Tekstvurdering som didaktisk utfordring, Pent brukt bok uten markeringer

Tekstvurdering som didaktisk utfordring, Pent brukt bok uten markeringer

Tekstvurdering som didaktisk utfordring. Hvordan vurdere elevenes tekster? Tekstvurdering er et av de store temaene i skoledebatten. Denne boka gir svar.Vurdering av elevenes arbeid er et virkemiddel for å nå målene i læreplanen. Men vurderingsarbeid omfatter langt mer enn bare sluttvurdering. Vurdering og tilbakemelding unde......
fra 130,-
Tilgjengelig i 1 butikker
Brukt
Frakt og levering
Beskrivelse
Tekstvurdering som didaktisk utfordring. Hvordan vurdere elevenes tekster? Tekstvurdering er et av de store temaene i skoledebatten. Denne boka gir svar.Vurdering av elevenes arbeid er et virkemiddel for å nå målene i læreplanen. Men vurderingsarbeid omfatter langt mer enn bare sluttvurdering. Vurdering og tilbakemelding underveis i læreprosessen, ofte i form av tekstrespons, er en sentral side ved all skriveopplæring. I denne boken diskuterer noen av våre fremste forskere didaktiske utfordringer i arbeidet med å vurdere tekster. Boken gir både en oversikt over feltet og en rekke ulike eksempler på hvor sammensatt vurderingsoppgaven er: Formalismens plass i skriveopplæringen, samarbeid i skriveprosessen og målet for digital tekstskaping er bare noen av dem. Dette er en faglig solid og forskningsmessig oppdatert bok for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere om vurderingsproblematikk knyttet til både skriftlige og muntlige tekster. Innhold: 1) Lars Sigfred Evensen: Vurdering av skrivekompetanse: En kompleks utfordring 2) Mari-Ann Igland: Ein ettertankens didaktikk: om forståinga av pedagogisk tekstkompetanse 3) Olga Dysthe og Frøydis Hertzber Den nyttige tekstresponsen - hva sier nyere forskning? 4) Kjell Lars Berge: Er fortolkningsfellesskap mulig å oppnå i skriveprøver? 5) Marit Allern: Mappevurdering - bidrag til en læringskultur i endring 6) Jon Smidt: Overgang. Skrivekulturer på ungdomstrinnet og i videregående skole 7) Sigmund Ongstad: Kan skriverutvikling planlegges? 8) Caroline Liber Skrivarprofiler över ämnesgränser 9) Sissel Lie: Samarbeid i skriveprosessen 10) Ellen Krogh: Potentialer og udfordringer i refleksionsskrivning 11) Laila Aase: Formalisme som støtte eller fallgruve i en danningsorientert skriveopplæring - det tradisjonelle dilemma 12) Norunn Askeland, Eva Maagerø, Dagrun Skjelbred og Bente Aamotsbakken: Den viktige skriveprøven. Tekstvurdering ved opptak til et forfatterstudium 13) Synnøve Matre: Vurdering av samtaletekstar som didaktisk utfordring 14) Hildegunn Otnes: Di... Forfattere: Utgave: 1 utg. Språk: Norsk (Bokmål) Sidetall: 164 ISBN: 9788215014197 Vekt: 312 g Forla Universitetsforlaget Innbindin Heftet Utgitt: 2009 Veil. pris: 369 kr

Produktinformasjon

Oppdag “Tekstvurdering som didaktisk utfordring” - En uunnværlig ressurs for lærere

Er du på jakt etter en bok som virkelig kan gi deg innsikt i vurdering av elevers tekster? “Tekstvurdering som didaktisk utfordring, pent brukt bok uten markeringer” er akkurat det du trenger! Denne boka gir deg ikke bare en grundig forståelse av vurderingsarbeidet, men også verktøyene for å navigere i dette komplekse landskapet.

Hva inneholder denne unike teksten?

Boken samler bidrag fra noen av Norges fremste forskere innenfor tekstvurdering og didaktikk. Her er bare noen av temaene som dekkes:

  • Kompleksiteten i vurdering: Lars Sigfred Evensen ser på skrivekompetanse som en utfordring med mange fasetter.
  • Pedagogisk tekstkompetanse: Mari-Ann Igland utforsker dypere forståelse av tekstkompetanse.
  • Nyere forskning: Olga Dysthe og Frøydis Hertzberg gir innsikt i den nyttige tekstresponsen.
  • Skrivekulturer: Kjell Lars Berge analyserer overganger i skriveprøver mellom ungdomstrinnet og videregående.

Hvorfor velge denne boken?

Med sine 164 sider av faglig solid innhold, er boken perfekt for lærerstudenter, lærere og utdannere. Den tar for seg alt fra formalisme i skriveopplæring til samarbeid i skriveprosessen, og gir deg et verstkatt av verktøy som kan forbedre din undervisning.

Detaljer om produktet

  • Forfattere: Flere anerkjente vedtagnavner innen utdanning.
  • Sidetall: 164.
  • Språk: Norsk (bokmål).
  • Utgitt av: Universitetsforlaget.
  • ISBN: 9788215014197.
  • Vekt: 312 g.
  • Innbinding: Heftet.
  • Utgave: 1 utg.
  • Veiledende pris: 369 kr.

Med “Tekstvurdering som didaktisk utfordring” får du en pent brukt bok uten markeringer som er klar for å hjelpe deg med å takle vurderingsutfordringer i klasserommet. Ikke gå glipp av sjansen til å berike din pedagogiske praksis med dette uvurderlige verktøyet. Kjøp boken i dag!

Spesifikasjon

Produkt
ProduktnavnTekstvurdering som didaktisk utfordring, Pent brukt bok uten markeringer
MerkeOther Brand

Pris og prishistorikk

Akkurat nå er 130,- den billigste prisen for Tekstvurdering som didaktisk utfordring, Pent brukt bok uten markeringer blant 1 butikker hos Prisradar. Sjekk også vår topp 5-rangering av beste pedagogikk og psykologi for å være sikker på at du gjør det beste kjøpet.

Prisutvikling:
Stabil
Laveste pris:
130,-
Gjennomsnittspris:
130,-
Høyeste pris:
130,-
Beste tilbudet:
bokia.no
Tilgjengelig