Hearing Double  Jazz, Ontology, Auditory Culture

Hearing Double Jazz, Ontology, Auditory Culture

When we talk about a jazz "standard" we usually mean one of the many songs that jazz musicians repeatedly play as part of their core repertoire. But unlike musical works in the tradition of so-called classical music, standards--whether plucked from the "Great American Songbook" or from recordings by other......
fra 439,-
Tilgjengelig i 2 butikker
Frakt og levering
Beskrivelse
When we talk about a jazz "standard" we usually mean one of the many songs that jazz musicians repeatedly play as part of their core repertoire. But unlike musical works in the tradition of so-called classical music, standards--whether plucked from the "Great American Songbook" or from recordings by other jazz musicians--are always being transformed in performance. They are rearranged and improvised upon, given new chords and altered melodies. These transformations might be small and seemingly unimportant, or they might be radical revisions. Which raises the question: across all of these various performances, what gives a standard its identity? In Hearing Double author Brian Kane answers that question by offering a new theory of musical works that can account for the unique challenges presented by standards. Building from the bottom up--from the actual practices of jazz musicians toward their philosophical implications--he gives a comprehensive theory of how a standard can undergo radi
Forhåndsbestill
Frakt og levering
Beskrivelse
When we talk about a jazz "standard" we usually mean one of the many songs that jazz musicians repeatedly play as part of their core repertoire. But unlike musical works in the tradition of so-called classical music, standards--whether plucked from the "Great American Songbook" or from recordings by other jazz musicians--are always being transformed in performance. They are rearranged and improvised upon, given new chords and altered melodies. These transformations might be small and seemingly unimportant, or they might be radical revisions. Which raises the question: across all of these various performances, what gives a standard its identity? In Hearing Double author Brian Kane answers that question by offering a new theory of musical works that can account for the unique challenges presented by standards. Building from the bottom up--from the actual practices of jazz musicians toward their philosophical implications--he gives a comprehensive theory of how a standard can undergo radical musical transformations yet remain identifiable. Through an analysis of the historical and cultural conditions under which standards came to prominence he shows how popular music from the 1930s to the 1960s was circulated and distributed and provides new insight into why the era of the standard emerged when it did. In addition, Kane addresses the aesthetic significance of standards and describes a special mode of listening that standards require. According to Kane, we effectively "hear double"--hearing an ideal song in our minds at the same time as we hear the live performance with our ears. Filled with case studies and music analysis, Hearing Double will draw the reader''s attention to unheard aspects of jazz performance as well as unrecognized philosophical, social, and cultural dimensions of the jazz repertoire.

Produktinformasjon

Oppdag "Hearing Double: Jazz, Ontology, Auditory Culture"

Er du klar til å dykke ned i den fascinerende verden av jazzmusikk? Hearing Double er en banebrytende bok som utforsker hvordan jazz-standarder transformeres i løpet av fremføringer, og hvordan disse musikkverkene beholder sin identitet til tross for stadig endrede uttrykk.

En Ny Teori for Jazz-standarder

Forfatteren Brian Kane undersøker hvordan jazz-standarder utvikler seg fra tradisjonelle melodier til unike opplevelser som lyttende folk kan kjenne seg igjen i. Gjennom grundig forskning og analyse, stiller han spørsmål ved hva som virkelig gir en standard sin identitet. La oss se nærmere på noen nøkkelpunkter:

  • Transformasjon av Musikk: Standardene rearrangeres og improviseres på en måte som kan være enten subtile eller radikale.
  • Kulturell Kontekst: Kane gir innsikt i de historiske og kulturelle forholdene som førte til populæriseringen av disse verkene mellom 1930- og 1960-tallet.
  • Estetisk Betydning: Boken beskriver den særegne måten vi lytter på når vi opplever en jazz-standard.

Hva Er "Hearing Double"?

Køreskrap og rytmer utforskes i Hearing Double, som trekker oppmerksomhet til de uoppdagede aspektene av jazzopplevelsen. Kane påstår at vi "hører dobbelt" – vi lytter både til den faktiske fremføringen og en idealisert versjon av sangen i vårt sinn. Ønsker du å utvide din forståelse av jazzmusikkens dybde og kompleksitet? Denne boken er et must-have i din musikkbibliotek!

Hvorfor Velge "Hearing Double"?

I tillegg til våre punkter ovenfor, er "Hearing Double: Jazz, Ontology, Auditory Culture" en bok som:

  • Engasjerer både nybegynnere og erfarne musikkelskere.
  • Tilbyr unike case-studier og musikk analyser.
  • Gir innsikt inn i de filosofiske, sosiale, og kulturelle dimensjonene ved jazz.

Med sin unike tilnærming og rike innhold, gir denne boken deg verktøyene til å forstå og sette pris på jazzmusikk på et dypere nivå. Skaff deg din kopi av "Hearing Double" i dag, og opplev magien ved jazz som aldri før!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnHearing Double Jazz, Ontology, Auditory Culture
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 439,- den billigste prisen for Hearing Double Jazz, Ontology, Auditory Culture blant 2 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste kunst og kultur for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
439,-
Gjennomsnittspris:
439,-
Høyeste pris:
439,-
Beste tilbudet:
norli.no
Tilgjengelig