Good To Great Av Jim Collins

Good To Great Av Jim Collins

Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Har stikkordregister....
fra 149,-
Tilgjengelig i 3 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Har stikkordregister.
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
The Challenge Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the very beginning. But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness? The Study For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great? The Standards Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world''s greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.The Comparisons The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good? Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don''t. The FindingsThe findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap.“Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.” Perhaps, but who can afford to ignore these findings?

Produktinformasjon

Transformasjonenfra God til Stor: Good To Great Av Jim Collins

Er du nysgjerrig på hva som skiller de virkelig suksessfulle selskapene fra de som bare klarer seg? Good To Great Av Jim Collins er den ultimate guiden som avdekker hemmelighetene bak bedrifter som har oppnådd enestående resultater, selv fra sine beskjedne utgangspunkt!

Nøkkelinnsikter fra Good To Great

I løpet av et fem år langt forskningsprosjekt med over 20 eksperter, utforsket Collins hvorfor enkelte bedrifter klarer å ta spranget fra å være bare "gode" til å bli "store". Kompetanse, disiplin og teknologi spiller alle viktige roller – men det er lederskap som virkelig avgjør!

  • Level 5 Leaders: En overraskende oppdagelse om hvilken type ledelse som kreves for å oppnå storhet.
  • The Hedgehog Concept: Lær hvordan man kan oppnå enkelhet gjennom tre sentrale sirkler.
  • A Culture of Discipline: Effektiv kombinasjon av disiplin og entreprenørskap fører til fantastiske resultater.
  • Technology Accelerators: Hvordan suksessrike bedrifter tenker annerledes om teknologiens rolle.
  • The Flywheel and the Doom Loop: Unngå radikale endringer som kan føre til fiasko.

Bokdetaljer

Good To Great Av Jim Collins er utgitt av Harper Business og har 320 sider med tankevekkende forskning og praktisk innsikt. Boken er skrevet på engelsk med ISBN 9780066620992. Den rette boken for alle som ønsker å ta sine lederegenskaper og forretningsstrategier til det neste nivået!

Med Good To Great vil du oppdage de universelle kjennetegnene som setter de beste selskapene fra hverandre. Ikke la sjansen gå fra deg – invester i din egen suksess i dag!

Spesifikasjon

Spesifikasjoner
SpråkEngelsk
SjangerBusinesslitteratur, Økonomi og jus
FormatInnbundet
Generelt
Sett
Nei
TypPapirbøker

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 149,- den billigste prisen for Good To Great Av Jim Collins blant 3 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste økonomi og ledelse for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
149,-
Gjennomsnittspris:
149,-
Høyeste pris:
149,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Ikke tilgjengelig