
Ledelse i små og mellomstore virksomheter Pent brukt bok uten markeringer
Ledelse i små og mellomstore virksomheter. Små og mellomstore virksomheter må ivareta de samme kjernefunksjonene som de store. Utfordringen for de mindre er at de ikke har de samme ressursene tilgjengelig i form av stabsenheter og fagpersonell. Dette gjør ledelse av en mindre virksomhet til en stor utfordring.I Norge utgjør s......
For øyeblikket har vi ingen tilbud på dette produktet, men vi inviterer deg til å utforske lignende produkter som kan være av interesse.
Topplisten: Other Brand Økonomi og ledelse
Produktinformasjon
Ledelse i små og mellomstore virksomheter. Små og mellomstore virksomheter må ivareta de samme kjernefunksjonene som de store. Utfordringen for de mindre er at de ikke har de samme ressursene tilgjengelig i form av stabsenheter og fagpersonell. Dette gjør ledelse av en mindre virksomhet til en stor utfordring.I Norge utgjør små og mellomstore virksomheter en overveiende majoritet av totalantallet. Lederen må i slike virksomheter ofte håndtere?ere fagområder enn det vedkommende i utgangspunktet er utdannet til. Dette krever en helhetsforståelse av virksomheten. Denne boken gir deg et helhetlig perspektiv på ledelsesmessige og administrative oppgaver og utfordringer som skiller seg fra det som vanligvis blir behandlet i fagbøker. Boken belyser de ulike kjerneområdene ledere og styret i virksomheten må kunne ivareta, den gir en omfattende gjennomgang av problemområder og gir konkrete råd til deg som leder en mindre virksomhet. Ledelse i små og mellomstore virksomheter står på solid faglig og teoretisk grunn, men ivaretar den praktiske tilnærmingen til temaene den tar opp, også gjennom en omfattende verktøykasse på nett. Denne verktøykassen gir deg spesi? kke hjelpemidler og analyseverktøy i tilknytning til de ulike temaene boken berører. I boken vektlegges et fokus på et økende og kontinuerlig behov for utvikling og endring. Boken henvender seg til deg som er - leder i en mindre eller mellomstor virksomhet - styreleder eller styremedlem i en mindre eller mellomstor virksomhet - student som vil lære om ledelse og virksomhetsutvikling i små og mellomstore virksomheter - konsulent som arbeider med rådgivning til små og mellomstore virksomheter Verktøykassen finner du på www.fagbokforlaget.no/SMV Morten Erichsen er lektor ved Handelshøyskolen BI, der han er nasjonalt fagansvarlig for kurset branding. Han underviser innenfor fagområdene markedsføring, markedskommunikasjon, entreprenørskap, strategi og ledelse på bachelorstudiene samt ved etter- og videreutdanningsprogrammer rettet mot private og offentlige virksomheter. Erichsen er utdannet siviløkonom og har i tillegg graden Master of Management. Før Erichsen ble ansatt på BI, hadde han ulike lederroller innen bank, reklamebyrå og transport. Frode Solberg er høyskolelektor i forretningsutvikling ved Handelshøyskolen BI, der han er nasjonalt kursansvarlig for styrekompetanseprogrammene og flere andre programmer innenfor forretnings- og bedriftsutvikling rettet mot SMB-sektoren. Solberg har bachelor- og masterutdanning fra Handelshøyskolen BI og Handelshøyskolen i Trondheim. Han har over 30 års bred ledererfaring fra både det private næringsliv og offentlig sektor og har vært toppleder og styreleder i flere selskaper i ulike bransjer. Solberg har selv startet fire bedrifter og har innehatt et rekke styrelederverv. Trond Stiklestad er førstelektor ved NTNU Handelshøyskolen i Trondheim og tilknyttet institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Trondheim. Stiklestad er utdannet siviløkonom og sosiolog. Stiklestad har erfaring fra en rekke bedriftsinterne kurs og lederutviklingsprogrammer for både private og offentlige virksomheter. Ved siden av undervisning og foredragsvirksomhet har han i flere år jobbet som rådgiver og har også vært involvert i flere forskningsprosjekter. Stiklestad har også etablert to virksomheter. Forfattere: Morten Erichsen, Frode Solberg, Trond Stiklestad Utgave: 2 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 490 ISBN: 9788245022537 Vekt: 1165 g Forla Fagbokforlaget Akademisk Innbindin Heftet Utgitt: 2018 Veil. pris: 599 kr Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring For flere fagbøker og lærebøker trykk her
Spesifikasjon
Produkt
Produktnavn | Ledelse i små og mellomstore virksomheter Pent brukt bok uten markeringer |
Merke | Other Brand |
Pris og prishistorikk
Liar's PokerApplied Mergers and Acquisitions WorkbookHard Lessons from the Hurt Business Boxing and the Art of LifeThe One Thing You Need to Know About Great Managing Great Leading and Sustained Individual Success
Managing Quality with eBook Access Code Integrating the Supply ChainThe Court of Arbitration for Sport and Its Jurisprudence An Empirical Inquiry into Lex SportivaLuxury Marketing Sustainability and Technology The Future of Luxury ManagementBuffett's Early Investments
Reinventing Your Lean DNAIntermediate Accounting IFRS International AdaptationThe L&D Leader Principles and Practice for Delivering Business ValueThe L&D Leader Principles and Practice for Delivering Business Value
Theory And Programming Of Computable General Equilibrium Cge Models: A Textbook For BeginnersThe Art of Conversation Change Your Life with Confident CommunicationThe New Science of Customer Relationships Delivering the OnetoOne Promise With AIRoadkill Unveiling the True Cost of Our Toxic Relationship with Cars