
Service og innovasjon
Service og innovasjon. For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester. Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester før den beveger seg over i moderne tjenester som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av......
For øyeblikket har vi ingen tilbud på dette produktet, men vi inviterer deg til å utforske lignende produkter som kan være av interesse.
Topplisten: Other Brand Økonomi og ledelse
Produktinformasjon
Service og innovasjon. For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester. Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester før den beveger seg over i moderne tjenester – som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og nettbaserte tjenester. Samspillet mellom disse to verdener, som kundene opplever som én, blir grundig diskutert innenfor rammene av en modell for moderne tjenesteyting. Den består av de tre delene interne ressurser, sannhetens øyeblikk og eksterne resultater. Hvilken rolle sosiale medier kan og bør spille i moderne tjenesteyting, blir også belyst. I bokens andre del fokuseres det på innovasjon. Utgangspunktet er at de aller fleste innovasjoner feiler i markedet. Dette er et problem som bedriften best kan løse ved å få en bedre forståelse av kundesiden ved tjenesteinnovasjoner. I dette ligger det at man må være opptatt av å øke kundetilførte verdier gjennom innovasjon. Vi definerer innovasjon som utvikling av nye tjenester og forbedring av eksisterende tjenester: innovering og renovering. Vi deler innovasjon inn i de fire hovedområdene utvikling av ideer, servicedesign, kommersialisering og forbedring. Service og innovasjon er skrevet for studenter som tar kurs innenfor tjenesteinnovasjon, serviceledelse eller relaterte emner. Ledere og markedsførere av tjenester, som enten ønsker en innføring eller en oppfrisking av temaet, vil også ha stort utbytte av å lese boken. Tor W. Andreassen, ph.d., er professor og leder av Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole. Han har i en årrekke forsket på servicekvalitet, kundetilfredshet og kundelojalitet for tjenesteytende virksomheter. Han er blant annet grunnlegger av Norsk Kundebarometer, Norsk Innovasjonsindeks og Johan Arndt Markedsføringskonferanse. Gjennom sin forskning har han skrevet åtte bøker og vunnet en rekke internasjonale forskningspriser. Line Lervik-Olsen, ph.d., er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI og tilknyttet Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole. Hun har i flere år forsket på kundetilfredshet og andre mekanismer som forklarer kundelojalitet i ulike bransjer. Vesentlige deler av dette arbeidet har vært i tilknytning til Norsk Kundebarometer. I de senere årene har hun forsket på forskjellige problemstillinger innenfor tjenesteyting og innovasjon. Lervik-Olsens forskning er publisert i internasjonale og norske tidsskrifter og bøker. Forfattere: Tor W. Andreassen, Line Lervik-Olsen Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 290 ISBN: 9788245015065 Vekt: 630 g Forla Fagbokforlaget Akademisk Innbindin Heftet Utgitt: 2015 Veil. pris: 449 kr Kategori: Økonomi, administrasjon, markedsføring For flere fagbøker og lærebøker trykk her
Spesifikasjon
Produkt
Produktnavn | Service og innovasjon |
Merke | Other Brand |
Pris og prishistorikk
The Art of Conversation Change Your Life with Confident CommunicationDisciplined Entrepreneurship for Climate and Energy Ventures 24 Steps to Build Solutions for People and the PlanetThe New Science of Customer Relationships Delivering the OnetoOne Promise With AILiar's Poker
Applied Mergers and Acquisitions WorkbookHard Lessons from the Hurt Business Boxing and the Art of LifeThe One Thing You Need to Know About Great Managing Great Leading and Sustained Individual SuccessØkonomi i sofakroken