerende å jobbe etter.Strategi i praksis ble skr......
fra 399,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Strategi er på mange måter blitt et moteord som brukes i alle mulige sammenhenger. Markedsføring blir f.eks. til strategisk markedsføring og økonomistyring til strategisk økonomistyring. Derfor er det behov for å rydde i begreper og lage en systematikk som både er enkel og inspirerende å jobbe etter. Strategi i praksis ble skrevet dels pga. en frustrasjon over at det finnes lite oppdatert strategimateriale på markedet i Norge, og dels på grunnlag av mange samtaler om strategibegreper og -modeller med studenter og ledere. Boken er ment å skulle inspirere og stimulere til diskusjon. Strategi i praksis har først og fremst som målsetting å gi ledere og andre en innføring i strategi og strategisk tenkning og en innsikt i hva strategi er, og hva det kan brukes til. Boken passer også veldig godt som kurs- og studiemateriale ved (bedrifts)interne kurs og etterutdanning av kortere varighet. Sist, men ikke minst, egner den seg svært godt som pensum, enten obligatorisk ved siden av en innføringsbok eller som tilleggslitteratur, for studenter som tar kurs på bachelornivå i strategi. Erik Wilberg har mastergrad (MBA) fra Henley Business School i England og en doktorgrad (DBA) fra samme sted. Han har arbeidet i medie- og avisbransjen siden 1977 og som konsulent i strategi og endringsledelse i Norge og i Sverige i en årrekke. Han forsker i medieøkonomi og brukes ofte som kommentator i pressen og riksmedia på medieøkonomiske spørsmål. Siden 2005 har han arbeidet som førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, og siden 2015 ved BIs campus i Bergen med strategi som fag.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
Strategi er på mange måter blitt et moteord som brukes i alle mulige sammenhenger. Markedsføring blir f.eks. til strategisk markedsføring og økonomistyring til strategisk økonomistyring. Derfor er det behov for å rydde i begreper og lage en systematikk som både er enkel og inspirerende å jobbe etter.Strategi i praksis ble skrevet dels pga. en frustrasjon over at det finnes lite oppdatert strategimateriale på markedet i Norge, og dels på grunnlag av mange samtaler om strategibegreper og -modeller med studenter og ledere. Boken er ment å skulle inspirere og stimulere til diskusjon.Strategi i praksis har først og fremst som målsetting å gi ledere og andre en innføring i strategi og strategisk tenkning og en innsikt i hva strategi er, og hva det kan brukes til. Boken passer også veldig godt som kurs- og studiemateriale ved (bedrifts)interne kurs og etterutdanning av kortere varighet. Sist, men ikke minst, egner den seg svært godt som pensum, enten obligatorisk ved siden av en innføringsbok eller som tilleggslitteratur, for studenter som tar kurs på bachelornivå i strategi.Erik Wilberg har mastergrad (MBA) fra Henley Business School i England og en doktorgrad (DBA) fra samme sted. Han har arbeidet i medie- og avisbransjen siden 1977 og som konsulent i strategi og endringsledelse i Norge og i Sverige i en årrekke. Han forsker i medieøkonomi og brukes ofte som kommentator i pressen og riksmedia på medieøkonomiske spørsmål. Siden 2005 har han arbeidet som førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, og siden 2015 ved BIs campus i Bergen med strategi som fag.

Produktinformasjon

Innføring i Strategi med 'Strategi I Praksis Av Erik Wilberg'

Ønsker du å forstå strategisk tenkning på en enklere og mer inspirerende måte? Boken Strategi I Praksis Av Erik Wilberg tar deg med på en reise gjennom begreper og modeller som forenkler komplekse strategiske konsepter. Dette er en uunnværlig ressurs for både ledere og studenter, og passer perfekt som kursmateriale eller supplement i undervisningen.

Hvorfor Velge 'Strategi I Praksis'?

  • Unik innsikt: Skrevet av en ekspert med over 40 års erfaring innen mediebransjen og strategiutvikling.
  • Enkel systematikk: Boken rydder opp i begrepene og tilbyr en lettfattelig struktur.
  • Inspirasjon til diskusjon: Designet for å engasjere leseren i aktive diskusjoner om strategi.
  • Passer for alle: Perfekt for både nybegynnere og erfarne fagfolk som ønsker å friske opp kunnskapene sine.

Målgrupper og Bruksområder

Strategi I Praksis er ideell for:

  • Bedriftsledere som ønsker å implementere effektiv strategisk planlegging
  • Studenter på bachelornivå som studerer strategi
  • Fagfolk på utdanningsprogrammer eller etterutdanning innenfor strategi og ledelse

Enten du er ny i strategiens verden eller en erfaren leder, vil denne boken gi deg de verktøyene du trenger for å navigere i dagens komplekse landskap.

Forfatterens Kvalifikasjoner

Erik Wilberg innehar en mastergrad (MBA) fra Henley Business School og en doktorgrad (DBA). Han har arbeidet i flere år som førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, og er en anerkjent kommentator innen medieøkonomi.

La Strategi I Praksis Av Erik Wilberg bli din guide til å forstå og anvende strategi i praksis! Vi garanterer at du vil finne nytte i de praktiske tilnærmingene og de inspirerende diskusjonene som boken legger opp til.

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkNorsk
Generelt
Sett
Nei

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 399,- den billigste prisen for Strategi I Praksis Av Erik Wilberg blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
335,-
Gjennomsnittspris:
350,-
Høyeste pris:
371,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig